2vkoisen vauvan imetysongelma
heissan
Kuinka kauan ja usein teidän alle 1kk vauvat viihty rinnalla? meillä alkaa mennä ongelmaksi kun 2vkoinen syö kuin hullu, viihtyisi varmasti 24hr tissillä ja perheessä esikoinen 3v. Hänellekin tehtävä ruokaa ja leikittävä etc varsinkin kun tilanne muutenkin uusi ja kaaottinen. Ihan itkua kohta väännän kun en tiedä miten päin olisin, vauva nälässä koko ajan ja esikoinen raivoaa huomiota. Ei vain voi istua koko päivää vauva sylissä kun oikein näkee että esikoiselle tulee paha mieli.. Olen antanut korviketta enemmän kuin haluaisin, nytkin imetin 2.5hr mutta silti kiskaisi 50ml korviketta päälle, maitoa tulee ihan ok, olen pumpannutkin ja antanut omaa tuttipullosta paljon vain siksi että saa kädet vapaaksi tehdä kotonakin jotain..
Yötkin menee imettäessä 2hr välein, onneksi olen saanut nukuttua päivällä kun esikoinenkin nukkuu.
neuvoja joltain miten saada tasapainoa tilanteeseen?
Kommentit (2)
Neuvoja en osaa antaa..
Mutta kuulostaa kovin tutulta.. meillä kaikki kolme viihtyneen ensimmäisinä kuukausina jatkuvasti tissillä. Ensimmäisen kanssahan se kävikin, mutta toisen kanssa oli jo ihan kamalaa (juuri noista samoista syistä kun kirjoititkin..), kolmannen kanssa taas jo helpompaa kun isommista seuraa toisillee.
Itselläni on kolme lasta ja neljäs tulossa.
Tuttu tunne, vauva olisi vain syömässä ja esikoinen( muut lapset) vaatii aikaa. Itsellä hormonit hyrräää, itkettää, eikä tiedä miten toimis. Ota ihan rauhallisesti. Vaavi luultavasti tankkaa, kasvaa hurjaa kyytiä tai vaatii vain läheisyyttä.
Onko sulla mahdollisuutta esim. lukea esikoiselle kun imetät? Tee helppoja ruokia. Tilanne varmasti rauhoittuu mutta tärkeää on ettet itse turhaan ressaa tilanteesta! Koita ajatella että nyt on tämä tilanne että vauva vaatii paljon aikaa ja esikoinen kyllä pärjää kun ehdit häntä niinä pieninä hetkinä huomioida ja kehua! Ja silloin kun mies on kotona tee ruokia valmiiksi huomiselle päivälle että saat ne rauhalliset hetket olla esikoisen kanssa. Omat tunteet ovat niin ristiriitaiset kun tuntuu että pitäis kahtia jakautua mutta huokaise:valoa on näkyvissä, tilanne kyllä rauhoittuu!! Ja jos tuntuu ettet itse jaksa niin pyydä apua vaikka tunniksi pariksi MLL:sta!
Kyllä se siitä! Tsemppiä!