Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukautiskierto senkun lyhenee! Nyt vaan 25 vrk kele! Mistä voi johtua??

Vierailija
25.01.2008 |

Mulla aina ollut ennemminkin pitkä kierto. Siis enne lapsia yleensä 30-35 vrk. LAsten saannin jälkeen aina ihan tasan 28 vrk ja nyt syksyn mittaan on lyhentynyt 27, 26 ja nyt siis vaan 25 vrk! Kyllä ärsyttää kun vähän väliä menkat!

Mistä tämmöinen jatkuva lyheneminen voi johtua. Ikää " vasta" 34, eli ei kai vielä mitään vaihdevuosien esioireita :) ??

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muutakaan ehkäisyä joka voisi vaikuttaa kierron pituuteen. ap

Vierailija
2/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan normaali ja käsittääkseni hyväkin asia. Raskautuu helpommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sehän on ihan normaali ja käsittääkseni hyväkin asia. Raskautuu helpommin.

Vierailija
4/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittavaa kun ihan koko ajan on menkat. Ennen oli vain joka viides tai kuudes viikko.

Vierailija
5/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

rasittavaa kun ihan koko ajan on menkat. Ennen oli vain joka viides tai kuudes viikko.

melkeen tekis mieli aloittaa pillerit ihan vaan menkkojen takia, söis pari levyä putkeen... Mutta en kyllä ala hormoneita turhaan napsia...

ap

Vierailija
6/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin käyttää pillereitä etten vuotaisi ihan jatkuvasti. Minulle kun on suotu vielä 8 päivää kestävät menkat.

Vierailija
7/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen raskautunut helposti kaksikin kertaa lyhyemmällä kierrolla (toisella kertaa vain 21 vrk).

Vierailija
8/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kierrot pahimmillaan vain 17 päivää.. hormonihäiriö ja terolutia kehiin.

jos ei tadsaannu ja teroilla hoidu niin sitten jotain aivolisäkehormponeja aletraan säätää...

25 on normaali.

huoh.

Vierailija
9/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kierto 28 pvää.. nyt vann pitenee kaikenaikaa, nyt 35 päivää..

Vierailija
11/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yasminellet auttaa, menkat tulee säännöllisesti ja ovat niukentuneet.

Vierailija
12/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vastannut =(

Mulla on myös niin, että kierto vaan lyhenee koko ajan. Tai ennen ongelma oli se, että menkat kestivät alku- ja lopputiputteluineen joskus yli 10 päivääkin ja nyt sitten viimeksi kierto oli vain 22 (?) päivää. Nyt alkoi menkat 14.1 ja edelliset alkoivat 24.12. Ja tällä kertaa tiputtelua oli ensin 6 (!) päivää ja nyt on ollut sitten 5 päivää normaalia vuotoa, eikä loppua näy. Eli menkat ovat yhteensä kestäneet jo 11 päivää. Helvetin kiva juttu, kun lopputiputteluineen menee varmasti yli kaksi viikkoa. Täytyy mennä lääkäriin kysymään tästä asiasta ja mikä tähän auttaisi, mutta meidän omalääkäri on sellainen, ettei hän ota mitään asiaa vakavasti, joten sanoo tästäkin varmaan, että ihan tavallista on. Ja yksityiselle ei ole just nyt varaa mennä, kun mies kävi juuri yksityisellä hammaslääkärillä kaksi kertaa ja mä olen menossa myös (kun kunnalliseen ei pääse ikinä).

Vierailija
13/15 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut kierto aika säännöllisesti 28 vrk. Nyt kun olen sairastellut muutenkin, niin viimeisen 6 viikon aikana on ollut 3 kertaa kuukautiset, siinä ei paljoa jää kierron pituudeksi. Lääkärin kommentti oli, että seuraillaan tilannetta, saattaa johtua muutenkin huonosta voinnista.

Vierailija
14/15 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:14

Vierailija
15/15 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen lasta kierto oli n. 35 päivää ja lapsen saannin jälkeen mennyt kierto tosi pitkäksi n. 50 päivää. Huono hormooritoiminta, mutta en lääkäriin mene valittamaan. Tää sopii mulle hyvin, ei tarvi koko ajan vuotaa ja hemoglobiini pysyy hyvänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi