Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hematoomalaiset

28.01.2008 |

Hei!

Onko muita joilla alkuraskaus menossa ja hemotooma? Perustetaanko tukilista? :)

Minulla rv. 8+2 ja hematooma todettu pari viikkoa sitten. Koko ajan vuotaa ruskeaa " tervaa" , välillä ihan runsaastikin. Kontrolleja on jo kaksi takana (kerran viikossa) ja toistaiseksi sikiö on jatkanut kehittymistään. Torstaina jälleen kontrolli. Pää ei meinaa kestää tuota vuotoa, vaikka lääkäri sanoikin että se on normaalia ja että sitä voi jatkua pitkään. Haluaisin niin että koko hematooma häipyisi ja vuoto loppuisi..

Miten teillä muilla menee?

t. Arkamamma

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauralastu: Kiitos kysymästä, kyllä tää sittenkin oli aikainen keskenmeno, en ole vielä menny käymään gynelläni, kun vuodan vieläkin, mutta niin paljon olen vuotanu että ei se mitään muuta voi olla ja eilen illalla oli kivut myös sen mukaiset! Nyt vaan suremaan ja hakemaan jostain voimaa uudelle yritykselle. Teille muille toivotan kaikkea hyvää!!

Vierailija
22/23 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli toisessa raskaudessa istukan reunan repeytymisestä johtunut hematooma, joka ilmeni rv 11 verenvuotona. Istukka oli kohdunsuulla. En saanut lääkäriltä mitään lepomääräyksiä, kuulemma " hieman rauhallisemmin" piti ottaa (esikoinen oli vuoden ikäinen...) mutta hänen mukaan niin varhaisessa vaiheessa keskenmenoa ei olisi voinut estääkään.

Onneksi hematooma pieneni ja verenvuoto lakkasi parissa viikossa. Rakenneultrassa rv 20 sitä ei enää näkynyt, istukka oli noussut kohdunsuulta ja raskaus eteni normaalisti. Ja kuopus on kohta 1½-vuotias terve poika.

PS. Sain muuten myös anti-D-pistoksen kuten joku toinen kirjoitti, mutta vereeni muodostui silti vasta-aineita ja vauva anemisoitui heti syntymän jälkeen. Kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani jos se todellakin osoittautui km:ksi. Ei riitä sanoja, ei yllä halaamaan... Toivottavasti pääset pian tutkituttamaan tilanteen varmaksi ja saat asianmukaista hoitoa & huolenpitoa.

Jos tämä tosiaakin osoittautuu toiseksi keskenmenoksi, pyydä päästä tarkkoihin tutkimuksiin! Tilanteesi voi olla esim. sellainen, että elimistösi jostakin syystä hylkii hedelmöittymistä (maallikon versio?) ja siihen voi olla lääkitys jolla asia korjaantuu.

Yritä jaksaa. Ihan varmasti kaikki vielä järjestyy.. jotenkin pitää vaan jaksaa jatkaa.

Isolla halauksella,

arkamamma (kaksi epäonnista raskautta takana)