Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten raskaanolevat selviätte selkäkipujen kanssa? Vinkkejä

Vierailija
18.11.2008 |

Olen itse nyt vasta raskauden puolivälissä ja selkä alkaa jo nyt renaamaan. Teen istumatyötä ja selkä ei tästä pidä yhtään.

Voiko hieroa vai käyttää jotain geeliä? Mikä olisi tehokkainta?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi venyttelin ja kävin uimassa ja pienillä kävelylenkeillä.

Vierailija
2/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaa, eli muista liikkua. Varsinki kun teet istumatyötä.

Tukivyö voi auttaa. esim baby belt. (toimi mulla)

Venyttely

Hieronnan kanssa pitää olla vähän varovainen. ja geeleistä mulle aikanaan neuvolassa sanottiin että mieluummin ei, mut jos jotain pakko käyttää niin sit joku kylmägeeli. Ei mobilatteja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja apua sain äitiystukivyöstä (mulla oli Anita-merkkinen). Lisäksi taisin käydä hieronnassa.

Kuopusta odottaessa ei ongelmia sitten ollutkaan koska olin tuolloin vielä esikoisesta hoitovapaalla.

Vierailija
4/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkäkipujen ehkäisijöinä ja selän vahvistajina.

Vierailija
5/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla selkävivut alkoivat jo rv. 14 paikkeilla ja pahenivat sitten loppua kohden mentäessä. Tukivyöstä mulle ei ollut apua, ja kovimman kivun tultaessa jouduin jo sairaalaan saamaan kipulääktiystä. Mulla tuo selkäkipu äityi siis niin kovaksi, etten pystynyt edes kävelemään. Johtui tod.näk siitä, etten sitä kipua ruvennut ajoissa hoitamaan.

Vierailija
6/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tukivyö, ainakin iskiaskivut häipyi muutamassa viikossa kun aloin käyttää vyötä. Nyt olen taas jättänyt vyön mutta kivut ovat pysyneet poissa. Lisäksi uskon kävelylenkkeihin, sillai että alaselkä pysyy hyvin lämpimässä. Mulla kylmä aina pahentaa oloa. Nukun kyljelläni tyyny polvien välissä, sekin auttaa.

Vierailija
7/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin sen käytön jo hyvissä ajoin, olisko ollu n. 17 viikosta eteenpäin.

Vierailija
8/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lämmintä kaurapussia, jos särkee yöllä.

Vierailija
9/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin fysioterapiassa. Tukivyö ei sovi kaikille, mutta voi sitä kokeilla. Sain muuten fysioterapeutilta lainaan sellaisen kunnollisen. Ei kannata varmaan suinpäin ostaa, vaan kokeilla ensin vaikka kavereiden.

Niistä sellaisista korsettimallisista ei ollut mulle mitään hyötyä. Tuo fysioterapeutin vyö oli hyvä jos oli liikkeellä, mutta istuessa se oli mun mielestä epämukava.

Vierailija
10/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouset välillä työpisteeltäsi liikuskelemaan ja käyt iltaisin lenkillä tms. Itse yritän käydä kävelyllä vähintään kolme kertaa viikossa, lisäksi venyttelen vähän päivittäin. Olen aloittanut myös säännölliset kiropraktikkokäynnit, joiden myötä on loppunut myös inhottava lonkka/kankkukipu.

Myös puolessa välissä raskaana.

Vierailija
11/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos löydät itsellesti kivan ja hyvän hierojan. itse jouduin käymään kiropraktikollakin vielä 3 vkoa ennen laskettua aikaa kun jalka meinas lähtee alta. kaikki mikä tuntuu sinusta hyvältä voidaan tehdä.

Vierailija
12/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hirveesti on helpottanu ku oon käyny kävelyyllä ja kysyin salilla PT.ltä hyviä venytys liikkeitä, niitä voi kysyä kyl ihan fyssaltakin...

Oon käyny hierojalla ja se on ollu hyvä, käyn nyt säännöllisesti kerran kaksi viikossa...

Tukivyötä en ole vielä hankkinu mutta ajattelin hankkia sen ku masu vielä vähän kasvaa...

Tsemppiä...

Vierailija
13/13 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin raskausaikana raskaana oleville tarkoitetussa joogassa ja olin elämäni kunnossa. Olin oikeasti notkeampi kuin koskaan aiemmin ja koska en nyt ole joogaa jatkanut, olen taas ihan pökkelö. Selkää ei särkenyt koko raskausaikana yhtään. Toki myös yksilöllistä, mutta tuo jooga on selälle ihan huippua, lisäksi sieltä sai todella hyviä neuvoja synnytykseen valmistautumiseen, erilaisiin ponnistusasentoihin, kivunlievitykseen rentoutumalla ja liikkumalla yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi