Voiko vanhoja vaippoja käyttää?
Terve! kyselisin ihan sellaista että kannattaako käyttää vanhoja vaippoja jotka on esikoiselta jäänyt kaappiin? Ne ei ole paketissa ja ovat noin kolme vuotta sitten ostettu?
T:mutsi80 rv 32+3
Kommentit (5)
En minäkään näe mitään syytä, mikset voisi käyttää. Jos vaipat ovat kerran paketissa ja suljetussa kaapissa, eivätkä ole päässeet edes pölyyntymään tai " nuhjaantumaan" missään.
Itse huomasin mökille jääneistä vaipoista, että olivat mökin viiletessä menneet aivan koppuraisiksi, eli se geeli tms. mitä vaipoissa on sisällä, niin oli mennyt kokkareiseksi. Niitä vaippoja ei sitten käytetty. Mökin lämpötila oli kuitenkin kokoajan pysynyt 15 asteessa, joten itse hiukan ihmettelin tuota vaippojen epäkelpoutta. Eikä vaipat olleet mökillä kuin pari viikkoa tuossa viileydessä.
Mutta teillä ei varmaan kotosalla ole lämpötilat noin heitelleet, joten jos vaipat tuntuvat hyviltä, niin kyllä minä ne käyttäisin! :)
Nalle rv38 ja poika 2v11kk
mutta ei mitenkään koppuraisilta. Hyvillä mielin olen käyttänyt pois, ja ihan yhtä lailla ovat toimineet kuin uutukaisetkin.
Meillä on ihan pienten vaippoja tallessa, kun kakkonen kasvoi niin mopeasti ettei edes paketillista ehtinyt käyttämään, ja panin ne visusti talteen tälle kolmannelle vaikken tiennyt kuinka monta vuotta menee. Ei ole tullut mieleenkään ettenkö käyttäisi.
Itse keksin käyttää esikoiselta jääneitä vanhoja vaippoja kuukautisten aikaan yösiteinä, kun olin niitä ensin pari vuotta jemmannut, eikä muuta käyttöä näyttänyt olevan. Toimivat muuten hyvin siinäkin tarkoituksessa.
ei siis käytettyjä vaippoja... ;) kiitos mielipiteestä.