Violan tilalle nimi!?
Aikaisemmin olen nimiehdotuksia kysellyt ja olimmekin päätyneet Viola Vennamoon.
Nyt kuitenkin serkkutyttö ehdittiin kastaa Violaksi!! :P Olisiko uusia nimiehdotuksia, siskot ovat Milja ja Emilia. Mielellään tuohon samaan sarjaan sointuvia, ei liian erikoisia, eikä kutsumanimeksi kovin pitkää. Ja vain kaksi nimeä.
Näillä " ehdoilla" lisää ehdotuksia jos jaksatte miettiä, oma pää tyhjä! :(
Kiitos!
Kommentit (22)
Aila
Alma
Hilma - sopii mielestäni hyvin Vellamon kanssa yhteen
Senja
Valma
Violaa aika lähellä oleva nimi Fiona? Onko liian erikoinen makuunne? :)
Piti oikein tarkistaa, että yhtään Vennamoa ei ole Suomessa kastettu :)
Koska Miljassa ja Emiliassa on mi-tavu, niin mites jos jatkaisitte samaa sarjaa esim. Milja, Emilia ja Lumi?
Helmi
Jemina
Jasmin
Mä taidan eniten kallistua Helmin puoleen :)
eli niista mietin kolmannelle nimea mutta keksin tahan hataan vain
Melissa tai Melinda
Niihin ei Vellamo tosin sovi ja ovat varmaan aika erikoisia verrattuna siskojen tavallisiin nimiin
Muita uusia ehdotuksia: Aminta
Lianna
Amina
Lila
Liliella
Leonoora
Linnea (kun ei saa Violaa, niin laheiste nimet minun mielesta)
LILJA
OLIVIA
MILJA
EEVI
EMMI
EEVI
SOFIA
ROOSA
JULIA
HELMI
Joo, siis piti olla viola vellamo, ei vennamo! :P
Mutta toisena nimenä ei tosiaankaan nyt tarvitse olla tuo sama vellamo, minusta se vain oli hyvä tuon violan kanssa.
Paras ehdotuksistanne, joka on etenkin miehen mieleen, on HELMI. Minua se vähän kaivertaa, kun kaverilla on sen niminen koira :O Muuten olisi ihana. Tänään mietittiin Tuulia tai Tuuliaa. Kumpi olisi teistä parempi, tai sitten jatkakaa omilla ehdotuksilla. Ja myös toista nimeä olisi kiva saada teidän ehdottamana!
Linneakin oli muuten hyvä, mutta se on toisella tytöllä jo toisena nimenä!
Kiitos :)
Tuuli ja Tuulia on ihan kivat vaihtoehdot...Tuuli ehkä parempi kutsumanimenä, Tuulia parempi toisena nimenä..
siis. esim. TUULI VELLAMO
TAI sitten, Mites ois??
MINEA TUULIA
MIANNA TUULIA
LIANA TUULIA
HANNE TUULIA
CAMILLA TUULIA
NELLA TUULIA
Olisi melkein samat kirjaimet kuin Violassa. Tuuli ja Viola ovat olleet myös minun nimilistoillani.
Ilona Tuulia
Tuuli Helinä (olisi tullut meille, mutta oli poika)
Liina Lumia
Liinu Tuulia
Maisa Mariel
Neela Melisa
Moona Vanamo
Viena Melina
Ellen Amalia
niin heittäkää nimi toisinpäin: Vellamo Viola.
Säilyy sitten ihana viola mukana, kutsumanimeksi Vellamo. Eikä Vennamokaan paha ollut..;)
Entäs Orvokki? Tai Lilja?
Harmi, että Viola meni sivu suun!! Joskus käy huono tuuri.
Helmi on tosi kiva (se koira ei kuitenkaan ollut teidän? Että jospa muuttavat vaikka muualle tai te muutatte?), samoin Tuuli ja Tuulia mukavia.
Mulla tuli mieleen lähinnä Julia/Juulia ja Vilma. Vilma Vellamo olisi musta melkein yhtä kaunis kuin Viola Vellamo. Julialle joku muu toinen nimi - vaikka se Julia Helmiina/Vilhelmiina, joka oli ehdolla Violallekin.
Eipä tuolle voi mitään, huono säkä.
Mulle tuli Violan tilalle ekana mieleen:
Linnea tahi
Venla
Vella tai Leona. Mielestäni ihan mielettömän kauniita nimiä molemmat.
Tuulia on kyllä myös kiva, sitä voisin harkita omallenikin.
Vella Tuulia
Leona Vellamo
tai Louna! (ei ehkä Louna Tuulia kuitenkaan ;) kunhan sukunimenne ei ala S-kirjaimella...
mielestäni sopivimmat ehdotetuista. Tässä vielä yksi ehdotus, joka sisältäisi Miljan ja Emilian neljä yhteistä kirjainta:
LUMIA VELLAMO
Aika ihana minusta.
Entäpä jokin muu kukkanimi?
esim.
Vanamo Anniina
Selja Vanamo
Ajattelepa, jos olisitte pitäneet ristiäiset yhtä aikaa, olisipa ollut ihmetystä kerrakseen, jos molemmille olisi tullut sama nimi.
Kiitos taas mielipiteistä!
Kommentoinpa nyt antamianne ehdotuksia. Vellamoa en halua etunimeksi, liian pitkä. Eli nimen vaihtaminen Vellamo Violaksi ei käy.
Juliasta tykkään itekin, mutta siskolla on jo Julia.
Vilma taas ei iske.
Orvokki, Lilja: en tykkää, ja Lilja liian lähellä siskon (Milja) nimeä, samoin Vilja, Silja.
Linnea: kaunis, mutta on jo meidän Emilian toisena nimenä
Venla: tätä mies ehdottanut, mulla vielä harkinnassa...
Vella: liian outo
Leona:samoin
Louna: tykkään paljonkin, mies taas ei. Se ei halua liian ¿outoa¿ nimeä, esimerkiksi Minnea ja Lumia ei kelpaa, vaikka minä tykkäisin.
Seelia: liian outo tämäkin :P Sarjaan kyllä kävisi! Ja Seela taas on jo serkkutytöllä :O
Melissa ja Mimosa: menisi ehkä toisena nimenä, ei kutsumanimeksi
Vilina: vilinää... ei
Minttu: lempinimi
Vaula: ei
Lumia: ihana omasta mielestä, miehestä ei
Vanamo: kutsumanimeksi liian pitkä, 2.nimen listalla onkin jo
Selja: Silja olisi nätimpi, mutta liian lähellä Miljaa...
Eli tämän hetken suosikit ETUNIMEKSI ovat
Helmi
Tuuli / Tuulia
Ilona
(Venla)
Mutta toisia nimiä edelleen noillekin hakusassa, varsinkin HELMILLE!!
Ja etunimi-ehdotuksiakin otan edelleen vastaan.
KIITOS!