Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++2009 vauvatoiveet vko 3+++

22.01.2008 |

[color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08

[color=red]Doodii, esikoisen ya 04/08

[color=purple]Kissaeläin, esikoisen ya 04/08. Minä 23v. ♥ Muru 25v.

[color=Turquoise]J4nni, esikoisen ya 04/08. Minä 19v & mies 23v

[color=RoyalBlue1]HHansen, poika 06, ya 04/08. Minä 27 & mies 36

[color=orange]tikru., esikoisen ya 05/08, minä & mies molemmat 21v

[color=SpringGreen]Kitteni esikoisen ya 04-05/08 minä 26 & mies 37

[color=DeepPink]Jaffa76: kolmannen ya 4-5/08 minä 31 & mies 33

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

[color=IndianRed1]Rhanna, tytöt -04 ja -06, ya 04/08, minä 28 & mies 27

[color=orange]Aliina., esikoinen ya 04/08

[color=SpringGreen]äityliina, tyttö 03, toisen ya 03/08, minä ja

mies 27

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä numerohan tuohon otsikkoon lipsahti, vaikka nimeomaan päivittäminen ja pinkan nosto oli tarkoituksena:D Toivottavasti kaikki tuli listaan, kopsasin sen suoraan tuolta aiemmista.

Isot onnittelut moongirlille hienosta päätöksestä! Toivottavasti täti tulee pian niin pääsette sitten toden teolla yrittämään:) ihanaa kun jollakin meistä jo asiat sillä mallilla että yritys voi alkaa. Ja kuten kissaeläin aimmin kirjoitti, kyllä niillä asioilla on aina tapana jotenkin järjestyä:)

Vierailija
2/23 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstoilla nimittäin. Kiirettä pukkaa, me nimittäin ollaan muuttamassa uuteen kotiin. Vauvajuttuja en oo paljoa ehtinny ajatella, vaikka pari kaveriakin odottelee ja vatsat kasvaa... Ovulaatioasioita oon kyllä miettinny, että millonkahan se itsellä on h-hetki. Kun ei noista kierroista oikein tiedä kierukan poisottamisen jälkeen. Heilahtelee muutaman päivän aina sinne ja tänne. Ja nyt pojan syntymän jälkeen oon huomannu yhden uudenkin asian, nimittäin pms-oireet on ihan hirveet, vaikkei mulla koskaan ennen oo ollu mitään tietoa sellasista. Kummallista. Ja nyt luulen tietäväni ovulaatiopäivänkin. Ehkä..Eli oma keho on varmaan jotenkin muuttunnu synnyttämisen jälkeen.

Muuten jännittää kovasti, että oonko valmis uuteen raskauteen ja vauvan tuloon. (eka synnytys oli vaikea, just sellanen painajaistarina mitä täällä palstoilla aina lukee) Mutta poika on ihana ja se on pääasia! Huhtikuuhun on niiiiiiin lyhyt aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ihan vielä ole varma asiasta, mutta suunnitteilla on.

Ihanin aika saada vauva olisi kesä-heinäkuu, kun tyttö aloittaa koulun sitten syksyllä ja poika seuraavana syksynä. Saisi olla sitten kotona eikä tarvitsisi miettiä iltapäivä kerhoja jne.

Ollaan tämmöinen iloisen kirjava uusperhe. Itselläni siis 2 lasta aikasemmasta liitosta ja miehellä 11v poika.

Kierukan kävin poistattamassa viikko sitten, joten tätiä tässä odotellaan.

Sitten saa jonkun käsityksen kierrosta.

Itse olen 27v ja mies 31v ya.?(vielä tällä hetkellä)

Vierailija
4/23 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Saanhan ma viela olla tassa listassa? :) kun vahan veikkaan etta oma hormonikierto ottaa varmaan sen pari kk tasaantuakseen pillereiden jalkeen. Jos teita ei siis haittaa! Ma pidan ylla teidan kuumetta :D

Nyt on sitten tati kylassa ja odottelen niitten loppumista. Aika runsasta vuotoa on, kun pillereitten aikaan oli vaan niukkaa. Sitten onkin totaali arvoitus etta minkapituinen kierto tulee, muistaakseni silloin aikoinaan pillereitten jalkeen eka kierto oli yli 30 pv ja sitten tuli normaali mulle 28-29pv. Mies on vaan pahaksi onneksi tulossa Suomeen nyt viikonloppuna jolloin vois olla tarppipaivat. No, ei voi mitaan, tuskin sita tassa kierrossa kumminkaan tarppaa viela. Ja en aio ottaa mitaan kauheita paineita hommailuissa, tulkoot sitten kun tulee. Huom, siis en aio, itseni tuntien kuitenkin paineita tulee ;) Toivottavasti pystyn hillita itseni ettei mies laita jarruja paalle jos tuntee etta sita painostetaan. Luulen etta se on kylla yhta innoissaan ja jannittynyt/hirvittynyt kuin makin tasta yrityksesta.

Taalla toissa on muuten kiva kun voi julkisesti kirjottaa tanne palstalle, kun kukaan ei ymmarra suomea! :) Ennen aina toissa suomessa sai pelata etta joku tulee selan taakse lukemaan etta jaaha, vauvakuume-palstalla sita ollaan, hui.

Joo, mulla muuttui myos synnytyksen jalkeen se, etta huomaan oviksen ihan selvana pistoksena yhtena paivana (joskus kp 10-12) ja mulle on myos siunaantunut ihanan kauheat pms-oireet, jotka mielestani viela tuplaantuivat kakkosen jalkeen :/ Entapa kolmosen jalkeen? :O Hui kauhistus.

Taalla istun kohien toissa ja paa on kipea ja kauhea paine paassa. Eilen loppui antibioottikuuri, toivon mukaan se olis tepsinyt mun keuhkoputkentulehdukseen ettei tarvis syoda toista kuuria paalle.

Raskausasiat pyorii paassa kokoajan niin ettei saa yolla unta. Onko suomessa muuten jo tullut sellainen digitaalinen raskaustesti? Siihen tulee lukemaan teksti digitaalisesti etta raskaana/ei raskaana. Se on muka tosi tarkka mainoksen mukaan, mutta onko silla nyt oikeesti valia lukeeko se testitulos vai onko se viiva? No, tietysti jaa ne ehka-pahkailyt siita viivasta pois, etta ehka se saastaa hermoja :)

T:Moonagirl rapakon takaa kp2 tai 3 en oo varma

Vierailija
5/23 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa Petr@ mukaan! Tottakai porukkaan mahtuu, lisään sut tuohon listaankin. Kivampi vaan kun on enemmän kuumeilijoita ja tunnelmanjakajia:)

Moonagirl: Tietenkin pysyt palstoilla:) Mukava seurata sitten että miten teillä edistyy, jos aloitatte yrityksen meitä muita aiemmin. Ja eihän sitä koskaan tiedä kuinka kauan kestää että onnistaa, mutta parasta (lue:nopeaa tärppiä:) ) toivotaan kyllä sulle!

Itselläni on ajatukset jyllänny vaikka minkälaista rataa. Raskaus- ja vauva-asioita mietin minkä ehdin, ja nyt huomasin, että paniikki meinaa iskeä kun yrityksen alku lähenee. Onhan siihen vielä 3kk ja viikko (ai miten niin olen malttamaton!), mutta kun sitä toukokuuta on odottanut jo viime toukokuulta, niin siihen nähden ei ole enää kauaa:) Tähän asti oon miettinyt, että hyvä kun ehdin juuri saamaan opinnot päätökseen ennen kuin nyytti syntyisi (jos siis tärppäisi melko pian). Mutta nyt aloin ajatella, että miten se sitten vaikuttaisi tulevaisuudessa. Eli jos ei ehdi kertyä työkokemusta alalta ennen äitiyslomaa, niin huolitaanko mua kunnon töihin sitten kun olis sen aika!!? Ja että ehtiikö taidot ruostua.. Ala mitä opiskelen on kyllä hyvin käytännönläheinen, eli ihan itse työtäkin tulee tehtyä PALJON jo opiskeluaikana. Ja työnhaussa se paikan saaminen on varmasti kiinni ihan ihmisestä ja omasta pätevyydestä... Mutta silti, kaikenlaiset ajatukset uhkaa vallata mielen.

Tiedän, että haluan kovasti pienokaisen meidän perheeseen. Ja että sen aika olisi nyt. Kaipa se on normaalia, että kun aika lähenee niin pieni paniikkikin iskee. Vai olenko ihan yksin tällaisten ajatusten kanssa? Mietin, että riitämmekö sitten lapselle, ja onko meistä vanhemmiksi... Vaikka miksei olisi, kun kerran lasta toivomme koko sydämestämme, talous- ja asumisasiat olisi kunnossa, lapselle riittäisi aikaa, jne... Lietson omaa paniikkiani:)

Eilen hermoilin miehellekin ääneen. Kysyi, haluaisinko siirtää lapsentekoa myöhempään. Hän sanoi, että jos haluan niin hän suostuu vaikka itse haluaisikin jo pian, mutta en mä halua myöhemmäksi tuota aloitusta siirtää (eihän edes tiedä kuinka kauan kestää että tärppää)... Ei se siitä ole kiinni ettäkö epäröisin, haluanko lapsen.

Anteeksi jos on kovin epäselvää.. :) Pakko vaan purkaa tuntojani, ja en sitten oikein ehdi miettiä, että miten selkeästi/epäselvästi asiat tulee ilmaistua. Mutta kylläpä helpotti kun sai kirjoittaa taas tänne:) se että " ajattelee asiat ulos itsestään" (mikä sanonta!!) helpottaa mulla ainakin oloa usein, vähän selkiyttää ajatuksia.

Mukavaa illanjatkoa kaikille!

Vierailija
6/23 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tikru.:

[color=OliveDark]Moonagirl, poika 04, poika 06, kolmannen ya 04/08, mina 30 ja mies 31

mies 27

[color=DeepPink]Petr@, ya?, minä 27 ja mies 31

Vierailija
7/23 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on moonagirl jo pääsemässä " tositoimiin" .

Mullakin on just nyt sellainen fiilis, että mitä jos alettais yritys jo näitten menkkojen jälkeen. Jotenkin oon niin väsyny tähän kaikkeen työ/päiväkotirumbaan että olis ihana päästä mammalomalle asap.

Perusjutut, mitkä yleensä on ihan kunnossa, on just nyt niin sekaisin, että ihan pallo hukassa. Sekä asunto- että työasiat siis.

Huh! Onneksi tuo mies on sentään sama jos koti ja työ tässä vielä vaihtuu :)

Vierailija
8/23 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolestani vain suuret tervetulotoivotukset Petr@lle, kyllä tänne aina lisää populaa mahtuu, mitä enemmän, sitä parempi :) Tähän vedoten myös Moonagirlille, että älä karkaa mihinkään! Meijän pinkassa on hyvä olla ja on varsin mukavaa, jos täällä viihdyt plussaan asti! :) Kiva vaan, kun on joku, joka on jo siinä kaivatussa yritysvaiheessa :D Voi seurata lähtöstarttia kovinkin läheltä, kivaa :)

Mäkin oon aatellu, etten sit ota minkäännäkösii paineita siit raskautumisesta :D Tulee jos on tullakseen... NIIMPÄ! Ja näkis vaan ku sika lentää... Sitä on niin kauan oottanu, et siinä vaiheessa on varmaan hiukka vaikee olla silleen ihan välinpitämättömänä... :D Voi ei, eilen luin kokeeseen ja siellä oli, että kuukautiset voi yllättäen jäädä poiskin ja syitä oli liiba laaba ja " kiihkeä toive raskaaksi tulemisesa" . Ärrrh!!! Siinäkin taas yks syy miks ei sais ottaa paineita, ettei sitten vahingossa siirtele kuukautisia, ja samalla vauvaa, vaan kauemmas :D

On Suomessakin muuten näköjään noita digitaalisia testejä, kattoin netistä :D Sitä kehuttiin supervarmaks, ja niin varmaankin on just niiden tulkintavirheiden puuttumisen vuoks, mutta mutta... Mä sanoisin, että JOS jaksaa olla kärsivällinen ja oottaa reippaasti yli kuukautisten alkamispäivän, ni kyllä se viivakin toimii erittäin hyvin :D Mut tarttis vaan olla niin kärsivällinen ja ootella kunnon raskaushormoneita, ja se ilmeisesti on juur se vaikee paikka tos yrittämises ;) Näin ainakin muiden teksteistä oon ymmärtäny, kun oon lukenu!! heh...

Hitto hhansen, ihanaa tollanen, et on iso projekti, niin on pitkäks aikaa muuta ajateltavaa!! Se on toisaalta jotenkin niin rasittavaakin, kun mieli ja aatokset pyörii kaiken aikaa vaan siinä vauvassa ja raskaudessa ja tulevassa yrityksessä ja kaikissa pienissä yksityiskohdissakin, jotka vaan asiaan jotenkin liittyy... Kivaa toisaalta, mutta jotenkin aika raskastakin. Moni kirjottelee, et huhti/toukokuuhun on niin ja niin vähän aikaa, mutku must tuntuu, et sinne on ikuisuus eikä aika kulu MILLÄÄN.... Hmmm. Tänään tunsin ekaa kertaa sellasen jännän pikku kouristuksen mahassa, kun ajattelin sitä vauva-asiaa. Sellanen tunne, kun tulee alas vuoristoradan suurimmasta mäestä :D En osaa sanoa oliko se kivaa vai ei, toisaalta ja toisaalta. Eka sellanen kunnon fyysinen tunne. Perhosii mahas... hih. Tai sit vaan näinä päivinä alkavat menkat ilmottelee tulostaan :D:D:D Niin, ja tänään tein ekan hankinnan... Minä (hölmö?) ostin foolihappoa... heh. En tiä, oon varmaan ihan säälittävä, mut jotenkin tätä oloo varmaan kanavoi sinne sun tänne, kun on niin pakahduttavaa :) Koealueessa oli yllättäen raskaana olevan ravitsemuksestakin, ja siellä oma tarinansa foolihapon hyödyllisyydestä sikiön solukehitykselle, punasolujen tuotolle ja hermostoputken sulkeutumiselle jnejnejne. Niin... Sitten aattelin, ettei siit ny ainakaan haittaakaan oo.. heh. Damn!

No, tuollaisia varsinaisia epävarmoja tunteita (tikru. :)) mulle ei VIELÄ ole tullu, mutta nekin varmasti sitten aikanaan.. Uskon, et ne kuuluu asiaan, siihen, et valmistautuu ajattelemaan itteensä mahdollisena vanhempana. Se on vaan kypsää, mun mielestä. Kriisit on aina plussaa! Meillä tosiaan mies on töissä ja mä opiskelija, joten mitään hurjaa äitiyspäivärahaa en tuu saamaan. Minimin vaan... Eikä mieskään mikään jättipalkkalainen oo, vaan ihan normaali- :) Joten talous ei oo mitenkään viimesen päälle kondiksessa, mutta silti en jaksa murehtia, tiedän, et asiat jotenkin päin aina lutviintuu, ei Suomes nälkään kuole! :) (eikä varmaan USAssakaan :D) Kaiken ei tarvii olla valmiina, kyllä ne siitä sitten pikku hiljaa elämän mukana valmistuu :)

Mutta nyt loppuu tämä jauhaminen, kuullaan taas! :)

Vierailija
9/23 |
23.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa ettei mun tarvi lahtea tasta pinkasta :) Koittakaa sitten kestaa naita mun juttuja :D

Tikru: Voi tietaisit etta miten paljon makin mietin kaikkia asioita paassani, oikeasti kylla hirvittaa valilla etta oikeastikko me nyt aiotaan vauvaa hankkia! Mutta luulen etta se kuuluu asiaan, koska en millaan aio kylla tata siirtaa tai kayttaa taas ehkaisya! :) On jotenkin hellemmin katsellut noita poikiakin nyt, kun miettii miten paljon niita rakastaa ja minkahan nakoinen se seuraava sitten on :) Ja aina loytyy jotain keskeneraisia asioita jotka vois tehda loppuun ennen vauvaa, ikina ei oo 100% taydellinen rahatilanne/asuntotilanne jne. aina on joku syy miksi muka ei. Mutta kylla ne asiat aina jotenkin selviaa ja kokemuksesta tiedan etta on elamaa ja aikaa jalkeen vauvankin, vaikka jopa kahden, toivon mukaan kolmenkin :D

Taalla karsitaan menkoista, herasin viidelta yolla siihen etta mahaa kramppas ja kouristi ihan tajuttomasti :/ Jos olis saanut olisin ottanut epiduraalin :D Tulipa siina sitten synnytys mieleen samalla tietenkin... Ei oo ikina krampannut noin, varmaan kun lopetin ne pillerit kesken liuskan...

Ja mulla on joku ihme juttu kurkussa, vasemmalla puolella tuntuu patti kun nielee ja hengittaakin ja on sikakipea. Etta varmaan ne huomenna antaa jonkun hevoskuurin antibiootteja, ihan selvasti oon viela kipea keuhkoputkentulehduksesta. Toivon mukaan saan sellaista mika ei haittaa vaikka raskautuiskin.

Niin ja oon makin syonyt foolihappoa :) Olisin ostanut sellaisia vauvantekovitamiineja, mutta koska meilla on viela aupair kaks viikkoa niin ei voinut ostaa sellaisia purkkeja kotiin lojumaan :)

Kamala kun naa menkatkin tuntuu kestavan ikuisesti ja sitten kun ne loppuu niin lahtee tuo ukko reissuun ja paasee suomeen ja saunaan, grrr! Joo ja ma oon kanssa mestari siirtamaan menkkoja kun oon hermona, se on raivostuttavaa. Pari kertaa viimeksi meni niin etta piti testata niin sitten vasta alko menkat kun rentoutui...

Noniin, ajatelkaas kohta on jo helmikuu! :) Ei mee enaa kauaa teilla muillakaan tositoimiin! Ja kannattaa kylla vaikka hetikin aloittaa yritys ;) ;) ;) mita sita nyt niin pienella ajalla kuin pari kk on niin kauheasti valia? Eikos? :D

oikein mukavaa loppuviikkoa! Te siella suomessa ootte jo iltapuuhissa tahan kellonaikaan, mina taalla oon viela toissa :) No, tosin enaa 10min.

T:Moonagirl

Vierailija
10/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 28v , samoin mies. Kolmatta kuumeilen ja kovasti yritän painaa vielä jarrua... Onneksi tuo hormonikierukka on vielä paikallaan niin ei tule annettua hetken mielijohteille vielä tilaa. Alustavasti toiveissa olisi kesävauva 09. Meillä on poika vm02 ja tyttö vm 04. Niin ja koira jonka korvat jo hieman harmaantuu.. meidän eka " vauva" .

Eli yritys oisi ajankohtaista tuolla sydänkesän jälkeen.

Vierailija
11/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies 27

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

Vierailija
12/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tervetuloa vaan joukkoon kirjavaan, sannuski! Se on hyvä, että joukko kasvaa! :) Mä päivitin sut jo meidän listaankin, tosin jätin rakkaan karvakorvan siitä ulos, kun aattelin, että se selviää tuosta sun edellisestä kommentista :) Ja voihan senkin sinne sitten vielä lisätä, jos siltä tuntuu! Mutta nyt päivän askareihin!

Vierailija
13/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käyny aina välillä kurkkimassa, mitä tänne on kirjoteltu, mut en oo oikein ehtiny itse kirjoitella kuulumisia, töissä ollu aina hirveä kiire ja kotona sitten ollu niin väsyny ettei oo jaksanu. Nyt ois 3päivää vapaata ja lähdetään tuon miekkosen kanssa mini-lomalle! Vähän laskettelua ja kylpylässä lojumista;)

Petr@lle tervetuloa vaan ja apua kuka se toinen oli, joka tänne liitty! Anteeksi, nyt en kyllä muista, mutta tervetuloa :D

Moongirl tietenki jatkaa meidän kanssa!

ON: Mulla on ollu tosi hassuja tuntemuksia viime päivinä, huonoa olo jne. ja teinpäs sitten raskaustestin viime lauantaina, negatiivinen, olipa yllätys :D

Mietin just yks päivä, että kuinkahan monta raskaustestiä sitä on tullu tehtyä ns. turhaan heh...Meillähän siis pillerit edelleen käytössä ja oon syöny niitä kyllä säntillisesti, mutta päässähän sitä saa aikaan vaikka mitä raskaustuntemuksia hih hih!

Tikruko se kyseli niistä hermoiluista? Minä saan aina välillä lietsottua itteni kunnon paniikkiin, että miten sen vauvan kanssa sitten pärjää, mitä jos sitä ei osa hoitaa, mitä jos sitä ei rakastakkaan!!!!!

Noo, mies on onneksi niin rauhallinen, että minäki sitten rauhotun:D

Olikohan sitä sitten muuta, eipä tainnu olla:)

Hyvää loppuviikkoa vain kaikille!

Vierailija
14/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin puolestani tervetuloa vaan kaikille uusille ja Moonagirl pysyy ehdottomasti mukana, päästään muutkin jo jännäämään ennen ku oma yritys alkaa!;)

Ihanaa kun on jo torstai ja kohta alkaa viikonloppu, jota onkin odotettu. Jotain muutakin täällä päin kyllä odotellaan, niinku varmasti jokainen meistä! Mustakin tuntuu, ettei aika tonne maalis-huhtikuuhun kulu millään, kun tätä on odottanut jo niin kauan. Vaikka eihän tuo elämässä mikään pitkä aika ole, mutta ODOTTAVAN AIKA ON PITKÄ!:P

Moonagirl, täälläkin menkoista kärsitään ja onhan taas vuosisadan kamalimmat, vaikkei se olekaan mitään uutta mulla. Välillä tuntuu, että pyörtyy, kun niin kivuliaat on. Tähän mennessä pillerien poisjätön jälkeen ne on kyllä onneksi olleet ihan säännölliset. Sen takia jätinkin pillerit pois ennen ku aletaan yrittää, että ehtii kierrot tasaantua, mutta eipä tarvitse siitäkään huolehtia.:)

Mä ainakin aloittaisin hyvin mielelläni jo yrityksen, mutta kun on yritetty laskea sillee, että ehdin käydä koulun loppuun (just just), joka siis loppuu joulukuussa. Kyllä täällä ollaan niin monesti kamppailtu, että mitä jos vaan alettais yrittää, kyllähän sen koulun ehtii myöhemminkin. Nyt ei kyllä olis enää järkeä parin kuukauden takia.. Eli pitää vaan jaksaa odottaa!:)

Kuinkas moni teistä muuten meinaa aloittaa raskausvitamiinien/foolihapon syönnin ihan itsekseen (siis, ettei kysy neuvolasta tms.) yrityksen alettua?:)

Vierailija
15/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Aina-Unelma, poika 05, ya 04/08 molemmat n.30v.

mies 27

[color=blue]sannuski2, poika -02, tyttö -04, kolmannen ya sydänkesän jälkeen, minä & mies 28

[/quote]

Vierailija
16/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin tuohon takaisin mun ja miehen iät, minne lie pudonnut matkan varrella.

Tervetuloa uudet mukaan! Eihän me muutkaan nyt kauheen " vanhoja" olla, suht uusi ketju kummiskin. Ei saa kukaan nyt lähteä, Moonagirl tai muutkaan, kun on oppinut jo vähän " tuntemaan" teitä! :)

Piti avata toiseen ikkunaan ketju että voi luntata mitä on kyselty ja mitä voisi kommentoida. Noista haamuoireista tuli mieleen, että ennen esikoisesta raskautumista kun kuumeilin kovasti monta kuukautta, kaikenlaisia " oireita" tuntui kyllä joka kierrossa, vaikka ehkäisy täysillä silloin päällä. Mut jotenki kun toivoi että olisi käyny " vahinko" , niin rupes hirveesti tarkkailemaan itseään. Kaikki pahat olot ja vatsanväänteet sai toivomaan: oisko tää nyt sitä...? Nyt kun alkaa yritys lähestyä ja huomaan jonkun oudon olon, niin yritän muistuttaa itseäni että älä sitten riemastu jokaisesta oudosta oireesta kun ei se välttämättä ole mitään! (Kauheen sekavaa selostusta...)

Nyt ei ole kyllä yhtään toivetta vahingossa raskautumisesta, koska on niin kova stressi päällä muista asioista. En haluaisi tähän vielä lisästressiä siitä että miten tää stressi mahtaa vaikuttaa vauvaan...

Tikru.: mä luulen että semmoinen hermoilu ku vaikka että onko meistä vanhemmiksi, on varmaan ihan yleistä. Ja mun mielestä se on vastuullisen henkilön merkki että ajattelee tuommoisia. Eihän se lapsen saaminen olekaan mikään hetken mielijohde -juttu.

Mä syön koko ajan yhtä monivitamiinivalmistetta, ja meinaan syyä sitä myös yrityksen alkaessa. Diibä on myös foolihappo mukana. (Nyt tuli niin hauska lyöntivirhe edelliseen lauseeseen että enpä korjaa... :D)

Mistä päin muuten kirjoittelette? Mä oon pääkaupunkiseudulta. Tänään oli aikamoinen lumimyräkkä, mutta yllätys yllätys se on jo muuttunut vesikeliksi. Mies lähti pojan kanssa pulkkailemaan, täytyy syöksyä heti ulos kun lumet sulaa kuitenkin kohta taas pois... *huoh*

Nyt jokin positiivisempi asia loppuun... Huomenna alkaa viikonloppu, jee!

Vierailija
17/23 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Miten te muut joilla on jo lapsia ennestaan, onko teilla saastossa vaunut ym tarvikkeet? Meilla ei oo enaa vaunuja, tai on mummolassa Suomessa vanhat joista aina irtoaa pyorat :/ ja turvakaukalo on tosi vanha. Ma oon laittanut tosi paljon tavaraa pois, kun ajattelin etta meille tulis kolmas vasta joskus 7v paasta ja sitten hankkisin kaikki uutta.

Tassa oon mietiskellyt etta parjaiskohan sita vaan noilla rattailla, kun meilla on kahdet tuplarattaat, toiset perakkainistuttavat tosi hyvat saksasta tilatut ja toiset vierekkainistuttavat taiteltavat, jotka saa aika alas makuuasentoon. Noissa saksalaisissa on vaan tosi kova istuinosa ja sita ei saa kunnolla makuulle. Mutta ehka jos sita pehmustais jotenkin?. Ja kun kuitenkin meidan kakkosen on viela istuttava rattaissa mukana niin on pakko olla tuplat. Ja pihalla taalla ei voi kuitenkaan nukuttaa tai saa syytteen :O No, suurin osa kevatta, kesaa ja syksya on kylla niin kuumaakin ettei senkaan takia voi. Pojalle on kylla vaatetta jonkin verran, mutta aika paljon laitoin niitakin pois. Tytolle ei oo mitaan :) No,saapahan ostaa uusia! Vaatteet kun on taalla halpoja, tosin ei niin kaytannollisia kuin suomessa (aika vahan bodeja, puolipotkareita ei ollenkaan saati sitten kyparamyssyja tai kunnon lakkeja).

Enta ootteko saastanyt mammavaatteita? Mulla ei oo mitaan, mua niin oksetti ne kun olin pitanyt niita kahdessa raskaudessa aika perakanaa niin en halunnut enaa nahda koko vaatteita :D

Eli hankintoja pitaa varmaan tehda jonkin verran...

heh, taas oon asioiden edella ' hieman' :)

T:Moonagirl

Vierailija
18/23 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh.. Ehkäpä mä en päiväsaikaan huolehdi ja ressaa siitä, tuleeko musta hyvä äiti ja meistä hyvät vanhemmat... Se tapahtuu öiseen aikaan, kun oon tajuttomana :D:D:D

Mä näin unta, että olin saanut vauvan. Se makoili meidän sohvalla ja mä olin kaiken kaikkiaan kauhean kummissani koko paketista, kovasti pidin siitä, mutta niinkun " jännittynyt" . Sillä oli hauska tumma pieni tukka ja se vissiin oli tyttö. Mun pikkusisisko (joka koputtelee jo täysikäsyyden portteja) oli meillä käymässä ja mentiin sen kanssa kauppaan. Kesken kaiken tajusin, että olin jättänyt vauvan siihen sohvalle makaamaan! Yksin. Ja kauhistuin sitä (ja ainoastaan sitä) etten ollu laittanu sen ympärille tyynyjä, ettei se tippuis... Siis sitä en ollenkaan siin unes aatellu, et se vauva pitäis olla mukana, ei yksin kotona :D Sitten siinä lohduttelin itteeni, että onneks se on vielä niin pieni, ettei se pääse kääntymään... Juu, ja sitten samalla kauppareissulla tajusin myös, etten ollut ollenkaan imettänyt sitä!! Oltiin ilmeisesti kotiuduttu edellisenä päivänä niinku... Joo... Noh.. Unet!

Toivottavasti joskus sitten todellisuudessa pärjään hieman paremmin ;) Liekö sitten taas eilisiltaiset koeluvut tuohonkin vaikuttaneet, aiheena tällä kertaa vastasyntynyt, sen " erityispiirteet" ja hoito :) Joku kyseli tuolla vitamiineista jne., ni kuten jo aiemmin ilmotin, ni mä aloin syömään foolihappoa eilen. Se on sitä jotain luontaistuoteversioo, ihan Cittarista luontaistuotehyllystä... Aattelin muutaman viikon päästä terkkari- ja lääkärikäynnillä sanoa muutenkin tulevasta yrityksestä, ja kysyä samalla sen foolihapon hyödyllisyydestä/haitasta. Ja mun ymmärtääkseni haittaa siitä tosiaankaan ei pitäis olla...

Nyt aamutoimiin!!! Hauskaa viikonloppua kaikille!

t. Lounais-Suomen vaarallisin kissaeläin :P

Vierailija
19/23 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa kiva lukea taas kaikkien kuulumisia, ja kiitos kaikille rohkaisevista sanoista! Ihanaa ja helpompaa heti kun tietää ettei ole ajatuksineen aivan yksin. Oon varmaan katsonut liikaa hölmöjä ohjelmia... Hankittiin tallentava digiboksi ja nyt sitten oon arkisin nauhottanut kakkoselta (?) tulevaa Meille tuli vauva -sarjaa. Ei olis ehkä pitänyt. Katsoin niitä sitten yhtenä iltana monta peräkanaa, ja on kyl " outo" sarja. Jotenkin kukaan siinä olevista pareista ei tunnu oikein haluavan lasta, ja kaikilla on hirveän vaikeaa sen kanssa. Onhan se siis hyvin rehellistä, mutta.... Tulee olo että sitä vois näyttää jossain koulussa: käyttäkää ehkäisyä, muuten tulee raskaaksi ja lapsesta koituu vaan ongelmia.

Hassuja pohdintoja mulla:) Tuo ohjelma vaan herätti mussa kummeksuntaa. Silti seuraan sitä vieläkin:)

Mulla taas oma olo muuttunut. Tosiaan puhuin miehelle kaikista mun fiiliksestä, ja hän kuunteli ja ymmärsi (omalla tavallaan ainankin). Nyt oon taas ihan valoisin mielen ja odotan sitä toukokuuta... Jonne tuntuu olevan älyttömän kauan!! Onneks ensi viikolla vaihtuu jo helmikuuhun:)

Munkin olis tarvinnut avata viereen tuo pinkka, kun en nyt yhtään muista mitä ja kenelle piti kommentoida. Mut tällaiset omat kuulumiset tällä kertaa, nyt täytyy lähteä koululle.

Vierailija
20/23 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

et siis tosiaan, sunnuntai ja koululle:) meil on sellainen kätevä systeemi et koululle pääsee sellaisella kortilla, osaan tiloista siis. Ja sit ajattelin väsäillä siel kaikessa rauhassa muutaman työn pois alta... Oon tehny kaikenlaista jo valmiiks etukäteen, jos vaikka sit kun raskautuu ei pystykkään olee ihan aktiivisesti opiskelujen parissa:) Aikamoista suunnittelua!

Ja joku kyseli mistä päin... Niin minä Varsinais-Suomesta. Tarkemmin ei uskalla sanoa:)