Mahankasvu..
Mites teillä on alkanut maha kasvaa?? Ite ootan 4ttä lasta ja ei mitää tietoo mahasta.En oo mikään keijukainen tai liian lihavakaan.RV olis 9 nyt. Eikä mitään tietoo mahasta, muuta kun höllyvää makkaraa edellisistä. Nuorin 1v. ja 7v. ja 10v.
Neuvola vasta 4.2. Selällään kun makaa en tunne että kohtu olisi pullistunut.Luinki juttua tuulimunaraskaudesta ja oireet sopisivat siihen.Norm.raskausoireet ynnä muuta...ja hidas kohdun kasvu.Menee yleensä kesken 12vkolla. Kiva, meinaan ollaan vielä lähdössä kaukomatkalle helmikuun lopulla. Eli sillo viikkoja olis jotain 13.Nyt sitten iski paniikki ja pitää kyllä päästä ultraan lähiaikoina.
Kommentit (4)
Sain tänään ajan ultraan.Iltapäivällä pitäis mennä yksityiselle. Ihanaa ja helpotusten helpitus.Asia selviää sitten. No, turvotusta mullakin on ollut ylävatsassa. Tuntuu et tosi pöhö maha.Mä mietin sitäkin, kun mä imetän vielä meijän 1veetä,jos se vaikuttais asiaan. Täytyy muistaa kysyy kaikki jutut.
on vasta nyt maha pikkuisen koholla ja raskausviikkoja on 23+3
Terveydenhoitaja sanoi että minussa on niin paljon tilaa vauvalle ettei maha välttämättä kauhean valtavaksi kasvakaan :)
Ja kohdun tuntuminen + mahan koko riippuu älyttömästi, mihin suuntaan kohtu on kallistunut. Mulla on taaksepäin kallistunut, joten masu tulee aina aika myöhään näkyviin.
Selällä maatessani tunsin kohdun noin rv:lla 14. Ja silloinkin äärimmäisen alhaalla. Malttia, malttia.
Ekassa raskaudessa maha alkoi oikeasti näkymään vasta rv 23. Nyt toista odottaessa se tuli näkyviin noin viikolla 16.
Tytteli-83 rv 21+5
Mutta minulla varsinainen mahankasvu alkoi vasta joskus rv. 15. Siihen asti kohtu oli kovan tuntuinen ihan alamahassa, mutta kokoa ei ollut nimeksikään. Turvotusta sen sijaan riitti, joten ylämaha näytti sellaiselta pullistuneelta ;)
Jospa yrittäisit saada np-ultraa ennen teidän matkaa, saisit mielenrauhan lomalle :)