pikkupojan potta koulu, vinkkejä kaivataan
onkohan kukaan enää hereillä..
pistin vihdoinkin 2.5v pottakouluun kun hävettää että vieläkin vaipoissa. kauankohan on odotettavissa pissaa pöksyissä..? tarhassakin pissaa pottaa aina mutta kotona ei ehdi leikeiltään. ja kakka se vasta vaikeaa onkin saada pottaan. tuli sekin housuun tänään.. mutta en suuttunut mistään sanoin vain ei haittaa huomenna yritetään uudestaan;)
vinkkejä / kokemuksia??
Kommentit (6)
Kesällä jätät kokonaan vaipat pois, pari-kolme viikkoo ja siinä se...
Toimii, meillä mentiin esikoisen kanssa just näin.
Asia sovittiin pojan kans, kättä päälle: " kun kesä tulee, jää vaipat pois" .
Kerta laakista vaipat pois ja poika oppi parissa viikossa täyskuivaks.
Ja oli just ton 2,5 -vuotias (tai vähän yli).
Minuakin kiinnostaa jos jollain hyviä neuvoja pottailun aloittamiseen!?
Kovasti innoissaan aina istui siellä korkealla ja hiljalleen alkoi vaippa pysyä kuivempana. Aamulla käytin jonkin aikaa palkintoa, jos suostui tulemaan tarpeeksi nopeasti vessanpöntölle aamupissaa varten - sai siitä palkinnoksi usein ksylitolitabletin!
anna pienelle aikaa.
kun ajoitus on oikea, niin kuivaksi oppii hetkessä!
mutta tietysti jos sulla riittää aikaa ja hermoja, niin otat vaipan pois ja si kuivailet niitä lätäköitä ympäri kämppää ja yrität olla hermostumatta lapsellesi...
Ei varmasti ehdi leikeiltään käydä, se on aikuisenkin asia muistuttaa ja viedä välillä potalle.
Mulla 2v alkoi itse haluta vaippoja pois, kuitenkaan ei itse malttanut mennä potalle. Usein väitti ettei pissata ja kun vein istumaan niin isot pissat teki. Aluksi oli aika säännöllinen potatus kun seurailin jonkun aikaa kuinka usein hän pissasi tuolloin. Aika
nopeasti alkoi itsekin ilmaista hädän ajoissa ja varmasti se pissahousujen siivouskin kesken leikin alkoi kyllästyttää poikaa.
Ap, voithan koettaa kuinka käy, mutta jos ei lapsi ole vielä valmis niin älä ota turhaa stressiä asiasta.
ja jätä pojalta vaippa kotona pois.
Joka kerran kun pissa tai kakka tulee pottaan niin anna tarra, jonka saa itse liimata kartonkitauluun.
Ainakin meillä tehosi nopeasti.