Clomifeenien " vaikutusaika" , eli hormoonien jälkeiset kierrot..
Voikohan tuon sekavampaa otsikkoa enää keksiäkään ;)
No joo, asia siis seuraava...
Meillä sekundääristä sekä selittämätöntä lapsettomuutta takana reilun 2 v.
Tutkimuksissa käyty (molemmat), eikä mitään vikaa oo löytynyt.
Viime vuoden marraskuussa tehtiin inseminaatio, ja tuossa kierrossa käytössä olivat Clomifeenit sekä Pregnyl- piikki.
Ei toivottua tulosta inseminaatiolla.
Joulukuun kierron laskin osuvan niin, että klinikan aukioloajat olivat supistetut joulun-loppiaisen välisen ajan, joten mitään hormooneita (Lugesteroneja lukuunottamatta) tuohon kiertoon en ottanut.
Reilu viikko sitten tein " ylläriplussan" ;)
Ja raskausoireitakin on kiitettävässä määrin alkanut ilmaantumaan, joten...kait se uskottava on, että tärppi on käynyt ;)
Nyt sitten mietinkin, voinnistani sekä mahani turvotuksesta miettien, että mitä jos " kyytiläisiä" onkin kaksin kappalein ;)
Ei siinä mitään, toki erittäin tervetulleita olisivat kumpainenkin ;)
Mutta...muistan lukeneeni joskus täältä (??), että Clomifeenien vaikutus saattaa " yltää" tulevaankin~seuraavaankin kiertoon?
Kellään kokemusta? Tai kuullut moisesta?
Kommentit (7)
Näin vähän muistelin lukeenikin joskus täältä, tuosta Clomifeenien vaikutuksesta ;)
Ei, ei mulla ollut mitään oireita oikeastaan ennen testaamista ;)
Totaalinen ylläri oli siis, aivan järkyttynyt olin, ilosta tosin ;)
Sinä aamuna kun testasin (kp 29), niistin nenääni talouspaperinpalaan, ja ihmettelin, että `kylläpä talouspaperi haiseekin pahalle`:D
Käväisi mielessäni ajatus, että -no niin, nytkö?- ;), mutta en uskaltanut edes ajatella asiaa sen pidemmälle.
Piruuttani poikkesin apteekin kautta, ostin testin, ja menin kotiin, testaamaan ;)
Ja yllätys olikin melkoinen: + ;)
Alamahanippailuita mulla oli, sen muistan, mutta...ajattelin, että johtuvat lugeista, ja pms-oireitakin tuntui pukkaavan (mm. kiukkua ja siivousvimmaa), ja mieskin huomautti (testausaamuna, ennen testiä) että " sulla taitaa olla pms-oireita" ;)
Mutta...pari tuntia meni, ja ukko saikin työpaikallensa parkuvan puhelun :D
" Byhyy, meille tulee vauva" :D - itkeä tuhersin puhelimeen ;)
En tuntenut kiinnittymistä, tai en ainakaan " rekisteröinyt" mitenkään noita tuntemuksia.
Nyt mennään kuudetta (?) viikkoa, ja alamaha on jo melkoinen pallo, en voi enää mahallanikaan nukkua, ja pahoinvointi/heikotus ja väsymys ovat sitä luokkaa, että mietinkin, että ´onkohan niitä yksi vai kaksi`;)
No, selvinnee ultrassa, muutaman viikon kuluttua :)
Voi sentään, tärppionnea sulle oikein kovasti! :)
Ja hei, ollaanko aiemminkin jutusteltu? Sekundääristen pinossa.
Muistelisin näin...olikos teilläkin neljäs haaveissa? (Sorry JOS väärin muistin)
olin tunnistavani ovisoireita kp 12-13.
Ja siis tuo + tuli kp 29, selkeääkin selkeämpänä ;)
Luin tuolta yhdestä toisesta pinosta sun tilanteestasi, ja haluaisin " privaatisti" viskata muutaman sanasen :)
Heitätkö viestillä:
muumimamma-04@luukku.com
P.S.
Voin " luvata" , että kannattaa.... ;) kerron sitten mitä asiani koskee...
Kannattaa mennä yksityiselle alkuraskauden ultraan, niin saa sitten heti luotettavan tiedon montako vauvelia on tulossa. Muistaakseni pitää olla 7 +0 viikot kasassa ennen sitä ultraa, ettei tule hukkareissua. Näin sano mulle syksyllä mun lapsettomuuslääkäri yksityisellä.
BeckM clomeilla rv 22 +6 (tyttö tulossa)
ja juu, olen varannut jo ajan alkuraskauden ultraan :)
Yksityisellä käytiin tutkimuksissa sekä inseminaatiossa, ja vaikka " luomusti" tää raskaus alkoikin, tuntuu luontevalta kääntyä tuon gynen puoleen, kun sinne " hoitosuhde" ollut.
18.2. vasta on aika, silloin viikkoja takana kaiketi jo 8 (?).
Näin suositteli mulle hoitaja ko. klinikalta, kun soittelin ja aikaa varasin.
Pitäisi siis näkyä syke kunnolla, sekä tulokkaitten lukumääräkin ;)
Vähän semmoinen fiilis (kolmen raskauden~kolmen lapsen kokemuksella), että saattaispa olla tulokkaita kaksinkin kappalein matkassa ;)
Onnellista odotusta sullekkin Beck! :)
Mutta postilaatikossasi pitäisi nyt olla viesti... :-)
ja ymmärtääkseni vielä seuraaviinkin. Vaikutus ei siis lopu heti kun lääkkeiden käyttö loppuu. Jostain muistan kuulleeni että clomifenien vaikutus kestää jopa puoli vuotta lääkkeiden käytön lopettamisen jälkeen. Taika lieneekin siinä että kun liikaa yrittäminen loppuu niin stressi vähenee mutta lääkkeiden vaikutus jatkuu elimistössä. Ja kun stressi vähenee, on raskauden todennäköisyyskin suurempi. (olipas hankalasti sanottu... )
Mutta kysymys muumimammalle: Luuletko tunteneesi alkion kiinnittymisen ja jos niin miten ja monesko pp oli menossa? Oliko mitään oireita ennen plussaa ja monentenako päivänä testasit?
Itselleni tehtiin kolmas inseminaatio viikko sitten. Ihme nipistelyt alkoi pp4 ja pp5 oli todella lieviä menkkamaisia kipuja. Sen verran kuitenkin että ajattelin että lugesteronista huolimatta taitaa ne menkat alkaa kohta. Ja normaalisti ovulaatioon loppuva aamupahoinvointi vaan jatkuu joka-aamuisena, mutta se taitaa johtua käytössä olevista Norprolac-lääkityksestä.
Ja vielä: Onnittelut muumimammalle plussasta! :-)