Meillä kerrostalon putkiremontti loppusuorallaan. Vastaan kysymyksiin.
Kommentit (9)
Jos teillä on kaksi vessaa, oliko molemmat yhtä aikaa remontissa?
Valitsitteko itse materiaaleja vai olivatko taloyhtiön ehdottamat OK?
Uusittiin putket, viemärit, kylpyhuoneet kokonaan, sähkönousut ja keittiön uudelleensähköistys, uusi antenniverkko ja valokuituvalmius, ilmastointikanavien putsaus ja uudet huippuimurit, taloyhtiösaunan uusiminen, rappukäytävien maalaus ja valaistus sekä pesutuvan rakentaminen.
Kesti meidän osalta 3 kk evakkoa eli ei sähköä eikä vettä, sitten melkein 1 kk näitä pieniä viimeistelytöitä, jotka usein olivat todella kiusallisia (ei esim pesukonetta 3 viikoon käytössä).
Meidän rappu oli talon viimeinen, ekassa rappussa myöhästymisiä oli jopa 6-10 viikkoa tuohon päälle.
Tää on ollut rankkaa ja vaikeaa, vaikka varustauduin kaikkeen harmiin, asiat ovat yllättäneet. Lähinnä se, että kaikkea olisi melkein pitänyt olla itse vahtimassa, niin oli kerralla mennyt oikein. Nyt oli paljon purkua, kun työmiehet eivät viitsineet lukea sopimuksia.
Meille tulossa tänä vuonna, ja saamme jokaisesta viivästysviikosta 1% hinnanalennusta, mietin onko tuo normihinta.
Vierailija:
Oliko sekä keittiö että kylppäri yhtä aikaa pois käytöstä?
Jos teillä on kaksi vessaa, oliko molemmat yhtä aikaa remontissa?
Valitsitteko itse materiaaleja vai olivatko taloyhtiön ehdottamat OK?
Kyllä olivat, vesi oli poikki kko taloudesta, sähkö samoin. Keittiötä ei kokonaan uudistettu, vain hanojen ja apk-putkitusten osalta, mutta mitä tekee keittiöllä, jossa ei ole sähköä, vettä, viemäriä eikä jääkaappipakastinta päällä.
Meillä on vain yksi vessa, joka on kylppärissä.
Valitsimme itse kaikki kalusteet, hanat, lattiakaakelit ja saumalaastit. Seinälaatta otettiin, kun juuri sellainen haluttiin. Kunnostutimme myös vanhan puudepän tekemän kiinteän komeron kylppäriin, joka oli firmalta aikamoinen uroteko, mutta me maksamme siitä erikseen.
Pitikö kaikki kamat roudata kämpästä ulos?
jotain 400 euroa, riippuen, miten halltus rahat lopulta jakaa.
Vierailija:
Missä olitte evakossa, entä talon muut asukkaat?
Pitikö kaikki kamat roudata kämpästä ulos?
Muut asukkaat olivat kuka missäkin, pari sissiä (yksi 80 v mummo ja pari poikamiestä) asuivat talossa läpi remontin. Pihalla oli pesu-vessa-kontti. Sähkä sai jatkojohdolla postiluukun kautta rappukäytävästä.
Keittiö piti tyhjentää, koska kylppärin ja keittiön välinen seinä on yhteinen. Pakkasimme kaikki tavarat olohuoneesta kahteen muuhun huoneeseen, ja huoneet lukitsimme todella eksoottisella kettinkisysteemillä. Mitään ei varastettu, vaikka ovet olivat selällään päivät ja kuka vain olisi päässyt sisään. No ei kyllä muiltakaan, mutta me olimme varovaisia.
Jotkut olivat jättäneet tavaraa olohuoneeseen, ja vaikka niitä oli yritelty peitellä, kaikki kama meni siihen hienoon kivipölyyn, joka levisi meilläkin kaikkialle (paitsi niihin lukittuihin huoneisiin, jotka teipattiin umpeen).
entäs aikataulu?