Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole mitään nolompaa kuin olla esikoiskirjailija :(

Vierailija
27.01.2008 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että jokainen kirjailijahan kerran on esikoiskirjailija.

Vierailija
2/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin olet saanut omasi julkaistuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua että kukaan lukee sitä. Ei halua että kukaan arvostelee/kirjoittaa siitä.

Vierailija
4/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sait sen julkaistuksi? laitoitko usealle kustantajalle, oliko helppo saada kunnon sopimus?

mulla tekeillä nuortenkirja ja noita juttuja pohdin. olisi kiva jos vastaisit:)

Vierailija
5/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoiskirja on yleisesti ottaen hyvä ja toinen on ihan pohjat :) Kolmannesta tai neljännestä ne kirjat vasta alkavat parantua.

Vierailija
6/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin käsikirjoitus makasi kustannustoimittajan pöydällä yli vuoden ennen kuin hän viitsi katsoa sitä. Tämä siis sen jälkeen kun kustantaja oli jo päättänyt julkaista sen.

Vierailija
7/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi enää perua mitään.

Vierailija
8/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kunnianhimoinen? Minkä suhteen?

Myynnin vai omien tavoitteidesi? Mitä ne ovat?

T. Kirjailija, jolta on julkaistu yhteensä 5 kirjaa, joita kukaan ei lue.

Eivät ole myyviä.

Vierailija
9/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin moni muusikko valittelee aina levyn valmistumisen jälkeen, kuinka on jotenkin nolo ja järkyttävä fiilis. Menee kyllä ohi, etenkin ensimmäisten positiivisten arvosteluiden jälkeen :)

Saanko udella, millainen kirja?

Vierailija
10/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimisiä kirjoja teiltä on julkaisu? Haluan lukea :)

Vierailija
11/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten edetä ja jos saitte sopimuksen, niin teittekö sen ihan itse vai oliko joku apuna?

Vierailija
12/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esim. joku kohta (kuten saamasi prosentti) ei miellytä niin siitä pitää kitistä. Jos uskaltaa.

Vierailija
13/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kuuluisilla isompi, mutta noin jos ajattelee tuntematonta esikoiskirjailijaa?

Vierailija
14/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on varmaan useampi asiasta kiinnostunut.

Jos ilmoititte kustantajalle, että teillä olisi kirja valmiina, niin ottaako ne sen luettavaksi tosta vaan?

Vierailija
15/24 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaa on nykyään vaikea saada julki, tulijoita on paljon. Käsis kannattaa kirjoittaa mahd. valmiiksi ja sitten vasta tarjota sitä kustantamoille. Ei niisä tarvitse etukäteen ilmoittaa. Kustantamoilla vain saattaa mennä vuosikin vastata. Ja koko käsistä ei lueta, vain silltä täältä. Se on sääli, koska moni hyvä jää siten löytämättä. Myyvään alustukseen kannattaa satsata: hyvä tiivistys jne.

Vierailija
16/24 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kustantamoilla vain saattaa mennä vuosikin vastata. Ja koko käsistä ei lueta, vain silltä täältä. Se on sääli, koska moni hyvä jää siten löytämättä. Myyvään alustukseen kannattaa satsata: hyvä tiivistys jne.

Joskus kymmenen vuotta sitten lahetin kasiksen mm. eraalle keskikokoiselle kustantajalle, lapi ei mennyt mutta antoivat kirjeessaan sellaista palautetta josta naki, etta olivat selvasti lukeneet ainakin tosi pitkia patkia ja ymmartaneet kokonaisuuden. Mitaan tiivistysta tai myyvaa alustusta en edes laittanut. Luulin, etta ne luetaan aina kokonaan...

Vierailija
17/24 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No niin, nyt voitas alkaa arvailemaan kuka julkkis ap on!

Myyntilukjen kannaltahan se ois tietty kätevää päästä poseeraamaan joka naistenlehden kanteen. Paitsi etei sekään riittäisi siihen, että elannon tienais kirjalla.

Vierailija
18/24 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kirjapalkkoni meni lähes kokonaan siihen, kun ostin muutaman oman kirjani antaakseni niitä lahjoiksi. Sain muistaakseni vain 10 kpl kirjoja ilmaiseksi, ja ne menivät kaikki ihmisille, joita olin käyttänyt tiedonhankinnassa avuksi.

Oma kirjani oli kevyt tietokirja. Tein niin, että lähetin lähetteen, sisällysluettelon, yhden luvun ja aikataulun kahdelle kustantajalle. Tein sopimuksen sen kanssa, joka vastasi nopeimmin. Molemmat olivat kiinnostuneita.

Jos tekisin romaanin, kirjoittaisin sen ensin valmiiksi. Harkitsisin kuitenkin myös pienempiä kustantamoja. Heillä on enemmän energiaa pitää myös tuntematonta kirjailijaa esillä, isoon kustantamoon hukkuu helposti.

Vierailija
19/24 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko ketään romaania tai nuortenkirjaa kirjoittanuttta?

mulla käsikirjoitus melkein valmis, onko ylipäätään mitään tsäänssejä saada sitä julkaistuksi? kun eihän se mikään harrypotteri ole kuitenkaan.

Vierailija
20/24 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itse aina kuvittelen, että varsinkin esikoiskirjailijat kirjoittavat omasta elämästään. Tai siis minä luen niitä kirjoja sillä silmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä