*** SYYS 04-nuoret, viikon turinoita tänne:) ***
Kommentit (20)
Näppäränä tyttönä suljin koko ikkunan kun yritin laittaa piiloon tätä sivua kun tuli ihminen tuohon tiskille.
Sitä virkoin tuossa, että taas saatiin talvi, monesko lie tälle talvelle:) Tarkoittaa sitä, että meillä on sentti pari lunta. Kyllä on kaukana siitä talvimaisemasta mitä Kuusamossa oli lauantaina.
Pyöräilin reippaana tyttönä tänään töihin. Lähdin jo klo 6 ja tulin hissukseen. Oli vähän liukasta joten ajelin hiljaa. Mä manasin matkalla, että nyt jos mä kaadun, se on 3. kerta. Niin sitten olisin heittänyt pyörän jonnekin jorpakkoon jo! Mutta pysyin pystyssä. Mikä ihmeen kömpelyys kausi lie tullut mulle...
Onni jäi vielä täksi päiväksi kotiin. Eilinen kuume laski iltaan mennessä ilman lääkettä, joten jospa se olis huomenna tarhakuntoinen. Aamusella ei kuulemma ainakaan ollut lämpöä.
Mä tulin oikeastaan vaan nosteleen pinoa.
Pitäs soittaa hierojalle aika ja varmaan jonnekin kiropraktikolle tai jonnekin. Viime viikolla tuli oikean jalan jalkapohjaan semmonen lukko (ei oo eka kerta). Ihan hirveälle tuntuu kävellä tuolla koivella kun se jalka ei taitu normaalisti. Ja sitten ne lihakset jalkapohjassa on ihan väsähtäneet kun joudun käveleen varovasti. Tosi ärsyttävä kipu.
Tässäpä tätä olikin jo. Illalla salille ja sitä rataa. Edessä kiire viikko töissä, joten aika menee varmaan nopsaan.
Haalari asiaa vielä:
Ostaako kukaan teistä enää ens talvea varten syysmussukalle haalaria vai " pitäskö" jo olla 2-osainen??? Mies meillä liputtaa 2-osaisen puolesta. Ehkä se olis käytännöllisempi vaikka oon kyllä isommillakin lapsilla nähnyt haalareita vielä.
T-P
No, ei halla sentään, kun nippa nappa miinuksella asteet, mutta lunta on kymmenisen senttiä kauttaaltaan :) Sulaan maahan kyllä tuli, että äkkiähän se tuosta taas häipyykin, mutta nyt nautitaan. aamusella käytiinkin potkukelkkalenkillä ja sitten vielä lumitöitä päälle. Kyllähän ruoka maistui.
Haalariasiaan taas sama kommentti, kuten aina ennenkin, eli haalarit on pop :) Niissä meillä kulkee pääasiassa isommatkin. No esikoiselle kun saatiin kaksiosainen puku vihdoin hankittua, niin sitä on pitänyt nyt enemmän, kun on niin kova touhuamaan ja hikoamaan ja neitille pitäis aleista katella kaksiosainen myös eskaria varten, kun vaan löytäis sopivan ja arvais mitä kokoa. Eli syyslapsosella haalari ja takki pikkureissuja varten. Molemmat toisten peruja ja varmaan kengät myös.
T@hti
Meille kyllä sopisi tuo 2.2. ja klo. 11:00 hyvin! Ainoa mikä siihen voi tulla on, että siskoni saisi juuri vauvansa (la ollut jo 20.1. mutta tykkää vauveli oleille vielä yksiössään hyvinkin topakasti...) ja tietenkin me heti haluttaisiin sitä katsomaan :) Mutta vierailuajat, jne. ovat vasta iltapäivälle joten ...
Siirrytään vaikka s.postiin hiomaan yksityiskohtia. Mikäli siis päädymme lähtemään eli sisältö jotensakin sopiva. Kivaa :)
Alli (joka sai s.lomaa nyt ensialkuun viikon ja taas ensi maanantaina uusi aika lääkärille. Sain myös nukahtamislääkettä, siis reseptin)
Meidän syysneiti taas kieltäytyi syömästä. Kävi katsomassa makaroonilaatikkoa ja sanoi, ettei tykkää makaroonista. Minä en nykyään viitsi paria kertaa enempää edes kysellä ja houkutella. Olkoon ilman. Tätä tapahtuu aika usein nykyään. Melkein voisi sanoa, että esikoinen syö paremmin iltaruokansa.
Alli, laitoin viestiä...
T: Ynis
Kiitos paranemistoivotuksista. Korvissahan se taas oli :-(. Melkein kolme kuukautta ehdittiin olla ilman korvatulehdusta uusien titaaniputkien ansiosta, mutta lopullista pelastusta korvatuleduksilta ne eivät siis tuoneet. Toivottavasti korvatulehdukset edes tulisivat vähän harvemmin kuin ennen näillä putkilla. No, aika näyttää.
Nyt Lilli on jo kunnossa ja on ollut tarhassa tänään. Yöllä hän tosin yskii vielä, mutta muuten on ihan ok.
Ylihuomenna esittelen seminaarityöni - toivottavasti saan hyviä vinkkejä karsimiseen kun työstä uhkaa tulla pahan kerran liian pitkä. Suosituspituus on 20 - 30 sivua, ja minulla on mielestäni " valmista" tekstiä nyt 32 sivua ja siitä puuttuu vielä osa tuloksista ja kaikki pohdinta ja diskussio. Hohhoijaa.
Hain stipendiä että pystyisin jäämään opintovapaalle muutamaksi kuukaudeksi. Ihan vaan piruuttani, mutta yrittänyttähän ei laiteta. Vasta maaliskuussa tulee tuomio että heruuko rahaa vai ei.
Sellaista. Nyt pitää mennä lukemaan Lillille kirjaa.
Ai niin, Allille vielä voimia ja hali! Hyvä että olet saanut apua. Muista huolehtia itsestäsi!
Puss och kram,
Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥
Meillä isommat saivat kaksiosaiset vasta eskariin mennessään. Silloinkin oli vielä käytetyt haalarit ulkoriehuntaa varten. Antsakin kulkee kyllä ensi talvenakin vielä haalareissa. Ja kulkee varmaan sitäkin seuraavan.
Meillähän on nyt aivan mahtavan kaunista. Lunta on tullut lähipäivinä mainiosti ja sitä on nyt n. 60 cm. Oikein ihana olo tulee, kun katselee turistien riemua :) Viikonloppuna käytiin lasten kanssa isolla rinteellä pulkkamäessä. Antsakin nautti vaihdin hurmasta.
Mentävä taas on,
hellurei!
Saamuska♥
Siispä haalareista vielä:
Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että parasta jos on sekä haalari että kaksiosainen puku. Haalari ulkoleikkeihin ja kaksiosaisesta takki kauppareissuille jne. Ulkohousut joskus kätevät, vaikka kyläilyreissuissa. Mutta näin pienet möyrivät yleensä vielä sen verran, että housujen on oltava henkselimalliset ja korkeat. Muuten on selkä aina luminen ja paljas.
Jos pitää valita kolmivuotiaalle (tai neljä, tai viisi) joko tai niin valitsen haalarin. Ja eskarissakin vielä. Koulussa taas, kun välitunnit ovat lyhyitä niin kaksiosainen on ainakin omien poikieni mielestä kätevämpi.
Milo tahtoo koneelle, täytyy mennä.
Ankkis
Minä olen kyllästynyt ulkovaatteiden paljouteen, vaikka kaksi lasta vain onkin. Meillä on aina ollut kaksi pukua, haalari ja kaksiosainen, mutta toinen meinaa jäädä aina käyttämättä. Siispä tästä eteenpäin ostan vain 2-osaisen puvun per lapsi per kausi. Ei tarvitse erikseen kauppareissujen takia toista pukua. Housujen pitää ehdottomasti olla kunnon henkselimallit, että suojaa selänkin. Esikoiselle alkaakin olla haasteellista löytää sellaisia. Ulkoilupuvun lisäksi sijoitan mielummin johonkin siistimpään takkiin kyläreissuja yms. varten. Harvalle käytölle nekin meinaa jäädä, joten ollaan yritetty myös kauppareissuilla hyödyntää.
Se pahin päivä ohi eli kohta voi alkaa ootella viikonloppua ;-)
Mä mietin Disney showta mut on kallis meiltä neljältä,muumeja mennään melko varmasti kattomaan,on 40e halvempi ku Disney.
Mä kannatan koko pukua.Pojalle ostettii 2-osanen nyt kouluun,pihalla käytössä edelleen koko puku.Lisäks molemmilla on takkeja.Meidän lapset ei pihalla mitenkää siististi leiki ja ei voi aatellakaan et ulkopuvussa kauppaan mentäs,pakko olla eri vaattet.
Huomenna pojan hammaslääkäri,oikomahoito alkaa.Äitiä vähä jänskättää.Mä kammoan hammaslääkäriä ja yritän olla tosi reipas etten tarttutais pelkojani.Aika on 10.30 ni mies ei voi lähteä keskustasta poikaa käyttämään ku mä olen kuiteski lähellä töissä.
Ei ole lunta täällä.Töissä mietittii laskiaista,mut eipä sille nyt voi mitää.Pulkkaillaan jos sää sallii :-/
Iltapalalle...
jatu
Lapset nukkumassa. Veeti on nyt halunnut olla poissa päiväkodista niin on sitten saanut olla kotona. Ihme ja kumma meni päiväunille ja jopa nukahti.
Onko kellään teillä kokemusta kantorepuista? Ergo tai patapum? Mitä eroa, kumpi parempi? Tollaista mietin Venlalle, painoa neidillä 10kg. Laivalla tollainen vois olla kätevä. Meillä rinkka mutta sitä ei huvita mukaan raahata. Venla on laiska kävelemään, haluaa aina syliin tai rattaisiin. Ihan erillainen kuin Veeti. Veetin perässä sai aina juosta.
Ihanaa kun on vähän satanut lunta. johan Veeti ois halunnut lähteä hiihtämään.
Mutta nyt ottamaan pyykit koneesta.
Öttis ja lapsukaiset
Mulla on vanhemman mallinen Ergo. Välillä oli päivittäin käytössä kotihommia tehdessä, mutta nyt Iika touhuilee jo niin toisten mukana, että käyttö on jääny vähemmälle. Mä oon niin lyhyt, etten oikein enää pysty etupuolella kantamaan, mutta selässä oon kokeeksi kantanut syyslapsostakin. Oon tykänny hyvin.
On siis käynnissä jo nyt. Oli niin väsynyt jo kun tultiin tarhasta. Ulkoiltiin ja vein kl 19 sänkyyn. Pitää aloittaa ajoissa, jotta nukahtaa tarpeeksi aikaisin. Nyt aloitin siks näin aikasin, koska aion olla menemättä tuonne huoneeseen. Tai aioin. Kävin kun se itki sylliiiin (virhe) ja kerroin mitä tapahtuu jos vielä ölisee. Nyt saa vaikka tunnin huutaa yhteen soittoon, minä en sinne mene.
Töissä oli tänään kiireinen päivä. Sitä on tiedossa koko viikon ja vielä ensi viikonkin. Kauhulla katselin ens viikkoa kun mä aina laittelen kurssien ruokailuajat yms. koneelle ja siitä sitten tietää miten kiireinen viikko tulee... No ihan kiva toisaalta kun on hommaa.
Voisin vaan muuttaa illoiksi pois kotoa. Mä en jaksa tuota lasta kun sen nukkumaan meno on niin vaikeaa. Miksi se onnistuu toisilla? Ja meillä ei ikinä. Siis jos on menossa se " vaihe" , että se menee vaikeamman kaavan mukaan niin miksei se vois olla kuitenkin sitä tasoa, että me vanhemmat jaksettais sitä.
Yritän ajatella mukavia asioita ja keskittyä sulkemaan tuon mölyn korvistani.
T-P
On siis käynnissä jo nyt. Oli niin väsynyt jo kun tultiin tarhasta. Ulkoiltiin ja vein kl 19 sänkyyn. Pitää aloittaa ajoissa, jotta nukahtaa tarpeeksi aikaisin. Nyt aloitin siks näin aikasin, koska aion olla menemättä tuonne huoneeseen. Tai aioin. Kävin kun se itki sylliiiin (virhe) ja kerroin mitä tapahtuu jos vielä ölisee. Nyt saa vaikka tunnin huutaa yhteen soittoon, minä en sinne mene.
Töissä oli tänään kiireinen päivä. Sitä on tiedossa koko viikon ja vielä ensi viikonkin. Kauhulla katselin ens viikkoa kun mä aina laittelen kurssien ruokailuajat yms. koneelle ja siitä sitten tietää miten kiireinen viikko tulee... No ihan kiva toisaalta kun on hommaa.
Voisin vaan muuttaa illoiksi pois kotoa. Mä en jaksa tuota lasta kun sen nukkumaan meno on niin vaikeaa. Miksi se onnistuu toisilla? Ja meillä ei ikinä. Siis jos on menossa se " vaihe" , että se menee vaikeamman kaavan mukaan niin miksei se vois olla kuitenkin sitä tasoa, että me vanhemmat jaksettais sitä.
Yritän ajatella mukavia asioita ja keskittyä sulkemaan tuon mölyn korvistani.
T-P
Tiedättekö mitä mammat. Mua nukuttais niin paljon! Viikonloppuna ilmeisesti iski joku unitauti ja aamuisin on toosi vaikea nousta sängystä.
Ei muuta kuin böö... jatkan hommia...
T:Ynis
Ehdin jo aamun kahvitauolla mussuttaa ainakin puolikkaan pätkispussin... Pitäisköhän seuraavaksi napostella jotain terveellisempää.
T-P: olen tainnut pari kertaa kertoa miten vaikeaa Typyllä on nukkumaanmeno, etenkin jos on nukkunut päiväunet niin itku ja tappelu on ihan arkipäivää. Jano- ja nälkä on aina nukkumaan mennessä - eilen tylysti en antanut mitään hampaidenpesun jälkeen, vaikka valitti olevansa nälkäinen. Tiesin, että oli hän oli pitkästä aikaa syönyt hyvin sekä tarhassa että kotona ja iltapalaakin ihan ok. Ja yllätys, yllätys eipä aamupalakaan uponnut kovin nopeasti, joten selvää univetkuttelua tuo nälkä oli. Mutta on tosi ikävää, että nukkumaanmenosta seuraa lähes aina taistelua ja pahaa mieltä :-(
Kylpyläreissua ollaan suunniteltu kevääksi, sillä Typy ja serkkunsa muistelevat miten kivaa heillä viime keväänä yhdessä oli. Yhden viikonlopun sain jo varattua, mutta se peruuntui kun mies unohti hoitaa varausmaksun. Sen takia siirtyy ainakin kuukaudella eteenpäin, sillä kovin on viikonloput täyttä kylpylöissä hiihtolomien ja pääsiäisen vuoksi. Miehellä myös muutama työmatka, joiden takia on taas viikonloppujakin ainakin osittain poissa, joten ei ole niin yksinkertaista löytää sopivaa ajankohtaa.
Flunssa-aalto näkyy jo työpaikalla ja tarhassa. Plääh.
Keilin
Öttis, mä voin myydä taapero-Patapumin jos kiinnostaa. Ostin Typylle kun lähettiin Espanjaan ja reissun jälkeen se on unohtunu kaappiin.
Olen kattellu hiihtolomalle Tallinna risteilyä, Tukholmaan asti ei jaksa lähteä, kaksi iltaa laivalla, ei kiitos. Sain pari päivää vapaata hiihtis- viikolle.
Iltavuoroon meen töihin tänään, plääh.
Hilu
Pikaisesti vaan. Pitää mennä tekemään kanasalaattia. Veetillä kova kiire päästä ruokaa tekemään. Veeti on jostain kumman syystä innostunut syömään kanasalaattia. Ennen ei syönyt salaattia millään.
Mulla päivät ihan sekaisin, elän torstaissa jo.
Hilu joo mielelläni voisin sen patapumin ostaa sinulta.
Taas meni koko päivä itiksessä ostoksilla. Koiralle piti ruokaa ostaa ja tulihan sitä taas kaikkea muutakin ostettua.
Mies on koko viikonlopunkin töissä. Mitähän ihmettä sitä keksis lasten kanssa tekemistä. Kotona vaan ei jaksa olla.
Mutta nyt sitä ruokaa tekemään.
Öttis
Ihan hillitön väsy. Vaikka nukuin 8h heräämättä kun menin suosiolla vierashuoneeseen jo illalla. Liekö sairaaksi tulossa, kurkussa tuntuu jo.
Tänään on mieli ollut vähän maassa. Onni oli herännyt 5.15 tänään (nukahti 20) ja kaikki oli ok kunnes aamulla piti pestä hampaat. Siitä alkoi huuto, siis ihan kunnon itku ja sitä mölinää ja kitinää kesti koko tarhamatkan. Plus että sanoi ettei halua mennä tarhaan. Itkien käveli sinne ja itki tovin kunnes rauhoittui mun syliin. Mutta alkoi taas itkeä kun lähdin töihin.
Ekaa kertaa varmaankin tuli itselläkin itku kun lähdin. Jotenkin on taas niin järjettömän vaikeaa kaikki Onnin kanssa, ite oon väsynyt ja mieltä painaa tuo, ettei se jää mielellään tarhaan. Tietysti pitää ottaa humioon, että on ollut tolkuttoman huonossa kunnossa pian neljättä viikkoa, tuo nuha on edelleen ihan kamala. Joten väsymys varmaan painaa Onniaki, vaikka toisaalta, miksei se sitten nuku pidempään...
Mä sitten jo aloin suunnitella perhepäivähoitajalle viemistä... No eihän se noin vaan onnistuis mutta mietin, että onkohan tuo tarharyhmä kuitenkin vielä liian iso Onnille, vaikka pieni ryhmä onkin. Kun se on NIIN hitaasti lämpenevää sorttia. Yksikseen kuulemma enimmäkseen leikkii ja on pitkän aikaa itku kurkussa mua ollut vastassa kun menen hakeen. Toisaalta kun tänäänkin menin, oli tyytyväisen näköisenä lemppari tätin sylissä kuuntelemassa satua.
Onnillahan oli se hyvä tarhkaveri, reilun vuoden Onnia vanhempi tyttö ja sitten yks toinenkin tyttö. No tämä ensin mainittuhan muutti toiseen tarhaan. Tänään just hoitaja sanoi, että ne tytöt oli semmosia että ne tuli aina hakeen Onnia leikkimään ja vaikka Onni oli saattanu seistä pidemmänkin aikaa passiivisena osallistujana, tytöt oli sinnillä vaan tarjoilleet Onnille leluja ja lopulta Onni oli aina alkanut leikkiä niiden kans. Eli tosi ikävää, että toista tyttö ei enää tuolla ole ja se toinenkin on ollu pitkään nyt pois.
Mua käy sääliksi.. Miehellekin soitin päivällä ja se vaan sanoi että miten me ei edes mietitty pph:ta silloin... No mä jotenkin olin ajatellut, että 3v on jo _riittävän_ iso tarhaan.
No pitää nyt miettiä mitä tässä tekee.
Nyt ei oikein irtoa muuta.
T-P
Pinossa on niin kovin hiljaista.
Veeti päiväkodissa, Venla lukee koira lehteä vieressä. Pitäis mennä pyykkiä laittamaan koneeseen ja imuroida mutta silti jumitan täällä koneella.
Niin haalareista on pitänyt kommentoida. Veetille olen ostanut ens talveksi haalarin, se on päiväkoti käyttöön. Kaks osaisen ostan myös. Veeti on jo tänä talvena kieltäytynyt käyttämästä haalaria, se on kuulemma vauvojen vaate. Veetillä on myös kaks osainen puku tänä talvena.
Jos menis nyt siivoamaan kun Venlakin on tyytyväisenä lehtien parissa.
Öttis ja lapsukaiset
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=12231566&p=1&tmo…
Alli 2.2. ois harkinnassa, klo 11. Iltapäivä on paha, kun lapset väsyy ja ilta on meille liian myöhään. Lippuja ei taida olla kuin piippuhyllylle, mutta toisaalta siellä ei ois liian lähellä tapahtumia:) Ois kiva mennä yhdessä, niin meillä vois mies vaikka jäädä kotiin (säästäis senkin rahan, kun liput on aika kalliit).
Taidan käydä kurkkaamassa sitä sisältöä, vaikka töissä jo olenkin:)