Päiväkotilasten vanhemmat 1 kysymys: aamulla onko päiväkodin henkunnasta joku ottamssa lasta vastaan?
Onko joku siinä henkilökunnasta naulakoilla vai onko lapset ja henkilökunta yhdessä huoneessa ja saatatte lapsenne sinne vai miten?
Kommentit (15)
Joskus saattaa sattua että hoitaja on naulakoilla.
Aamulla siis avaavat " ryhmän kerrallaan" , sitä mukaan kun lapsia tulee. Vanhempien tehtävä on riisua lapset ja toimittaa oikeaan paikkaan.
meidän tytön pk:ssa tulee joku hoitajista eteiseen vastaanottamaan lapsen. Itse riisutaan ja lapsi saa sitten mennä itse keittiöön aamupalalle. Pienempänä lapsi meni hoitajan syliin vilkuttamaan ja sitten saatettiin aamupalalle. Meillä päiväkoti siis ihan tavallisessa omakotitalossa ja pk:ssa vain yksi ryhmä eri ikäsiä lapsia.
tervehtimään ja joskus auttamaan toisen riisumisessa. Itse menen kuitenkin lasten kädet pesemään, koska en halua että vaan törkkään heidät sinne. Sitten kaikessa rauhassa lähden, niin ei tule kiireen tuntua. (vaikka usein vähän hoppu onkin) : )
Tuo vastuun siirtyminen vanhemmalta päiväkodille oli juuri se, mitä kaipasin, en olisi osannut sitä itse ilmaista noin hyvin.
Meidän päiväkoti kun on vanhassa idyllisessä puutalossa, jossa on useita pieniä huoneita. Kun lapsi on riisunut ulkovaatteensa, olemme molemmat lapsen kanssa aina yhtä ymmällämme, minne meidän sitten kuuluisi mennä. Lapsia on monissa huoneissa ja henkilökunnasta on paikalla siinä vaiheessa vain yksi, mutta missä?
Kun kerran viette suoraan ryhmään.
Entä jos lapselle tulee joku hätä, ja joutuu etsimään aikuista?
Vierailija:
Tuo vastuun siirtyminen vanhemmalta päiväkodille oli juuri se, mitä kaipasin, en olisi osannut sitä itse ilmaista noin hyvin.Meidän päiväkoti kun on vanhassa idyllisessä puutalossa, jossa on useita pieniä huoneita. Kun lapsi on riisunut ulkovaatteensa, olemme molemmat lapsen kanssa aina yhtä ymmällämme, minne meidän sitten kuuluisi mennä. Lapsia on monissa huoneissa ja henkilökunnasta on paikalla siinä vaiheessa vain yksi, mutta missä?
Meidän päiväkodissa kädet pestään aamupalalle mentäessä. Ja joskus ne tulevat jo niin aikaisin että menevät suoraan leikkimään tai pelamaan.
Vierailija:
... Kun lapsi on riisunut ulkovaatteensa, olemme molemmat lapsen kanssa aina yhtä ymmällämme, minne meidän sitten kuuluisi mennä. Lapsia on monissa huoneissa ja henkilökunnasta on paikalla siinä vaiheessa vain yksi, mutta missä?
vanhemmat auttavat riisumisessa ja käsien pesussa ja sitten saatetaan ryhmään muidan lasten kanssa.
Samoin jos haet aiemmin tai huonolla säällä kun ovat sisällä. Vanhemmat itse pukevat lapsensa.
Näin ei kukeudu niin paljon pöpöjä sieltä kotoa. Pestään ne sitten uudestaan aamupalalle mennessä. Mutta tuossa päiväkodissa onkin kiinnitetty aivan erityistä huomiota käsihygieniaan, ja todella vähän siellä sairastetaankin.
Haloo, pitääkö kaikesta tehdä niin vaikeeta...
Kuullosti ihan oman lapseni päiväkodilta. Tänään ja monena muuna aamuna 1,5v oli yksinään " eteisessä" kun hoitajat jutustelivat keittiössä aikamoisen matkan päässä. Etsin hoitajan talosta ennen kuin lähden ja jätän lapseni sinne
missä hoitaja on ja yleensä vaihdan jonkun sanankin hoitajan kanssa.
Sokkeloinen päiväkoti on ehkä aika hankala, mutta sitten vaan käsipesun jälkeen kiertelette ja etsitte sen huoneen missä hoitaja on.
Aamulla siis avaat " ryhmän kerrallaan" , sitä mukaan kun lapsia tulee. Vanhempien tehtävä on riisua lapset ja toimittaa oikeaan paikkaan.