Jättäisitkö puolivuotiaan viikoksi mummolle hoitoon?
Ja lähtisit itte ulkomaille.
Minä en mutta tuttuni kyllä.
Kommentit (14)
Minulla nyt puoli vuotias vauva ja huomena on muutaman tunnin kestävä pakollinen meno ja sekin jo hirvittää, en ole koskaan ollut paria tuntia kauempaa vauvasta erossa. Onneksi isänsä hoitaa häntä huomena, vaikka ei kyllä mummonkaan hoidossa mitään vikaa ole mut silti tunnen että oma isä selviytyy paremmin kun tietää kaikki jutut. :)
En jaksa uskoa että lapsi siitä oikeasti mitään vaurioita saisi.
Vierailija:
Minulla nyt puoli vuotias vauva ja huomena on muutaman tunnin kestävä pakollinen meno ja sekin jo hirvittää, en ole koskaan ollut paria tuntia kauempaa vauvasta erossa. Onneksi isänsä hoitaa häntä huomena, vaikka ei kyllä mummonkaan hoidossa mitään vikaa ole mut silti tunnen että oma isä selviytyy paremmin kun tietää kaikki jutut. :)
Enkä usko, että lapsellakaan kovin mukavaa olisi, kun tuntuu olevan meikäläisessä melkoisesti kiinni. Kukas sitä sitten imettäisi, tai siis imetys ainakin loppuisi siihen.
T: 8 kk vauvan ja kahden isomman äiti
(nuo isommat 5 ja 7 voisin kyllä jättää viikoksi yllä mainituille henkilöille, kummeilleen ja tuttaville)
viideksi päiväksi lomareissulle. Oli selvästi pojalle liikaa. Se itku, mikä palatessa pojalta pääsi, oli raastavaa. Oli tosissaan joutunut tsemppaamaan poissaollessaan, vaikka mummi takuulla hyvin hoti ja sisko oli mukana myös.
En voisi kuvitellakaan. Salaa paheksun ihmisiä, jotka jättää sylivauvan noin pitkäksi aikaa hoitoon. Toinen esimerkki on muutaman viikon ikäinen vastasyntynyt joka jätetään mummolle kun itse on päästävä risteilylle.
Vanhemmuus ehkä hukassa tollaisissa tapauksissa?
Yksittäiset yöt on tottakai asia erikseen ja niitäkin vasta lähempänä vuoden ikää!
mun äiti on luvannut ottaa lapset hoitoon sitten, kun he osaavat käydä itse vessassa, syödä itse ja mennä yksin ulos, eikä heitä tarvitse viihdyttää joten en ihan puolivuotiaana...
vähän liiankin tiuhaan, piti välillä toppuuttaa... Nyt kun on melkein viisi vuotias, ei halua ottaa hoitoon lainkaan... :(
Ei siis viitsi leikkiä niin ison lapsen kanssa, vauvaa kyllä palluutteli :(
meillä on ollut lapsia jo 15 vuotta, ja kertaakaan eivät ole vielä mummon hoitoon päässeet, aina luvataan kyllä, mutta sitä päivää ei ole vielä tullut. 18
Tuliko mieleen, että noin pienellä vauvalla perusturvallisuus järkkyy, jos joutuu tärkeimmästä hoitajastaan (eli sinusta tai miehestäsi) eroon lomamatkan ajaksi? Kumma kun sitä arkea ei kestetä edes alle puolivuotiaan kanssa. Oma napa tärkein.
Vauva-lehdessä oli joskus kommentti, että jos pystyy jättämään alle puolivuotiaan päiviksi hoitoon, jokin on pielessä. Näin just.
Kahdesta lapsestani olen ollut yön yli erossa vasta sen jälkeen, kun ovat täyttäneet vuoden.
Mutta en minkään oman lomamatkan takia.