Onko kenenkään jatkuvan väsymyksen syyksi paljastunut joku sairaus?
Mietin tässä että mistä johtuu kun aina väsyttää...
Kommentit (11)
En kyllä tunne itseäni masentuneeksi, mutta jos en vaikka itse sitä tajua. Pumppu? Pari vuotta sitten tehtiin se tutkimus missä laitetaan ne lätkät rintakehään ja nilkkoihin, mikäs sen nimi nyt onkaan....? Siinä ei silloin ollut mitään poikkeavaa. Ap
Meni todella pahaksi:( Alussa olin vain väsynyt ja mikään ei kiinnostanut. HUOM: masennusta on vaikea huomata, koska se hiipii yleensä pikkuhiljaa. Mieli mustenee, väsymyksen vuoksi ei jaksa koskaan tehdä mitään ja elämästä katoaa kaikki kiva pikkuhiljaa pois, mielihyvää ei enää tunne mistään jne.
Ja vasta sitten kun tilan tajuaa, onkin jo niin syvällä ettei ilman terapiaa ja lääkkeitä +mahdollista sairaaahoitoa ilman siitä suosta pysty nousemaan:(
Onneksi syy löytyi, kun tein positiivisen raskaustestin. Mulla oli kierukka, ja endometrioosin takia hyvin epätodellinen raskaus muutenkin. Siksi kukaan ei epäillyt mitään.
Minullla väsymyksen syynä oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Samalla voi tarkistuttaa muutkin tärkeimmät veriarvot.
töissä minun väsymyksen takana, veret ja kilppariarvot ok
Voisin nukkua vaikka päivät läpeensä ja olisin silti väsynyt. En jaksa tehdä mitään eikä mikään oikein huvita. Yleensä helpottaa kun tulee valoisampaa.
Tein uudenvuodenlupauksen että alan liikkumaan enemmän, tunnin lenkki 2-3 kertaa viikossa. En tunne kuitenkaan että olisin huonossa kunnossa, en vaan jaksaisi lähteä ulos. Täytyy katsoa onko lenkeistä mitään apua ja mennä vielä lääkäriin jos ei helpota. Ap
Mutta on siinä kyllä muitakin oireita kuin väsymys. Kipu on tärkein oire.
Onko siinä muita oireita kuin väsymys?
Kilpirauhasen toiminta on tutkittu, verensokeri ja tulehdusarvot ok. Ap