Työssäkäyvät äidit! Miten paljon aikaisemmin heräätte ja herätätte lapset aamulla?
Kommentit (34)
Mies herättää lapsen klo 7.30. Aamupesun ja pukeutumisen jälkeen mies vie lapsen päiväkotiin klo 8, jossa saa aamupalan.
Vierailija:
Ennen töihin ja hoitoon lähtöä?
minä lähden töihin kahdeksaksi eli herään puoli seitsemän. Siis AIKA paljon aikaisemmin kuin kotona ollessani, jolloin nukuimme yhdeksään!
Lapsi nukkuu kahdeksaan - eli lapsi joutuu nyt heräämään tunnin aikaisemmin. Isänsä vie hänet yhdeksäksi hoitoon.
Minä lähden töistä kotiin neljältä ja haen lapsen, mies on töissä viiteen.
Eli mies hoitaa aamutoimet, minä hoidosta haun. Tämä on tehty siksi, että jäisi lapsen kanssa tunti enemmän aikaa päivisin.
Onneksi on sellainen työ, jossa voi itse valita meneekö kahdeksaksi vai yhdeksäksi.
Aina ei tietenkään menen putkeen, joskus lapsen on vaikea herätä, joskus kiukuttelee pukemisesta tai muusta. Mutta kun unirytmi on kohdillaan, niin lapsi herää yleensä itsekseen klo 7.30 mennessä, jolloin on hyvällä tuulella ja asiat sujuvat. Mutta ihan vartissa ei meillä olla yhdenkään lapsen kanssa lähtökunnossa. 20 minuuttia siinä menee, joskus enemmänkin. Päiväkoti on onneksi lähellä.
Laitan kahvin tulemaan, käyn suihkussa, puen, syön, luen lehden ja vien koiran. Seitsemältä lähden töihin. Mies herää jossain vaiheessa, vie nuorimmaisen tarhaan puoliyhdeksäksi. Koululainen lähtee omia aikojaan kouluun.
Eli yleensä heräämme hiukan ennen puoli kahdeksaa. Herättelen lapset, napsautan valmiiksi ladatun kahvinkeittimen päälle, laitan lapsille aamupalaa. Käyn suihkussa, pesen tukan ja rasvaan itseni. Panen itselleni puuron mikroon, föönaan hiukset kuiviksi. Luen vartin-30 min lehteä ja syön aamupalan. Kiskon edellisenä iltana valmiiksi katsotut vaatteet ylleni ja lapsien ylle. petaan lasten sänyt, mies petaa meidän sänkymme. Pesen nuorimmaisen hampaat ja laitan vanhemman hiukset. Meikkaan. N. puoli yhdeksältä olemme lähtövalmiit. Mies vie yleensä toisen kouluun tai tarhaan ja minä sen toisen.
Lapset syövät aamupalan pk:ssa. Minä eväsleivät töissä.
niin kauan kuin nukuttaa. Isä vie hoitoon n. klo 10, minä 11.30. Hoitopäivä päättyy klo 17.
Meillä ollaan vuorotöissä ja isi ainaisessa aamuvuorossa. Eli pahimpina aamuina viedään 2 lasta hoitoon 6.30 jälkeen, kun minun pitää olla 07 töissä, miehen jo 06. Olen jo nyt paniikissa! Tällä hetkellä vielä kotona, mutta syksyllä pitäisi aloittaa tuo hoitorumba. aika monet menevät vasta 08 tai myöhempäänkin töihin.
Itse herään klo 8.00-8.15, koululainen jo yleensä herännyt ja katselee Muumeja. Teen aamupalan ja herätän nuoremman noin klo 8.30, jolloin vanhempi lähtee yleensä kouluun.
Me lähdemme nuoremman kanssa noin klo 9hoitoon, josta jatkan matkaa töihini, jossa olen viimeistään 9.30
Lapset herätän klo 5.40 ja klo 6.10 ovesta ulos kohti päiväkotia. Työpäivä alkaa klo 7.30.
heräävät kello 9 - 10. Puoliltapäivin menevät hoitoon, minä töihin, isänsä hakee kello 16.
äidit herättävät lapset ja vievät töihin. Minä lähden töihin klo 7 ja lapsi herää tuntia, paria myöhemmin.
Pitää nousta ja lapset pitää herättää viimeistään 40-45 min ennen lähtöä, jotta ehditään syödä aamiainen. Silloin minä en kyllä itseäni laita. Jos minun pitää meikata, niin sitten minun pitää nousta se tunti aikaisemmin.
Perheessä 7v, 5 v sekä isä minún lisäkseni.
Peseydyn, laitan itseni valmiiksi.
Puen nukkuvan lapsen klo 6. mennessä.
Päiväkotiin lähdemme 6.15.
Töihin menen seitsemäksi.