Kissaihmiset! Mitä teidän kissat syö? ov
Mulle on tulossa parin viikon kuluttua kissanpentu, joka syö tällä hetkellä päivittäin ihmisille tarkoitettua tonnikalaa ja raksuja. Jostain syystä muistelen lukeneeni jostain, että ihmisten ruokaa ei pitäisi antaa kissalle?? Ja että kalaa ei pitäisi antaa joka päivä?? Miten se vaikuttaa, jos kissa saa liikaa kalaa?
Mitä teidän av-palstalaisten kissat syö? Jos kertoisitte vielä minkä ikäisiä ja rotuisia kissoja teillä on.
KIITOS!
Kommentit (12)
Kupissa on aina saatavilla raksuja sekä raikasta vettä.
Lisäksi annetaan keitettyä seitä (tykkää kuin hullu puurosta) ja purkkiruokaa. Yleensä Gourmet-merkkisiä pikkupurkkeja. " Kunnon ruokaa" ei kuitenkaan saa kuin joka toinen päivä, muuten elelee niillä raksuilla.
kuivamuonaa,norjalainen metsäkissauros
eikä oikeestaan mitään muutakaan ihmisten ruokaa.
muistathan että kissat on laktoosi-intolerantikkoja, eivät kestä laktoosia, joten jos annat maitotuotteita niin laktoositonta!
... ihan tavallista kaupan purkkiruokaa ja kaupan raksuja. Lazia, Whiskasia, Friskiesiä, ja sit sitä uutta mitä saa Prismasta mikä on maitotölkin tapaisessa paketissa eikä peltipurkissa.
Hyvin voi.
Oon kyllä miettiny tuota, että syöttäisi laaturuokaa vähemmän, mutta... Jotenkin on niin vaikeaa vääntäytyä eläinkauppaan ruokaostoksille, kun nuo saa kätevästi samalla kun omatkin ruuat.
Kyllä mua vähän huolestuttaa tuo kalan syöttäminen joka päivä, ja vielä ihmisille tarkoitettu. Kysyin vähän, että eikö niissä ole liikaa suolaa ym....? mutta kissanpennun äidin omistajien mielestä kissan kuuluu syödä joka päivä kalaa.
Täytyy totuttaa pentu muuhun ruokaan sitten kun se tulee mulle.
terv. ap
Syövät pääasiassa vain kuivamuonaa. Joskus herkuttelevat lohella tai jollain muulla kalalla.
meidän kaksi kissaa, maatiaisia molemmat, tyttö 2v, poika 4v syövät näin: rakusuja joissa virsakivisuoja, joskus oikein eläinkaupasta, joskus purina onea. latzin tai whiskasin märkäruokia, ja tietty raikasta vettä. silloin tällöin laktoositonta kermaviiliä, poikakissan herkkua.
halvemmissa raksuissa ei ole virtsakivisuojaa joten niihin kannattaa vähän uhrata rahaa, virtsakivet kun voi olla hengenvaarallsia.
syö Royal Canin Exigent naksuja, ne on tarkoitettu nirsoille kissoille. Niiden lisäksi se päivittäin pari palaa samaa leikkelettä kun me laitetan leivän päälle tai jos teen jauhelista tai possunsuikaleista jotain, niin niitä sitten. Meidan kisu tosiaan on nirso. Sille ei kelpaa mitkään ns. märkäruuat.
Tämä katti on muuten siitä outo, että ei oikeastaan juo vettä, vaikka sitä aina on tarjolla. Sille kelpaa lipitettäväksi vain ykkösmaito ja viilit.
Syövät eläinkaupan raksuja, yleensä Nutroa. Lisäksi syövät keitettyä seitiä, kissojen tonnikalaa, porsaan sydäntä, joskus harvoin naudan ulkopaistia ja kaupan märkäruokia. Olen kokeillut antaa myös jauhelihaa ja keitettyä broiskua, mutta ne ei mene.
meillä vanhempi kissa määrittelee aika pitkälle mitä ruokamerkkiä heille saa syöttää, on niin nirso että. vain raksut kelpaa, ei syö neiti purkkiruokaa eikä raakaa lihaa. nuoremmalle kelpaa raakakin liha. lisäksi saavat sen mitä onnistuvat karkureissuillaan pyydystämään. vettä on aina tarjolla.
maatiaistyttöset 1,5v ja 0,5v.
Juo vettä yllättävän paljon kissaksi.
Ja ihan maatiainen on,punatabby;)
kuivamuonaa, joskus sulatettua seitä ja joskus sianlihasuikaleita. Pari kertaa kuussa annan shebarasian. Mutta 99% tuota hillsin muonaa.
Ystäväni on eläinlääkäri, ja hän on keronut, että kallis ruoka ei ole puppua. Siinä on enemmän ravinnoksi kelpaavaa kuin markettiruoassa, ja toden totta, jos joskus annan hillsinn loppuessa vaikka whiskasia, paskaa on laatikossa heti tuplamäärä, ja ruokaa kuluu paljon enemmän. Loppujen lopuksi yhtä kallista, kun vain huomaat ostaa hillsiä tarkouksesta.
Meillä on 2kpl 7-vuotiasta sisäkissaa.