Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointeja tehneet

Vierailija
28.01.2008 |

Pääsen kyllä helposti haastatteluun, mutta sitten jään rannalle. Missä mättää? Paljastakaa, mihin työnantaja/haastattelija kiinnittää huomionsa? Mitkä seikat saattavat ratkaista pelin toisen eduksi?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska maksavat kuitenkin vain TES:n mukaan. Työpaikkailmoituksissa on paljon sellaista kilpailijoille näyttämistä. Tämän huomaa parhaiten silloin, kun jo talossa sisällä olevia naurattaa, miten " hienoon" hommaan yhtiö hakee uutta työntekijää. Ollaan niin kansainvälistä ja osaavaa, kehittyvää ja dynaamista porukkaa että. Kas kun hyvästä johtamiskulttuurista ja niistä arvojen todellisesta noudattamisesta ei koskaan uskalleta puhua mitään.

Vierailija
22/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

harvoin kukaan hakija osaa sitä kaikkea

jos kysyt valitsematta jättämisen syitä, kysy suullisesti. Erilaisista oikeudellisista syistä siihen ei luultavasti saa tarkkaa vastausta sähköpostissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja loukkaantuvat.

Yleensä kysymys on kuitenkin siitä että yhdellä hakijalla on ollut yksi taito (esim. jokin täydennyskoulutus tai jokin hyvä työkokemus) enemmän kuin niillä muilla haastateluilla.

Ymmärrän että harmittaa kun ei tule valituksi, mutta ei sitä kannata ottaa itseensä. Jo haastatteluun kutsu osoittaa, että henkilöä on pidetty hyvänä vaihtoehtona.

t. rekrytoiva

Vierailija
24/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen ja onnellinen, että olen mennyt monen muun ohi. Eli kai sekin jotain kertoo. Haastattelusta tippuminen vain kirpaisee niin paljon enemmän kuin se, että putoaisi heti hakemuspinossa. Aina on tunnelmat niin odottavat, ja sitten pettymys kahta karvaampi.

Hyviä neuvoja ja kommentteja! Kiitos.

t. ap

Vierailija
25/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsi aina haastatteluun, mutta ei koskaan saanut työtä. Hyvä kirjoittamaan, mutta pikkasen ujo ja kova jännittämään.

Mutta lopulta tärppäsi ja sai työ jota haki.

Vierailija
26/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräästä yrityksestä pyysin aikoinaan kommentteja, miksi ei valittu. Siitä tulikin iso riita, kun rekrytoija vain sanoi jatkuvasti, että en ole sopiva. Nitisin ja natisin, kunnes sain jotain perusteluja. Tämä oli kyllä huonosta se ääripää, mitä voi tapahtua.

Kahdesta tai kolmesta yrityksestä olen saanut jo suoraan selityksen, miksi minua ei ole valittu. Nämä vastaukset ovat olleet aina niitä parhaita ja parhaiten vastaan otettuja. Yleensä heillä on ollut kielenkäyttökin kohteliasta, joten perustelukin on ollut suora, mutta kohtelias.

Yhdestä yrityksestä soittamalla ilmoitettiin ja siinä hr-ihminen sattui käyttämään vähän väärää sananvalintaa. Tosin hän oli nuori ja ehkä vähän kokematon ja minä taas hermostunut, kun sattui olemaan työttömyyden alkuaikoja. Anteeksi vain tälle ihmiselle, että satuin hermostumaan siitä, mitä hän sanoi.

Useimmiten jäi jälkimauksi, että minua ei valittu, koska olin työtön. Noista mistä sain perustelut, työttömyys ei ollut suurin syy, vaan syyt löytyivät muista asioista. Kuitenkin jos pääsin kakkossijalle, niin painava syy siihen, että ei valittu, oli juuri se, että mieluummin otettiin työelämästä.

Töihin pääsin lopulta tuttujen kautta. Erittäin hyvään työhön pääsinkin. Hakemalla tuskin olisin nykyiseen asemaani päässyt. Kannattaa siis käyttää omia tuttavia, kun hakee töitä.

Vierailija
27/27 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kysyttiin toisessa ketjussa

uppista

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi