Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät äidit! Miten paljon aikaisemmin heräätte ja herätätte lapset aamulla?

Vierailija
22.01.2008 |

Ennen töihin ja hoitoon lähtöä?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa 1 t 10 minsaa. Nautin lehden lukemisesta rauhassa ym. Vuoden päästä sitten uusi tilanne, kun pian syntyvä vauva pitää viedä hoitoon.

Vierailija
2/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ja mies heräävät seitsemältä ja mies vie lapset tarhaan kahdeksalta.

Pääsen töistä 13.45 ja olemme lasten kanssa kotona kolmen aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen lapsista heräilee yleensä samoihin aikoihin tai hetken päästä, toisen herätän klo 7. Matkaan lähdetään klo 7.20.

Vierailija
4/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavasti iltapäivällä sitten se aiemmin herännyt lähtee töistä kolmelta ja hakee lapset ruuhkasta riippuen puoli neljältä tai vähän ennen neljää. Toinen tulee kotiin viiden-kuuden maissa. Yhteistä aikaa ei ole käytännössä kuin tunti-pari illalla ennen iltatoimien aloittamista, mutta toisaalta näin lapset ehtivät leikkiä kotona jomman kumman kanssa meistä joka ilta 3-4 tuntia :) Kun sen ajan on aidosti läsnä, kummasti sitä ehtii kuunnella, halia ja kasvattaa molempia riittävästi tavisarjenkin keskellä.

Vierailija
5/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohti päiväkotia lähdetään 7.20 ja lapsen herätän yleensä seitsemän maissa. Aamupalan lapsi saa päiväkodissa.

Vierailija
6/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset herätän seitsemältä, jos eivät ole heränneet. Päiväkotiin lähdemme puoli tuntia - kolme varttia myöhemmin. Vaikka päikyssä saa aamupuuron, vanhempi ei suostu lähtemään ilman aamupalaa.

Vierailija
7/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannan pienemmän olohuoneen sohvalle, jossa lapset katsovat lastenohjelmia sen aikaa, kun hoidan aamutoimia.

Laitan lasten vaatteet aina iltaisin valmiiksi ja aamulla vien ne vain sohvalle lapsille. Samalla kun meikkaan, huutelen lapsille välillä, että laittavat vaatteet päälle.

Kotoa lähdemme n. klo 7.30-7.45, vanhemman lapsen vien kouluun ja nuoremman hoitoon. Nykyään on ihanaa, kun aamut ovat muotoutuneet suht helpoiksi eikä tappeluja tule.

Vierailija
8/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdetään 7:30.

Vierailija
9/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyn suihkussa, puen ja meikkaan. Mies tekee aamupalan ja vie koirat ulos.

Lapsen herätän noin 6.45-7.00, jos ei ole itse herännyt jo ennen sitä.

Syömme yhdessä koko perhe aamupalan ja lähdemme kotoa

7.30-7.50

Vierailija
11/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

konttorilla, isi hoitaa penskat ylös ja pkotiin noin kahdeksaksi, että saavat aamiaisen siellä. Sillä aikataululla hän on toimistollaan n. klo 9. Sitten mä pääsen hakemaan lapsia viimeistään klo 16 pois pkodista, isi tulee kun töiltään ehtii. Eli mä nousen noin klo 6.50 tai niillä main, en käytä järjetöntä aikaa itteni puunaamiseen: hampaat, ripsaria + huulikiiltoa, harjaan hiukset & vaatteet päälle ja ulos ovesta (n. 15min kaikkineen) aamupalaa syön töissä.

Vierailija
12/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään lukea aamulehden rauhassa ja siinä samalla juoda kahvit ja syödä jotain. Sen jälkeen vien koiran, ja sitten rupean herättelemään lapsia. Niillä ei kauan aamutouhuissa mene. Lapset on jo sen verta isoja että, pukevat itse ja ihan reippaasti. Puolessa tunnissa ovat valmiita lähtemään päiväkotiin ja kouluun.

Vierailija
13/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tämä sopii loistavasti, kun saadaan nukkua arkisinkin niin myöhään kuin mahdollista :) Lapset heräilevät yleensä itsekseen puoli kahdeksaan mennessä, pihasta startataan varttia vaille. Itse yritän ehtiä sitä ennen syödä jotain pientä, pukea ja meikata itseni. Lasten vaatteet on laitettu jo illalla alushousuista ulkovaatteisiin asti täysin valmiiksi odottamaan, ei tämä muuten toimisikaan.

Jos aamu jostain syystä venyy, tulee lähtemisestä hankalampaa. Lapsetkin tuntuvat tykkäävän siitä, että vain puetaan ja lähdetään, eikä heitä tarvitse herättää kellon kanssa. Aamupalalle ehtivät, kun ollaan päiväkodissa kahdeksaan mennessä. Sen jälkeen on aamupiiri, jota lapset eivät kuulemma halua missata...

Vierailija
14/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman herätystä poika nukkuu yleensä klo 7-9 saakka, eli siis joka aamu ei edes tarvitse herättää vaan poika saa herätä itse.

Vierailija
15/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi herää yleensä puoli kahdeksan-kahdeksan maissa. Jos ei herää itsekseen niin herätän viimeistään hiukan ennen kahdeksaa. Tarhaan lähdetään kotoa varttia yli 8, itse lähden puoli 9 junalla töihin.

Kaikki vaatteet laitan jo edellisiltana valmiiksi joten ei tarvitse aamulla pähkäillä mitä puetaan tai missä on kenenkin sukat tai hanskat.

Vierailija
16/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ja miehen n. 7.30 ja lähden itse töihin. Päikkärissä lapset ovat 8.15 jotta ehtivät vielä aamupalalle.

Vierailija
17/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä herään itse 5.50, lapset herätän tuntia myöhemmin jolloin olen itse jo valmis. Lapsia on 3, joten heidänkin valmiiksi laittaminen ottaa oman aikansa. Kotoa lähdetään 7.30-7.35, töissä olen 8.00

Vierailija
18/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies vie lapsen hoitoon n.8

Vierailija
19/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään hänen kanssaan yhdessä vessaan. Pisut ja pesut -> lapsi sohvalle vaatteiden kanssa. Pukee katsoessaan lastenohjelmia.

7:40 mennessä toinen lapsi herää tai herätetään. Yleensä herättelen kun olen saanut itseni laitettua. Tällä hetkellä hänellä on älytön uhma ja kiukuttelee ja panee vastaan ihan kaikessa.

7:55 Neppajymykerhon jälkeen telkku kiinni ja lapset alkavat pukea ulkovaatteita. Uhmaisen kanssa yleensä taistelemme tässäkin vaiheessa ;)

8:05-8:15 Lähdemme päiväkotiin. Lapsille on aamupalaa tarjolla klo 8:30 asti eli siihen mennessä pitää olla perillä. Aina on ehditty.

8:30-8:45 Pyöräilen töihin ja saavun työpaikalle.

Eli noin tunti ennen lähtöä herään.

Vierailija
20/34 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hurjalta, että vartissa ehditte hampaidenpesut sekä sisä- ja ulkovaatteiden pukemiset. Ihailen :) Eikö teillä uhmata koskaan? Pukevatko lapset itse?