**ENSKATAAPEROISET UUTEEN VIIKKOON**
Ei sattunut silmään uutta pinoa, joten tässäpä tämä.
Viime viikon jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12249927&p=2&tmo…
Kommentit (35)
Meillä taas sairastetaan¿ Eetulla lämpöä ja hirveä räkis ja yskä. Koska tää loppuu?! Mä just laskeskelin, että tässäkin kuussa tulee ihan kuusi hoitopäivää!!! Ja maksetaan täys hinta hoidosta... Että kivakiva!
Kandille pahoittelut ja iso hali!
Karssulin Ainolla oli käynyt kurjasti. Mä kanssa olisin varmasti menny paniikkiin jos Eetu olis menny tajuttomaksi.
Noista kohelluksista viel... Mä muistan kun Eetu kopsautti ottikkonsa lattiaan viime talvena, just viikko ennen yksvuotiskuvaa, mutta onneksi oli jo mustelma häipynyt, niin ei tullu yksisarvista kuvaa... Ja niitä kyllä tapahtu ihan hirveesti, just kun oli toinen mustelma lähtemässä pois, niin toiseen kohtaan tuli uus, huh! Ja eipä tuo meno oo tässä vuodessa minkään kadonnut, valitettavasti! Juuri hoidon pikkujouluissa ennen joulua, tuli kotiin silmän alus mustana... heh! (ja tää on niitä minkä äiti muistaa kertoo joka kerta ; ) )
Voi,että on Emmikin saanut tulehduksen korvaan, meillä ei oo onneksi niitä tulehduksia ollut, sitten putkien laiton, joten suosittelen, jos vaan lääkäri ehottaa, vaikka mekin niitä mietittiin pitkään ja hartaasti... Toivottavasti tyttö paranee pian!
Ja tähän väliin kaikille muillekin paranemisia jotka kipeitä ovat!
Xylitol-pastilleista. Me alotettiin noin pari viikkoo sitten antaa niitä, kun tosiaan hokasin että Eetullekin niitä voi antaa... Joopa joo, hyvä päivähoitaja minäkin, kun muitten lapsille annetaan heti kun hampaita pukkaa, mutta omalle ei ollenkaan, tähän kuuluu vissiin se sanonta ¿ei suutarin lapsilla kenkiä...¿
Kipulääkkeistä, me ollaan annettu Panadol suppoja, ja nyt eilen sitten kokeiltiin noita Lääkäri määräs meille syksyllä (vai oliko keväällä, en muista) nestemäistä panadolia, jonka Eetu otti TOSI hyvin, niinkuin kaikki muutkin lääkkeet. Lääkäri meille sano, että toi nestemäinen vaikuttaa nopeammin, tiedä sitten...
Napnapilla virtaa riittää, mua ei kyllä sais aamulla minnekään jumpalle, hui!
Ja hieno juttu Burde että päätit nyt lyödä hanskat naulaan ja ottaa sitä saikkuu! Nyt vaan sitten otat ihan rennosti!!!
Viime viikolla oli puhetta niistä syntymämitoista... Mä nyt laitan meidän perheen mitat, kun en viime viikolla tajunnu... Eetu synty siis rv 40+1 51,5cm ja 3915g, minä (synnyin n rv 42) 51,5cm ja 3800g ja mies (rv 35-36) n 2300g 46cm (leikkasivat, kun ultrassa ei kaikki ollut hyvin...) Ja muutenkin on Eetu menny mun mittojen mukaan koko ajan, ei voida miehen mittoja tarkastella kun ei niitä oo...
On täällä monella hammaskiukuttelijoita, meillä ihan IKIkiukuttelija, tarkemmin se IHANA kaksvuotis uhmis päällä...
Pottakeskusteluun jatkan minäkin, Eetu käy kyllä mielellään tällä hetkellä potalla, mutta se on eri asia tuleeko mitään, pissa useesti, kakka ei oo viel kertaakaan tullu, mutta eiköhän tuo opi ennen kouluikää...
Niin ja pakko hehkuttaa viel tähän loppuun, että me oltiin miehen kanssa lauantaina Ikeassa ja Sellossa IHAN KAHESTAAN!!! Eetun oli tarkotus lähtee mukaan, mutta mun vanhemmat halus Eetun sinne. No, saatiinhan kerrankin rauhassa kattella. Ja muuten mulla tulla siellä Sellossa ähky, siellä oli liikaa liikkeitä... Jäi sieltä käteen Eetulle hieno pöytä ja tuolit (Ikeasta), wc:n kaappi (Ikea) sekä meille uus digikamera (Sello), ja muutama cd ja dvd. Ja oli kuulkaa ihana käydä syömässä kahestaan, RAUHASSA!!! Paitti mies valitti pöydän, missä oli edelliseltä jääny syöttäri pöydän viereen, ja mä sitten heti vitsailin, että et voinut sit olla syöttäristä erossa :D
napero ja Eetu 11päivää vajaa 2VEE
Tosi kurjaa, että olitkin oikeassa tuntemuksinesi.... :(
Ikävää, että kävi niin kuin kävi, että aavistuksesi olivat oikeat. Tsemppiä ja jaksamista, olet ajatuksissa!
Karssuli ja Aino
Sisko tuli juuri kylään, mutta täytyy nyt kirjoittaa tämä viesti loppuun äkkiä kun kerrankin sain aikaiseksi sen aloittaa.
Kandille vielä tännekin suuret pahoitteluni km:sta :(
Moni pikkuinen sairastelee taas, paranemisia kaikille!
Karssuli oli säikähtänyt perinpohjaisesti, onneksi ei käynyt pahemmin!
Kyllä mäkin olisin mennyt ihan tolaltani.
Meillä meinasi käydä kanssa eilen huonosti, aloin syöttämään Aleksia ja ihmettelin että mitähän se taas pureksii suussa, jotain roskaa varmaan. Annoin kuitenkin palan leipää, jonka A. söi. Sitten alkoi yhtäkkiä itku, ja näin mitä siellä suussa oli - nasta! Vähänkö säikähdin, mutta onneksi sain nastan ongittua äkkiä pois suusta. En ymmärrä kuinka A. sai sen leivänpalan nieltyä niin että nasta ei mennyt mukana! Se oli vetänyt nastan ilmeisesti hampaillaan pöydästä (missä pöytäliina siis nastoilla kiinni). Kyllä äkkiä otin loputkin nastat pois, en kyllä ymmärrä millä oli saanut sen irti kun olivat niin tiukassa. No, taas oppi tästäkin entistä varovaisemmaksi.
Kipulääkkeistä oli ollut juttua. Aleksi on aina saanut Panadol-suppoja kipuun/kuumeeseen. Nestemäistä en ole edes yrittänyt antaa, kun aikoinaan Gavisconkaan (takaisinvirtaukseen) ei mennyt alas sitten millään. Itse muistan lapsuudesta inhonneeni sitä nestemäistä Penisilliiniä, en suostunut edes käyttämään vaaleanpunaisia vaatteita sen takia kun muistutti siitä hirveän makuisesta lääkkeestä :)
Ei kai mulla sitten muuta ollut? Nyt kahvinkeittoon..
Viipero & Aleksi 1v2kk nukkumassa tyytyväisenä myrskyn keskellä
Hui kauhea, mikä kupsahdus Ainolle oli käynyt! Onneksi selvisitte kuitenkin säikähdyksellä! Varmasti siinä äidin sydän hakkaa tuhatta ja sataa vielä pitkään tuollaisen jälkeen.
Napero, saitko mun mailin vähän aikaa sitten?
Nyt ei jaksa muuta, pakko mennä nukkumaan.
-Q-
[color=limegreen] [b] Viipero: Hui sitä nasta juttua!! :O Meillä kävi kerran kans semmonen, että Heidi pyöritteli suussa jotain ja aattelin kans, että se on jotain ihan normaalia -> ruokaa tai paperin palanen. Onneks katoin, kun se oli semmonen lyhyt nuppineula. Hoh! Ihme ettei sattunu suuhun ja onneks ei nielassu.
Napero: Vai pääsitte te Ikeaan ja Selloon!!! WOW. =) Mä oon ihan kade.. Siis oikeesti. :) Mun pitäis päästä ostaa Ikeasta pari juttua ja Sellossakin olis kiva käydä kun en oo koskaan käyny.. Vaikka aika samanlaisiahan noi kauppakeskukset loppupeleissä on.
Oli mulla vielä jotain muutakin mutta en enää muista mitä. Pööööh... Jaa nii joo... POPPIKSEN EMILIINALLE ISOT 1v ONNITTELUT + Tervetuloa taaperoiden puolelle kunhan juhahumulta ehditte... =)
Omaa napaa sen verran, että kävin eilen lääkärissä. Olin yhelle sormelle auki ja laakista räpsähti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Ihan hyvä näin, vaikka alkuun olinkin ihan sokissa " enkö mä muka mee enää ollenkaan töihin?!" . :D
Ukko taas yllätti hauskasti, kun soitin sille lääkärin jälkeen. Se kysy, että mitä se lääkäri oli sanonu ja mä vastasin, että " paikat oli lähteny aukee" . No ukko siihen sitten saman tein, että " No pitääks mun ny sit heti lähtee täältä töistä kotiin???" . Rassukka jo ehti luulla, että mulla on synnytys käynnissä... :D Ihana. <3
No mut ei muuta nyt. Mä meen ettimään jotku housut, että pääsen lähtee Nokialle Kestovaippahulinoille. =) Heidippa jää isukkinsa kanssa kotiin.
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu 30+6
Heippa!
Väsyttää ihan sikana. Emmi nukhati seiskalta ja mä taidan ihan kohta mennä kanssa nukkumaan. Mutta muutama sana ennen sitä.
Niistä xylitol-pastilleista: Emmi on saanut niitä nyt muutaman viikon ajan. Me ostettiin sellaisia aika isoja, jotka ollaan puolitettu Emmille. Se aika hyvin imeskelee ja pureskelee ne. Ja ne on tosi hyvin liukenevia, joten uskalletaan antaa. Tiiä sitten olisko niistä korvillekin hyötyä. No ainaki hampaille.
Joku kyseli meinataanko putkituttaa Emmin korvat. Joo, kyllä me ollaan meinattu, jos noita tulehduksia vielä tulee. Nyt ei siis olla varmoja, onko tämäkin vielä sitä ekaa vai jo toista. Mutta pari tulehdusta kai tarttis olla vielä ennen kuin putkia laitettais. Onneksi meillä on vakuutus, niin saadaan laitattaa yksityisellä.
Bejpi: me käytiin Hyvinkään ensiavussa (siis tuon niminen yksityinen) lääkärillä silloin sunnuntaina. Ja varmaan jatkossa käydään ihan vallan siellä, kun on viikonloppuisinkin auki ja palvelu aivan loistavaa.
Kandille täältäkin halaus!!!
Aleksi oli päättänyt " ottaa teräviä" Hui! Ja Heidi kanssa joskus. Miten nuo pienet oikeesti löytääkin aina just ne mitä ei tarttis???
Burde oli saanut saikkua. Hyvä juttu! Nyt saat rauhassa keskittyä itseesi, Vilhamiin ja Heidiin - ja ehkä vähän mieheenkin... Kyllä ne työt odottaa.
Juu, ei maar, ei vaan irtoo enempää, joten taidan painua pehkuihin. Mies on ollut päivän moottoripyörämessuilla ja siitä jatkoi istumaan iltaa työkavereiden kanssa. Täällä siis hyvin rauhallista. Huomenna ei vissiin tartte mennä laskiaismäkeen, kun vettä taas pudottaa ihan reippaasti. Pöh!
Heissan!
-Amy ja Emmi 1v3kk-
olipas hauska päivä, tosin vähän väskää täälläkin ilmassa. Typy kyllä jaksaa vielä touhuta " uuden lankakännykkänsä" eli vanhan tietokoneen hiiren kanssa, soittelee ilmeisesti jollekin mielikuvituskaverilleen Eikalle, kun hokee aina väliin et " eikka eikka" ...
Mä kävin kans aamusta siellä kestovaippahäppeningissä Nokialla, ostin uusia/käytettyjä vaippoja ja juttelin tikrun ja burden kanssa. :) Iltapäivän kiersin huonekalukauppoja kaverin kanssa Ideaparkissa. Ja vielä sen päälle telkkarista tuli Siskoni on noidan uusi jakso!! JEE! :D
No, jottei jotain pahaakin, typy oli hermostunut isälleen täällä mun shoppailureissun aikana ja kostanut jonkun kiellon hakkaamalla kaukosäätimellä telkkarin näyttöön melkoisia kolhuja... :( Oli kovin syyllisen näköinen, kun juttelin ja kyselin niistä... tais tulla tytölle paha mieli äitin haastattelusta, kun piti mennä isin perään itkemään ulko-ovelle eikä meinannut tulla leikeistä mitään ennenku mentiin yläkertaan katsomaan siellä olevia leluja. Tuli mieleen, että tästäkö se oikee kasvatus nyt sit alkaa, siis semmonen missä pitää neuvotella ja keskustella tytön kanssa rajoista. Ei kai sentään vielä?!
Mutta nyt tämäkin väsynyt äiti-ihminen taitaa lähtee nukkumapuuhia kohti, ainakin nyt tohon sohvalle, jos ei vielä sänkyyn asti.
-Osse ja telkkarituholainen 1v2kk+
olipas hauska päivä, tosin vähän väskää täälläkin ilmassa. Typy kyllä jaksaa vielä touhuta " uuden lankakännykkänsä" eli vanhan tietokoneen hiiren kanssa, soittelee ilmeisesti jollekin mielikuvituskaverilleen Eikalle, kun hokee aina väliin et " eikka eikka" ...
Mä kävin kans aamusta siellä kestovaippahäppeningissä Nokialla, ostin uusia/käytettyjä vaippoja ja juttelin tikrun ja burden kanssa. :) Iltapäivän kiersin huonekalukauppoja kaverin kanssa Ideaparkissa. Ja vielä sen päälle telkkarista tuli Siskoni on noidan uusi jakso!! JEE! :D
No, jottei jotain pahaakin, typy oli hermostunut isälleen täällä mun shoppailureissun aikana ja kostanut jonkun kiellon hakkaamalla kaukosäätimellä telkkarin näyttöön melkoisia kolhuja... :( Oli kovin syyllisen näköinen, kun juttelin ja kyselin niistä... tais tulla tytölle paha mieli äitin haastattelusta, kun piti mennä isin perään itkemään ulko-ovelle eikä meinannut tulla leikeistä mitään ennenku mentiin yläkertaan katsomaan siellä olevia leluja. Tuli mieleen, että tästäkö se oikee kasvatus nyt sit alkaa, siis semmonen missä pitää neuvotella ja keskustella tytön kanssa rajoista. Ei kai sentään vielä?!
Mutta nyt tämäkin väsynyt äiti-ihminen taitaa lähtee nukkumapuuhia kohti, ainakin nyt tohon sohvalle, jos ei vielä sänkyyn asti.
-Osse ja telkkarituholainen 1v2kk+
mutta pistänpä vielä tähän väliin, että en kyllä enää koskaan yritä saada typyä kesken vaippakakkapuuhien potalle - eilen tein sen virheen jonka seurauksena eilen ei kakannut ollenkaan ja tänään sit viidesti, ja pyllynposket on ihan karrella... :(
En nyt jaksa muuta kun sanoa että hip hei hengissä ollaan:)
Hiukan korpeaa kun mä nukahtaisin ihan helposti jo ysiltä mutta toi meidän pikku kukkuja valvoo tosiaan kymmeneen ja herää silti ihan liian aikaisin, viimeistään seittemältä mutta usein kuudelta..mutta minkäs teet kun ei unta riitä pienellä. Ois vaan niin ihanaa saada se nukkumaan vaikka kasilta ilman että herättäis sitten neljältä aamulla, ehtis tehdä vähän jotain omaakin kun nyt täytyy painella heti itsekin nukkumaan että on sitten terässä aamulla. No kyllä se vielä joskus nukkuu:)
Meillä on myös alkanut ihan kauhea kiukku/uhma/mikälie kausi, luulin ensin että se oli jotain hammaskiukkua mutta kyllä tää taitaa nyt olla jotain muuta, " kuuluukohan" tähän 1,5v ikään jotain tämmöistä?
Tyttö hiiltyy ihan hetkessä jos joku ei mene just mieleisellä tavalla ja saa aivan järjettömät raivarit, näitä tulee n. vartin välein koko päivän ja nyt tyttö on herännyt joka pari tuntia nukahtamisen jälkeen karjumaan ja karjuu ihan samaan malliin kuin päivälläkin pitkät pätkät enenn kuin rauhoittuu taas nukkumaan.Tänään suuttui mm. kun erehdyin neuvomaan tyttöä kallistamaan lasia piimää juodessa niin että heitti piimät mun päälle..hohhoijaa:) Vauvakin syntyy varmaan vähintään litteänä kun tyttö milloin potkii ja milloin hakkaa mahaan kun joudun kantamaan pikku raivotarta johonkin kesken kiukunpuuskan;)
Hui miten hurjia nastan/neulanpureskelijoita täällä on, miten ne tosiaan aina löytääkin noita suuhunsa.
Nyt Burde otat rauhallisesti että vauva saa vielä kasvaa rauhassa yksiössään, hauska toi sun miehen kommentti:D
Kandille pahoittelut ja halaus täältä, tosi ikävää että kävi noin:(
Ainiin, Liian uusin sana on mennään ja nyt se ehdottelee johonkin menemistä jatkuvasti, tänään juoksi taaperokärryn kanssa ja huusi mennään,mennään,mennään:)
Queen ja vielä ihan pirteä tyttö joka lähtee nyt kylpyyn
Mekin kuulutaan nyt virallisesti tänne puolelle, vaikka onhan tässä tullut lueskeltua juttujanne jo monta kuukautta :)
Kiitos VIIPERO onnitteluista :)
Oli kyllä rankka päivä kaikessa ihanuudessaankin! Vieraita kävi ihan mukavasti ja Sampo oli koko ajan hirmu pirteä ja reipas (vaikka päikyt jäi huomattavan lyhyiksi jopa Sampon mittapuulla). Juhlakalu sai maistaa vähän kakkuakin, mutta ei tainnut olla suurinta herkkua, kun piti sylkeä ulos kylmien väreiden kera ;)
EMILIINALLE SUUREN SUURET 1-VUOTIS ONNITTELUT ♥ Millainen teidän synttäripäivä oli? :)
1-vuotisen taipaleensa kunniaksi Sampo on ottanut jalat alleen eikä enää paljon konttaa. Ainoastaan jos on todella kova kiire, pistää nelivedon päälle, mutta suurimmaksi osaksi kävelee ♥ Ottihan tuo ensiaskeleet jo yli kuukausi sitten, mutta hiljaa hyvä tulee ja tällä viikolla tuo kävely on alkanut oikein kunnolla innostaa. Tähän asti se on vain ollut sellaista satunnaista kokeilua ja harjoittelua, mutta nyt voi sanoa, että Sampo kävelee :) Voi vauvaa :´)
Nyt pitää mennä lepäämään, mamma on ihan rättipoikki pitkästä päivästä ;)
Han ja Sampo 1v
Mikähän palstaluuhaaja musta vielä tässä tulee nyt, kun jäin saikulle.. Apuva.. =) Noh. Onneks toi selkä ainaki sitte rajottaa tätä netissä istumista, kun en jaksa tätä konetta sohvalle/sänkyynkään ottaa. :D
Queen: Heidillä on ihan samanlainen vaihe menossa. Saa hirveitä raivareita esim. jos se ei saa laitettua sen juhlakenkiä jalkaan kunnolla, tms. =) Ja sit sille on tullu uutena se, että jos sitä harmittaa tosi lujaa joku juttu, ni se saattaa paiskoo tavaroita tai alkaa läpsimään tms. Aika hehkeetä välillä ton neidin kaa. ;)
Hanin Sampolle ISOT 1v ONNITTELUT!! Ja tervetuloa tälle puolelle.
Osse: Vai oli neiti laittanu telkkaria uuteen uskoon. Höh. =/ Korvaakohan vakuutus sen, jos hankkii uuden? Jos korvaa, ni Peettahan vois tulla kopauttaa pari kertaa meidänki telkkariin, ni saatais uus tv. =) Heh.. No ei vaan... ;)
En enää muista mitä muuta piti kirjottaa muille...
Heidin napaa sen verran, että se oppi tänään 2 uutta juttua -> aamulla sillä oli ihan täysin uusia tanssimuuveja ja illalla se osas hypätä ilmaan niin, että molemmat jalat nousi irti lattiasta. =) Heh... Hurjaa miten nää ipanat kehittyy kauheeta vauhtia. Joka päivä tulee jotain uutta. :)
No joo.. Ei täältä osotteesta muuta tällä erää. Mukavaa huomista laskiaissunnuntaita kaikille!
Burde, heidi 1v4kk ja viltsu huomenna 31+0! :o
Miten mulla on muisti on mennyt, kun muistin että Sampoolis syntyny jotain 5.2, mutta eipäs ollutkaan, siis kauheasti onnea 1-vuotiaalle!
Niin mekin kuulutaan jo tälle puolelle, ja vaikka varmasti ei monikaan meitä muista enkä mä monesti kirjoittele, niin ajattelin kuitenkin tulla ilmoittautumaan. Luen kuitenkin aktiivisesti teidän juttuja:)
Rasmus on nyt viikon ollut vuosikas ja niin siitä on vaan vauvasta kasvanut taapero viikossa! Rasmus otti viime vuoden puolella ensimmäiset askeleet mutta nyt tällä viikolla on enemmän alkanut kävelemään kuin konttaamaan. Enää ehkä jos keittiöön pitää mennä olohuoneesta niin konttaa, kun pääse nopeampaan (sinne on niin pitkä matka) mutta muuten kävellä tallustaa.
Mutta 24 just alkaa niin en ehdi enempää, kirjoittelen taas joskus..
T. elovena ja Rasmus 1v ja 1viikko
Nyt uusi yritys, aloin päivällä kirjoittamaan ja tietysti Eve heräs heti..
Karssulin Ainon kaatuminen kuulosti hurjalta. Onneksi mitään pahempaa ei käynyt!
Voi Emmiä kun taas ollut korvatulehdus.. Missä te kävitte lääkärillä?
Särkylääkkeistä, me annetaan Evelle nestemäistä Panadolia, vaikka sitä joutuu antamaan melko paljon, neiti tykkää siitä. Haluaa aina lisää. :)
Burdella myöhäiset onnittelut 30 viikosta! :)
Osse typyn tutittomuus kuulostaa ihanalta! Milloinkohan meillä pitää tehdä sama homma...
Kandille *iso hali* ja voimia!
Mulla viikon rauhallinen hetki, Eveliina nukahti kahdeksan aikaan, mies on yhdeksään sählyssä. :) Mulla on iltapala tulossa ja itse tehty suklaa mousse jääkaapissa. ;)
Meillä on muuten kans hammaskiukuttelija.. Vihdoin tuli neljäs alahammas läpi ja vissiin neljä poskihammasta tulossa.. On nimittäin koko ajan sormet suussa!
Mut nyt iltapalalle ja nukkumaan et jaksaa aamulla lähteä pulkkailemaan! :)
Bejpi ja Eveliina 1v 1kk