Suomalainen ei tajua korkeakulttuurista mitään
Taiteilijat eivät tee työtä, napsitaan. Kas kas, vika on siinä, että suomalainen idiootti ei tajua korkeakulttuurista mitään.
Ostaa mieluummin kotiinsa jotain made in honkong tms. ikeapaskaa sisustaakseen mauttomat läävänsä kuin taiteilijoiden teoksia, kuten maalauksia, kirjoja, levyjä.
Oletteko tosiaan sitä mieltä, että apurahasysteemi on mätä, ja taitelijoiden tulisi mennä töihin? Eikö siinä köyhdy suomen kulttuuriympäristö? Ettekö halua, että lapsenne SIVISTYISI esim. kotimaisella kirjallisuudella?
Ai anteeksi, ettehän te siitä välitä, tärkeintä on, että koti on täynnä muovia ja muuta paskaa...
Kommentit (6)
Onko mielestäsi esim. runokirjoissa Hlei Laaksonen korkeatasoisempaa kuin vaikka Eeva-Liisa Manner. Heli Laaksonen MYY.
Parhaiten taiteella Suomessa (kuten muissakin pienissä maissa) elää keskinkertainen taiteilija, joka osaa tuotteistaa taiteensa helposti nieltäväksi ja nopeasti ymmärrettäväksi.
Isolta osin ap on oikeassa. Suomalainen kulttuurialue on niin pieni, että täysin ilman tukia täällä eläisi todella pieni kourallinen kuvataiteilijoita ja kirjailijoita. Muusikkoja kenties vähän enemmän, koska musiikin vientiä ei kieliraja/kulttuuriraja samalla lailla haittaa.
Meidän pihapiirissä oli eräs mamma, joka puki lapsensa siis lassieihin. Voitteko kuvitella? Se oli tosi kauhean näköstä kaikkien reimateckejen keskellä. Ei sopinu yhtään sävy sävyyn muiden kanssa! Me muut äidit kerättiin kolehti sille, ja ostettiin lapsille oikeat puvut.
Toinen kauhee juttu oli se, kun kerran yhdellä naapurilla ei ollu keittiössä marimekon verhoja! Siis pilasihan se nyt kokonaan miljöön! Me yritettiin vihjailla sille hienotunteisesti, et vaihtais verhonsa, mut ei se vaihtanu. Meidän piti kerätä addressi häätöä varten. Nyt se onneksi asuu muualla eurokangasverhoineen.
Kaikkea sitä on nähty, kun täällä on asunu.
Viel yks tapaus tulee mieleen. Kerran yks vanhempi nainen kasvatti täällä kukkapenkissään päivänkakkaroita! siis voitteko kuvitella, päivänkakkaroita! Kaikilla muilla oli tulppaaneja ja keisarinkruunuja, mutta voi herran tähden eikai kukaan nyt päivänkakkaroita kasvata. Se nainen oli pakko salamurhata ja kaivaa sinne kukkapenkkiin.
Ei mun lähimmistä ystävistäni kukaan elä noin! Eikä kukaan mun työkavereista. Mutta mä olenkin vähän spessussa paikassa töissä. Liittyy korkeakulttuuriin mun duunikin...
Yleistäminen on HongKongista ja jos ei osaa kirjoittaa yhtään järkevää lausetta, on superlatiivisti junttia.
Mä kuuntelen klassista ja mun seinillä on oikeita tauluja. Älä siis yleistä. Kirjojakin luen. Hyviä kirjoja.
jos ei kansa ymmärrä? kansa kelpaa kuitenkin maksamaan.
Hyvähän se on toisten rahoilla taiteilla ja väittää sit että sinä vaan ymmärrä.
Kyllä minä hyväksyn taidekasvatuksen ja julkisen rahoituksen vaikkapa kuvataidekouluihin ja vastaaviin. Mutta en sitä että vuosia joku taiteilee yhteiskunnan rahoillla saamatta mitään tolkullista irti...
Ei riitä että se on vaan niin mullistavaa.. se mitään mullista.
Markkinatalous toimii taiteessakin, jos se on hyvää se myy! Niin musiikki, kirjat, yms..
Miks pitäis yhteiskunnan apurahoin tukea jos ei tule taiteilijat kuin täyttä paskaa?? jos sitäkään.