Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ENSKAT VKO 47

17.11.2008 |

viime viikko täällä: [http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

miten enskoilla meni viikonloppu?

me päästiin eilen nukkumaan vasta 01.30... aada on nyt alkanut nukahtamaan päivisin paremmin (ennen se oli vaikeaa) ja illalla huutamaan heti, kun viereen ottaa... ei tahdo tissikään kelvata. jos kelpaa ja nukahtaa, kohta tulee pulautus ja neito herää siiheen ja sama rumba alkaa taas... jospa tänään päästäisiin ajoissa nukkumaan :)

korka

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli taas eilinen ilta yhtä kitinää ja nyt väsyttää. Miten se voi olla välillä niin hankalaa pienen vauvan elämä. Aloin antamaan taas disflatyliä, mutta en tiedä kun ollaan me sitä ennenkin kokeiltu. Välillä mietityttää noi muut tipat, että pitäisikö niitä koittaa vaihtaa toisiin vastaaviin, nyt käytössä rela ja jekovit. Toisaalta ehkä tuo kitinä ja itku vaan kuuluu tähän elämänvaiheeseen. Välillä väsyyneenä ajattelen, ettei enää ikinä vauvoja meille, yksi saa riittää, ja tuo ajatus harmittaa mua kovasti....

Muuten viikonloppu meni mukavasti (siis iltoja lukuunottamatta) Lauantaina oli mukavaa kun mummu oli kylässä ja eilen käytiin vähän shoppailemassa ja "ulkona" syömässä, heh, hesessä, mutta jostainhan se on aloitettava. Nuppu nukkui kiltisti vaunuissa, välillä vähän kitisi jos vaunut pysähtyi liian pitkäksi aikaa, mutta nukahti pian uudestaan kun vähän liikuttiin.

Kiva kun Buuffa kävi täällä noista rytmeistä kirjoittelemassa. Meillä on ajateltukin vähän tuota kolmea-neljää kuukautta, että sitten voisi alkaa enemmän yrittää rytmejä nukkumisiin ja syömisiin ja ottaa rutiineja enemmän mukaan. Nyt on siis hyvin vauvantahtista puuhailua. Vuoden vaihteeseen siis mennään vielä näin, mutta sitten vähän aletaan tsemppaamaan, Nuppu täyttää sitten tammikuun alussa 4kk.

Korkalle parempaa onnea tänään nukkumaanmenossa : )

Nyt syömään.

-Maisi

Vierailija
2/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mekin okeiltiin Cuplatonia ja Rela-tippoja, kovaan vattaan Levolacia. D-vitamiineista meni ensin Devitolit, sitten Jekovitit. Aina vaan poitsu kiukkus iltasin. Sitten mä päätin lopettaa kaikki tipat ja se auttokin! Olihan iltakitinöitä tasasen epätasasesti tonne 3 kk asti, mut helpotti tippojen lopettaminen.

Jekovitit alotin sitten uudelleen noin 2½ kk iässä, eka yks tippa, seuraavana kaks, sit kolme. Joka ilta huudettiin, mut ilta illalta se väheni ja viikon jälkeen loppu huutaminen.

Meillä kovaan vattaan löydettiin mallasuute ja se olikin ainoo, mitä Jekovittien lisäks sitten otettiin. Meillä oli vattaongelmia, kun poitsu oli korvikkeella. Ja sen päätin, et jos lisää lapsosia tulee, en alota ees tuputtaan yksiäkään tippoja. Paitsi mallasuute on loistavaa. Viä nytkin, kun poitsu on kohta 6 kk ja syö jo kiinteitä paljon, vatta menee kovalle, niin tuo mallasuute ja luumusose auttaa.

Rytmit tuli pojalle ihan itellään. Toki ite pidän kiinni aina ruoka-ajoista, mut ite poitsu rytminsä loi noin 4 kk iässä ja sillä mennään.

Voimia Maisi ja muutkin! Kyllä itekin muistaa noi epätoivoset ajat, jollon mietti, et tätäkö tää nyt on. Mut voin lohduttaa: tuossa 4-5 kk vauva muuttu ainakin meillä ja nyt on mahtavaa aikaa!! Toki sillon tällön on kiukkua ja itkua, mut pääasiassa poitsu on rakastettava elohiiri:)

Halit kaikille, ihana joulutohina lähenee ja meidän perheen eka joulu!

Norppis ja poitsu 5½ kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korka: Teillä on ollut mukavat kastajaiset, hauska idea tuo nimiarvauskilpailu. Ja onnea Aadalle hienosta nimestä! Rytmistä sen verran, että meillä oli päivärytmi pitkään hakusessa. Aino nukkui hyvin pieniä pätkiä päivässä, yöt nukkui kylläkin tosi hyvin. 2 kk:n iässä alkoi nukkumaan yhdellä syötöllä, muutaman kerran läpi yönkin. Nyt taas herää useimmiten pari kertaa yössä, mutta syö yleensä vain toisella kertaa aamuyöstä. Luulen tämän heräilyn johtuvan tästä kehitysvaiheesta. Vaikka Aino oppi kääntymään mahalleen 4 kk:n iässä, on hän nyt alkanut harjoittamaan sitä öisinkin... Päivärytmi on hiljalleen alkanut vakiintumaan, vaikka edelleenkin päiväunissa on vaihtelua ja tuskin se nyt ihan kellontarkkaa tulee olemaankaan. Mutta luulen, kun nyt aletaan hiljalleen enemmän syömään kiinteitä, niin sekin rytmi alkaa vakiintumaan paremmin. Tähän asti kun on menty ihan lapsentahtisesti täysimetyksellä, niin siinä on ollut n. 2 tunnin väli syötöissä.

Fiiulle tsemppiä öihin! Toivottavasti alkaisi rauhoittumaan. Meilläkin täytyy miettiä tarkemmin viimeisten päiväunien aika. Viimeistään kuuden aikaan on ne otettava, jos menee myöhempään myös yöunille meno venyy. Nyt on koitettu opetella omaan sänkyyn nukahtamaan, jotta pääsisi eroon siitä tissinukutuksesta. Sinänsä se ei ole ollut ongelma, melko hyvin siirto on onnistunut omaan sänkyyn syötön jälkeen. Mutta nyt koitetaan saada puoliunisena sänkyyn ja nukahtamaan siellä. Vaihtelevalla menestyksellä on menty.... Onnea Urholle 4 kk:n täyttymisestä! :) Ja olit päässyt shoppailemaan, miten se onkin nykyään että lapselle löytää vaikka mitä, mutta itselleen ei... ja yleensä tulee ensimmäiseksi mentyä lastenvaatepuolelle ;)

Maisi: Hyviä neuvolakuulumisia teillä, hyvin tyttö kasvaa :) Me aloitettiin muskari Ainon ollessa vajaa 4 kk. Ja kovasti on tykätty käydä. Mukava on nähdä muitakin äitejä lapsineen. Samoin myös vauvauinnissa tapaa muita ja se mukava harrastus koko perheelle kun mieskin pääsee mukaan. Perhekahvilaa olen miettinyt, mutta sen ajankohta sattuu yleensä juuri Ainon päiväunien aikaan, joten vielä ei ole tullut käytyä. Onhan tietysti vielä pieni teidän tyttönen, että ymmärrän kyllä jos haluat vielä odottaa. En ehkä itsekään kesällä olisi ollut vielä valmis noihin harrastuksiin Ainon kanssa, kun ne päivät oli melko vaihtelevia ja välillä levottomiakin lyhkästen päiväunien vuoksi. Mulle ei tullut yhtään raskausarpia odotuksen aikana, mutta se viiva on edelleen näkyvissä, ihana muisto pikkuisesta. Välilllä on muuten ikävä sitä mahaa, varsinkin kun näkee muiden vauvamahoja. Mutta ei siis sinällään vauvakuumetta vielä, vain mahakuumetta ;)

Norpanpoikasen kanssa meillä on ollut samantyylisiä kokemuksia noista tipoista. Kun Ainon ollessa 2-3 kk:n päivälevottomuuksien epäiltiin johtuvan mahavaivoista, johon neuvolasta neuvottiin kokeilemaan cuplatonia ja relaa. Mutta sittenhän vasta hulinat alkoikin, ei sopinut ollenkaan, alkoi vaikuttamaan iltaan ja yöhönkin. Relaa olin kokeillut jo aiemminkin ja tuntui silloinkin ettei sovi meidän tytölle. Reilu kuukausi sitten Ainon kakka meni ihan vihreäksi ja maha toimi tosi usein ja oli aika ruikulilla. Hän ei itse siitä tuntunut kärsivän eli ei valitellut mahakipuja. Kokeilin taas reloja, josko niillä saisi tilanteen tasoittumaan. Ne kyllä normalisoi sen kakkatilanteen, mutta yöt meni hulinaksi, Aino heräsi kahden tunnin välein itkemään. Luultiin sen johtuvan kääntymisestä yms. kehittymisestä, mutta jätettiin kuitenkin relat pois ja niin taas hieman yöt rauhoittui. Eli mieheni sanoin Ainomme on luonnonlapsi, ei mitään ylimääräisiä tippoja hänelle. :) D-vitamiinit on kylläkin sopineet alusta asti, Jekovit on käytössä. Minustakin Ainon täytettyä 5 kk, tuntui "kasvavan lähes yhdessä yössä", että ns. turhat kitinät ovat jääneet pois, alkoi viihtymään vaunussa ja on niin aurinkoinen tyttö että. Yöllä on jonkin verran nyt enemmän heräämisiä ollut, mutta luulen sen johtuvan kiinteiden aloituksesta yms. jutuista.

Viikko sitten käytiin puolen vuoden neuvolassa ja kaikki tuntui olevan kunnossa. Hieman Ainoa harmitti tutkiminen, mutta ei isommin vierastanut kuitenkaan. Painoa oli kertynyt 7960 g ja pituutta 64,5 cm. Nyt onkin tarkoitus aloittaa toinen kiinteä ateriaa päivässä. Sunnuntaina aloitettiin lihan maistelu broilerilla ja hyvin tuntui tytölle maistuvan. Ensi viikolla mahdollisesti aloitetaan puuro. Millä muuten Norpanpoikanen aloitit puuron? Mikähän oisi vatsaystävällisin vilja? Aloititko aamulla vai illalla?

Hyvää viikon jatkoa kaikille! :)

Weera ja Aino 6 kk

Vierailija
4/11 |
18.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me alotettiin sillä valmiilla kauravadelmapuurolla. En muista kuka oli valmistaja. Viikko syötiin sitä aamusin noin 2 tl, joukkoon luumusosetta. Sitten ohrapuuroo viikko. Sen tein ite Nallen hiutaleista. Parina aamuna hienonsin sauvasekottimella hiutaleita, mut kyllästyin siihen ja keitin ihan hiutaleista ja hyvin uppos. Ja nyt ollaan syöty toista viikkoo ruispuuroo. Nallen hiutaleista keitän ja saan samalla itekin aamupuuron. Jälkikäteen aateltuna ehkä ihan turhaan ostin valmispuuroo aluks. Tavallinen kaurapuuro ois ajanu saman asian.

Tota 2-3 tl annoin viikon ruispuurookin ja nyt oon nostanu määrää ja nyt menee jo desin verran puuroo ja luumusosetta päälle. Vehnä ois viä jäljellä, mut alotettiin hirvenliha toissapäivänä, niin en oo alottanu uutta viljaa. Vaik luulis, et kun kolme menee jo, et ei neljännestäkään oireita tulis. Mä oon tosi varovasti edenny myytenkin, kun alotettiin jo 3 kk kiinteiden syönti, kun korviketta meni niin älyttömiä määriä. Viikko-6 päivää on ollu aina uusien makujen väli.

Tänään mennään nyt ekan kerran 5 ateriaa päivässä. Eli:

klo 8-9 aamupuuro

klo 12 kasvis-liha sosetta

klo 15 hedelmäsose

klo 17 kasvissose

klo 19.30 iltapuuro

Eilen ei viä iltapuuroo syöty, kasvissose meni klo 19 ja hedelmäsose klo 17. Eli 12-17 väli mentiin maidolla, mut poitsu oli melko kiukkunen ja tankkas maitoo tiheesti, niin päädyin nyt sitten lisään ton iltapuuron. Maitoo menee lisäks sellanen vajaa litra. Yöllä syö kerran. Toivottavasti sekin jää nyt pois, kun saadaan viides ruoka kunnolla mukaan. Nokkamukia ollaan reenailtu, hiljaa hyvä tulee:)

Norppis

Vierailija
5/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa nyt muutaman rivin, ettei tiputa toiselle sivulle.

Norpanpoikanen ja Weera: kiitos kun kokeneempina kerroitte omista kokemuksistanne! Ehkäpä on syytä kokeilla tuon rela-tipan poisjättämistä ainakin vähäksi aikaa.

Välillä tosiaan väsyttää, mutta kyllä se aina unohtuu, kun tyttö on hyvällä päällä ja hurmaa hymyllään äidin aina vaan uudestaan ja uudestaan : )

Ollaan nyt puhuttu, että mennään noihin harrastuksiin sitten tammikuun alusta. Avoimen päiväkodin kerhoon ja vauvauintiin yritetään. Aluksihan ainakin tuo kerho taitaa olla enemmänkin viihdykettä äidin arkeen kuin lapselle, kun pääsee tapaamaan muita äitejä ja juttelemaan aikuisten kanssa. Vauvauinti on varmasti mukavaa myös pikkuselle, ainakin kylpemisestä tuo neiti tykkää kovasti.

Musta tuntuu että Nuppu alkaa vähän jo käsiään hahmottamaan ja välillä pitelee lelujaan kädessä. Rapisevat lelut on just hyviä kun ne vähän kannustaa kokeilemaan ja puristamaan.

Joulu tosiaan lähestyy, ihana ensimmäinen joulu : )

Aurinkoisia terveisiä kaikille enskoille ja pikkuisille!

-Maisi ja Nuppunen 2,5kk

Vierailija
6/11 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia tosiaan norpanpoikaselle ja weeralle! mekin kokeiltiin tuota disflatyliä neljän päivän ajan ja kaikkina päivinä ilta on ollut täyttä huutoa myöhään asti... tänään jätin tipat antamatta, katotaan johtuuko se siitä... vauvan on saanut rauhoteltua syliin tosinaan paremmin ja toisinaan huonommin, mutta syömään ei ole alkanut, kun mahaan sattuu. ja sitten kun tulee nälkä eikä kuitenkaan voi syödä... aika raskasta on ollut siis!

eilen sitten mies lähti 22.30 vaunulenkille, jotta minä saisin vähän nukkua ja kun tunnin päästä palasivat, aada alkoi heti tissille ja nukkumaan :) ja sen tunnin oli nukkunut vaunuissa myös, ehkä sekin rauhoitti. mutta katotaan pitäiskö ne relatkin lopettaa... yhet tipat kerrallaan kuitenkin.

kiitos tosiaan myös buuffalle, kun kävit vastaamassa! rytmiasioita tosiaan mietin, kun olin sellasessa käsityksessä, että vasta joskus 3kk jälkeen alkaa mitään rytmiä muodostua ja netistä sitten luin joitain kirjoituksia, joiden mukaan lapselle pitäisi alkaa opettaa rytmiä heti... ristiriitainen paikka tämä internet! mutta en sitten käsitystäni alkanut kuitenkaan muuttamaan :)

kiva, että maisin viikonloppu oli mennyt kivasti! heseilyä ja kaikkea :)

mitäs fiiulle kuuluu? entä desejolle?

meillä olis huomenna neuvolalääkäri ja sieltä suoraan lähdemme sitten junalle. mennään pohjanmaalle mummulaan viikonlopuksi, kun mies lähtee pohjoseen mökkeileen ja en halunnut vielä jäädä yksin niin pitkäksi aikaa... mennään siis samalla junalla koko perhe, mies jatkaa sieltä pe ja palaa su. maanantaina sitten junailemme kaikki kolme takas helsinkiin. ja junamatka onkin sitten 6,5h eli toivottavasti aadalla on hyvä päivä :) ulos kun nukkumaan ei pääse...

ajattelin myös kysäistä neuvolalääkäriltä, että voisko aadalta testata esim. keliakiaa, kun ilmavaivoja on ja meillä on molemmilla sitä suvussa. mies on todettu myös geeninkantajaksi, vaikka se ei hänellä (vielä ainakaan) ole aktivoitunut.

terveiset kaikille!

korka ja aada 6vk

Vierailija
7/11 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpa tuolta taaperopuolelta hiukan kurkistelemaan pikku-enskojen elämänmenoa. Vauvakuumeiselle aivan mahtavaa kun pääsee välillä vilkuilemaan täältä millaista se elämä pikkuvauvan kanssa olikaan, ei sitä oikein muuten muista. Vaan eipä tarvi kuin hiukan lukea teidän juttujanne, niin tulee ihanat muistot ajasta jolloin tuo oma taapero oli vielä pieni vauva.

Oikein paljon voimia teille kaikille yövalvomisiin ja muistakaahan nauttia pikkuvauva-ajasta, se ei kestä kovin kauaa.

hannnah ja ella 1v3kk

Vierailija
8/11 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

me tosiaan junailtiin eilen tänne pohjanmaalle ja rauhallisesti meni junamatka. aada nukkui suurimman osan matkaa. varmasti väsyttikin: meni edellisyönä kolmeen... disflatylin lopetus tosin on luultavasti auttanut, tai nyt ainakin tuntuu siltä! ei huudeta ja pulautella samalla tavalla ja eilen neuvolalääkäri sanoikin, että ihan turha niitä on antaa - niiden teho on tutkitusti minimaalinen. viime yö olikin jo paljon parempi, 22.30 olin itse ihan poikki (aada hereillä mutta hiljaa) ja annoin aadan mummulle hoitoon ja tunnin päästä sain puoliunisen tytön rinnalle ja 7.30 asti sitten nukuttiin. kolmansia päikkäreitä vedetään tällä hetkellä, kello siis 13.30. toivottavasti unta riittää yöllekin!

siellä neuvolalääkärissä oltiin siis eilen ennen lähtöä ja kolmessa viikossa oli tullut neidille kilo painoa lisää, 4690g ollaan jo! hyvin on maito riittänyt siis. olen vaan nyt miettinyt tätä imettämisen ihannoimista: sanotaan, että lapsi samalla tankkaa läheisyyttä, joten pitäisi antaa tissiä aina kun vauva haluaa... meille neuvolalääkäri sanoi eilen, että varsinkin nyt kun on vatsavaivoja, pitää pitää 2h syöttövälit, jotta vatsa ehtii levätä. ja ettei tule ähkyä, joka myös kiukuttaa. eli syöttövälit piteni meillä entisestään ja itkua seuraa siitä vähäksi aikaa... mutta jospa se vatsaa rauhoittaisi tosiaan. terkkari ehdotti myös vyöhyketerapian kokeilua, pitää laittaa mietintään.

ja tervehdys hannnahille, kiva kun vierailit :)

korka

Vierailija
9/11 |
21.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai. Viikonlopulle meillä on taas kyläilyä ym. mukavaa puuhaa koko perheelle. Saisi niitä isä-vapaita olla vähän nykyistä enemmän, kun tuntuu, että aika vähän on loppujenlopuksi koko perheen yhteistä aikaa.

Korkallahan oli ollut tosi hyvä yö, nukkuiko Aada tosiaan yli 7 tuntia putkeen?? Meillä nuo yösyöttövälit on yleensä pisimmillään 3-4 tuntia.. Joskus kuvittelin, että syöttöväli kasvaisi kun viikkoja tulee lisää, mutta päinvastoin, aikaisemmin meillä saatettiin nukkua 5 tuntia putkeen, mutta ei enää ole aikoihin niin pitkä väli ollut.

Ja hienosti on Aada kasvanut! Kyllä on huimaa tuo noiden pikkuisten kasvuvauhti. Uskon kyllä ihan täysin, kun sanotaan, että kannattaa nyt nauttia vauva-ajasta kun se on niin lyhyt. Aika menee niin vauhdilla, että välillä hirvittää, kohta noita ollaan jo kouluun viemässä, noh, ei nyt vielä kuitenkaan vähään aikaan onneksi : )

Mä olen myös jostain lukenut tai kuullut tuosta vähintään kahden tunnin syöttövälistä. Me ollaankin yritetty vähän kellosta katella, että tulisi ainakin se kaksi tuntia väliä, mutta kyllä siitä tulee lipsuttua välillä iltaisin jos ollaan oikein kiukkuisia ja vaan rinnalle rauhoitutaan.

Mistäpäin Suomea norpanpoikanen ja weera olikaan kotoisin?

Onko pk-seudulta muita kuin minä ja korka? Fiiu taisi olla etelä-pohjanmaalta? Olisi kiva järjestää treffit joskus.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille enskoille!!

-Maisi ja Nuppu 11 vkoa

Vierailija
10/11 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihi, ei toki nukuttu putkeen syömättä yli 7h. sepä oiskin luksusta! se oltiin siis yöunilla ilman nousemista tai ilman kunnon heräämistä... aada hakeutuu n. 1,5-2h välein silmät kiinni tissille, minä herään siihen ja otan sen tissin esille ja jatkan unia :)

nyt oli jo toinen hyvä yö putkeen... 22.20 tuli neiti nukkumaan (itse menin 20min aiemmin) ja 6.30 piti nousta. alkoi aada itkeskellä, että ei tässä enää jaksa makoilla... ja oli ihan hikinen tyttö, kun patteri oli ollut täysillä (mun vanhempien käsityksen mukaan vauvalla pitää olla Lämmin) ja me nukuttiin yhdessä paksun peiton alla. 8.10 alkoi sitten uni taas maistua. ja illalla tuli lipsuttua syöttövälistä... 21 oltiin lopetettu syöminen, mutta kun tyttö tuli unessa viereen, heräs heti ja etsi tissiä, vei oma unentarve voiton... ja hyvinhän tuo meni!

minäkin olisin kiinnostunut treffeistä :)

korka

Vierailija
11/11 |
22.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norpanpoikaselle kiitokset puurovinkeistä! Tuota kauraa mietinkin, että sillä voisi olla hyvä aloittaa puurojen maistelu. Olen kanssa katsellut noita valmispuuroja, mutta mietin josko ensin ihan perus-elovenaa jauhaisi pienemmäksi ja kokeilisi sillä. Ja jahka alkaa uppoomaan paremmin, niin keittäisi ihan hiutaleista eli noin kuin sinäkin oot alotellut. Mutta siis ensi viikolla kokeillaan, miten maistuu. Minäkin olen ollut aika varovainen näiden kiinteiden aloitusten ja maistelujen kanssa, vaikka periaatteessa kun imetyksellä mentiin lähes puoleen vuoteen asti, olisi voinut nopeammalla tahdilla aloitella. Mutta ehtii hyvin näinkin. Teillä onkin hyvä ruokarytmi. Mites teillä muuten nyt nukutaan päiväunia? Muistanko oikein, että oli lyhyenlaisia teilläkin? Aino on tällä viikolla innostunut nukkumaan ulkona n. pari tuntia aamupäivästä sekä iltapäivästä. Toivon että tuommoinen rytmi aika lailla jäisikin vakituisemmaksi, siihen olisi hyvä rytmittää syömistä. Mutta kuten on aiemminkin käynyt, niin ne kuvitellut vakiintuneet rytmit heittää häränpyllyä alta aikayksikön ;)

Maisi: Kokeilitko jättää relat tauolle? Oliko vaikutusta? Varmaan tuo tammikuun alku onkin hyvä aika alotella noita harrastusjuttuja, on teidänkin neiti isompi silloin. Vaikka kyllähän ne enempi tosiaan taitaa olla viihdykettä äidille. Tuo vaihtelua tähän arkeen ja ennenkaikkea on mukava nähdä muitakin ja vaihtaa kuulumisia. Ja huomata että samojen asioiden kanssa painitaan muissakin perheissä. Treffit voisi olla mukava juttu, mutta meidän osalta melko mahdoton toteuttaa, pääkaupunkiseudulle on matkaa reilut 500 km täältä Kainuun korvesta :) Mutta jospa saisitte sielläpäin tapaamisen järjestettyä.

Korka: Teidän junareissu on mennyt mukavasti, hyvää viikonloppua sinne mummolaan! Siellähän Aadaa nukuttaakin hyvin. Ja hyvät neuvolakuulumiset teillä! Voihan se varmaan välillä olla hankalaa pitää noita parin tunnin taukoja ruokailussa, mutta jospa se onnistuisi ja auttaisi vähän. Se vyöhyketerapia voisi ollakin hyvä juttu kokeilla. Siitä on ollut apua monelle vatsavaivaiselle vauvalle.

Aamulla käytiin uimassa ja mukavaa taas oli. Kokeiltiin ensimmäisen kerran sukellusta. Taisi äiti jännittää enemmän kuin tyttö... ;) Mutta hyvin meni. Uintikeikka on väsyttävä ja meillä nukkuukin koko muu pere. Mies olikin viime yön töissä, heräsi meidän kanssa uimaan ja jatkaa nyt tytön kanssa unia. Täällä on ollut nyt ihana talvikeli ja toivon että lumi jäisikin pysyvästi. Aino on tykännyt nyt nukkua noin parin tunnin päikkäreitä ulkona vaunussa. Välillä on pitänyt käydä vilkaisemassa, että onhan kaikki kunnossa. Tälläisiä päiväunia on viimeksi nukkunut noin 1 kk:n iässä.... Taitaa tuo päivän touhuaminen lattialla väsyttää. Kovasti napansa ympäri pyörii ja itseään koittaa nostaa, mutta ei ole vielä liikkumaan lähtemistä hoksannut.

Hyvää viikonlopun jatkoa!

Weera ja Aino 6 kk