Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

JÄRKYTTÄVÄ KUTINA joka paikassa rvko10

13.01.2006 |

Onko muilla tällaista: joka paikka kutisee varsinkin yöllä aivan hillittömästi.varsinkin päänahka ja sääret. iholle on tullut pieniä näppyjä,kuin jonkun ötökän pistoja. ei auta kortisoni.päänahkaa olen yrittänyt rauhoitella hoitavilla shampoilla,tuloksetta-menee hermot tähän,kun ei yöllä saa nukuttua ja päivisinkin melkonen riesa!

tietääkö joku mistä vois olla kyse ja mikä helppais?

kiitos.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla kuiva iho muutenkin?? mulla on kuiva eli atooppinen iho, ja nyt raskauden aikana se vaan pahenee..joka paikkaa kutisee. perusvoiteet auttaa ja jos tulee paha ihottuma raapimisesta niin kortisooni auttaa. kannattaa rasvta koko vartalo kahdesti päivässä ni ei kutise niin pahasti.

Vierailija
2/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni kärsi kutinasta alkuraskauden aikana. Sanoi raapivansa itseänsä koko ajan. Hitsi kun en nyt muista, mutta siihen oli jokin syy mikä sitä aiheutti ja nimenomaan joillekin raskaana oleville naisille. Ehkä joku tietää paremmin, mutta voisitko mainita asiasta neuvolassa?

Luin vielä netistä seuraavaa: " kutina voi olla merkki raskaushepatoosista, mutta usein kutisee raskauden aikana ihan muuten vaan. Kuitenkin varmaan olisi aiheellista tarkistaa maksa- ja sappiarvoja."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän atooppinen iho.mutta kummallista kun kahdessa edellisessä raskaudessa ei tällaista ongelmaa ollut. päänahan kutiamiseen en tiedä mitä keksisin,kun ei oikein voi rasvata... olen yrittänyt itteäni rasvailla,muttta ei ole kuin ihan hetken helpotus.aion ensi yöksi ottaa zyrtecin,että sais nukuttua.muuten tuntuu kuin puikku ötökät juoksis iholla jokapuolella ja polttelee ja kutisee.kaikenlaista!

Vierailija
4/5 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain juuri diagnoosin tuohon kauheaan kutinaan, on kuulemma raskausihottumaa.

Voi kuulemma olla muutaman viikon tosi paha ja sitten olla taas vähän aikaa aivan hyvä ja taas tulla pahaksi... eli on kausittaista.

Minulta ainakin kiellettiin zyrtec ym. allergialääkkeet, ei kuulemma saa syödä raskauden aikana!! Lääkäri määräsi kutinaan kortisonivoidetta ja atarax-nimistä lääkettä kutinaan.

-jml-79

Vierailija
5/5 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin siitä todella pahasti ensimmäisen raskauden ajan, ja nyt toista odottaessa sama homma, hieman lievempänä kyllä. Viisaaksi neuvoksi antaisin sen, että yritä olla raapimatta, vaikka kuinka kutittaisi. Käytä perusvoidetta usein, sillä kuiva iho kutisee vielä herkemmin. Ja hydrokortisonia tarvittaessa. Minä sain myös Ataraxia, josta ei kylläkään ole apua, joten oli parempi jättää kokonaan ottamatta.

Voi olla tosi hankala olla raapimatta, koska kutina etenkin öisin voi olla tosi tuskallista. Raapiminen kuitenkin pahentaa kutinaa, koska iho menee rikki, ja voi näin tulehtua herkästi, kuten itselläni kävi. Tästä taas syntyy kierre, kun aina vaan raapii, ja kutina vain pahenee.. Kun malttaa olla muutaman päivän raapimatta, niin kutina vähenee ja on helpompi olla.

Kutina alkaa vähentyä heti vauvan synnyttyä, ainakin itselläni näin. Tosin rikki raavitun ihon paraneminen kesti huomattavan kauan ja arvet on vieläkin näkyvissä.