Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* PIKKU-ENSKAT vko4 *~*

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompas Kalle kasvanut pituutta huimasti!! Eetu oli kaks viikko sitten 60,2cm eli ihan pätkä Kalleen verrattuna. Ja saahan siellä neuvolassa itkeäkin. Ei oon pakko aina käyttäytyä hienosti, varsinkin kun vaatteet riisutaan kaikki pois ja vielä piikki tuikataan pyllyyn, itkisin minäkin..

Dragon, kiva että pääsitte uintiryhmään!!

eipä tänne ihmeitä, sama rauha ja entiset kujeet.

Vierailija
22/33 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Kiian kanssa aamulla perhekerhossa kaupungissa ja tullessa sitten olin ajatellut poiketa vihdoin sinne kirja-aleen. Eikös kerhon aikana ilma ollut muuttunut täysin ja lunta ja myräkkää riitti kivasti. Pakko oli kuitenkin tarpoo kirjakauppaan kun olin niin suunnitellut. Pari lastenkirjaa tarttui mukaan ja miehelle yks suomipoppia laulukirja jotta voi kitaralla rämpytellä kun tykkää.

Viime yö meni onneksi taas jo normaaliin tahtiin. Kiia heräsi poikkeuksellisesti jo klo 22.30 tankkaamaan, mutta se oli oikeestaan ihan kiva kun en ollut unessa itse. Siitä sitten mentiinkin sitten enää yhdellä syötöllä aamuun.

Bianco: meilläkin on ens viikon neuvola-aika vähän hassuun aikaan rytmiä ajatellen, saapi nähdä miten tyttö protestoi. Hieno mies tuo teidän Kalle muuten mitoiltaan:)

Buuffa: jeps, kattellaan noita treffejä vielä, kivaahan se ois. Jospa tässä kevään aikana sais aikaseks kuitenkin.

Dragondream: meilläkin on Buuffan Neean tapaan finnwearin lahkeelliset. Ja meillä ohjaajat myös hieman karsastivat noita uimavaippasysteemejä, niiden sijaan suosittelivat lahkeellista mallia. Ja Kiiahan sai puvun joululahjaa eli en tarkemmin tiedä ostopaikkaa, mutta oon nähnyt niitä ihan Lindexinkin valikoimassa ja marketeisssa myös. Huutonetistä tai kirppareilta voisi myös löytyä hyviä jos käytetty ei haittaa, eihän noissa uikkareissa käyttöikä kovin pitkä ole.

Hermione: ei ollut anoppi pahoillaan. Laittoi vielä aamulla tekstarin että tulee mielellään toisenkin kerran.

Nyt tekeen iltapalaa ja laittaan vielä sauna päälle.

heltsy ja kiia kohta 4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia vinkeistä! Taidanpa minäkin ostaa sellaset lahkeelliset uikkarit. Päivä meni taas hurjan nopeasti ja ilta vielä nopeammin. Kävin kaupassa yksinäni ja siellä sitä aikaa menikin ja kun tulin kotiin niin sitten poika tietty halus heti tissille ja siinä se ilta sitten olikin. Tuntuu ettei miestä ehdi tällaisina päivinä " nähdä" ollenkaan. No, pian minäkin uskallan ottaa pojan mukaan kauppoihin niin päästään sinne vaikka koko perheen voimin.

Tosiaan sellanen myräkkä oli täälläkin etten edes viitsinyt lähteä vaunuilemaan. Oli mukava kyllä ottaa päikkärit sängyllä Paulin vierellä.

Meillä vaan ei yleensä nukuta kuin puolisen tuntia, korkeintaan tunti ja siinäkin herätään sitten kerran.

Ai niin...pitikin kysymäni teiltäkin. HHmmm, kakka-asiaa....

Nyt on ollu vauvan kakka ihan vihreää viikon verran. Netistä etsin tietoa ja useammassa paikassa sanottiin ettei ole vaarallista, eikä mikään ole vialla, mutta tietääkö joku teistä?? Tai onko teidän vauvoilla sama juttu? Jossain luki, että vauva sais ilmaa syödessään ja se värjäis kakan ja toisessa taas, että vauva saa vain ns.etumaitoa ja johtuisi siitä. Pitäiskö soittaa neuvolaan vai ei?

No niin, jospa nyt menis jo pikkuhiljaa nukkumaan ZZzzzZZZ

Dragondream&Paul 2,5kk

Vierailija
24/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas hieman risaisempi yö takana. Ilta meni ihan normaaliin malliin, tyttö nukahti unilleen kasin maissa, mutta sitten tankattiin kolmesti yön aikana. Lisäksi laitoin tuttia suuhun varmaan lähemmäksi kymmenen kertaa. Huoh. Miten nää voikaan vaihdella näin paljon. Lisäksi sitten mulle on iskemässä flunssa. Olo on aika voipunut, nuhaa lähinnä, ei onneksi kuumetta. Voi kun Kiia säästyisi tältä. Ja huomista vauvauintiakin jo murehdin, että miten käy.

Dragondream: meillä oli jossain vaiheessa, ei itseasiassa oo ees pitkä aika sitten, vihreetä kakkaa ehkä vajaan viikon verran. En mäkään oikein tiedä mistä se johtu, ilmasta oon luullut mut voi olla muustakin. Meni ittestään ohi joten en huolestunut. Mulla on semmonen käsitys et se ois melko yleistä vauvoila. Mutta pahalle se haisi. Yök.

Nyt juomaan teetä. Kiia ottaa torkkuja sohvalla, johon muuten nukahti ihan ilman kädestä pitämistä! Pari kertaa kävin laittaa tutin ja seisoin sillain että Kiia näki äitin koko ajan.

nuhanenä heltsy ja kiia

Vierailija
25/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragondream: En ole kakkaekspertti, mutta neuvolantäti sanoi, että vihreä kakka voi olla merkki just ilmavaivoista. Tai jos kakka on vihreää ja lisäksi oikein limaista, niin voi olla merkki allergiasta. Siis VOI olla, ei pakosti tarkoita allergiaa. Hyvä, että pääsitte vauvauintiin ja vielä edullisemmalla hinnalla :)

Hermione on aloittanut autoilun vauvan kanssa :) Itse kanssa kun kuskasin ekaa kertaa piiperöä yksin neuvolaan tällä viikolla, niin hyvä ettei kädet tärissy ratissa.. Kuitenkin niin kallis lasti kyydissä ja juuri oli satanut kamalasti lunta ja oli liukasta.. Hyvin se onneksi meni :) Meillä on aika painava turvaistuin, saas nähdä tuleeko habaa käsivarteen samassa tahdissa, kuin piiperö lisää painoaan. Muuten jää vielä joskus istuin vauvoineen nostamatta autoon :)

Ja myöhästyneet 4kk onnittelut Eetulle!

Ja Biancon Kallelle 3kk onnittelut! Kallella on ollut rankka neuvolareissu.. Mutta hienot mitat pojalla!

Buuffalle ja Neealle vilkutuksia :)

Heltsy: Tosiaan oon aika lailla viihtynyt sohvalla piiperön kanssa :) Ja pokkarit on oiva tapa viettää imetyshetkeä :) Oon jo pian 2 pokkaria saanu kahlattua läpi.

Eilen ehdittiin tehdä pieni vaunulenkki juuri ennen sitä kamalaa myräkkää. Teki kyllä hyvää olla ulkosalla. Piiperökin tykkää olla vaunuissa. Viime yö meni hienosti piiperöllä, nukkui, tankkasi ja nukkui taas kunnon unet, ensin 4h ja sitten taas 4h. Ihmeesti sitä piristyy ja saa voimaa yhdestäkin paremmin menneestä yöstä. Kaksi edellistä yötä on menny kitinän voimin eteenpäin ja konkreettisesti tissi koko ajan pienen suussa¿ Ehdin jo säikähtää, että tätäkö tämä nyt on. Mutta näköjään tilanteet muuttuu erittäin nopsaan. Samoin päivisin piiperö on sellainen sylikatti, että kotihommia ei juurikaan pysty tekemään. Alkaa komea huuto, jos pienen nostaa vaikka sohvalle nukkumaan. Pitäisi opetella kantoliinan sidonta, onko teillä ollut kantoliina käytössä ja koitteko sen hyväksi? Minkä ikäisenä olette laittaneet vauvan sitteriin?

Meillä nimeä vielä pohditaan, ristiäiset pidetään näillä näkymin vasta maaliskuussa. Kummejakin pitäisi kysellä..

Mukavaa viikonlopun alkau enskoille! Ihanaa, mies on viikonloppuna päivätkin kotona :) Siis meillä on nyt eka iskän työviikko takana :) Hyvin on mennyt, tosin kämppä on kuin kaatopaikka, kun en ole saanut siivottua ja mieskin on ollut töiden jälkeen aika poikki. Pitää siivota yhdessä viikonloppuna :)

Gaiole ja piiperö kohta 4 viikkoa

Vierailija
26/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dragon, saitkin jo monta vastausta kakkakyselyyn ja kerron vielä omankin tietoni. Eli vihreä kakka johtuu tietääkseni ilmavaivoista, Eetullakin on aina silloin tällöin vihreetä kakkaa. Mäkin olen joskus lukenut tosta etumaito/takamaito-jutusta mut en tiiä vaikuttaako se? Voithan sä soittaa neuvolaan ja kysyä sitä jos sua vielä askarruttaa.

Heltsy, toivottavasti sulle ei flunssa iske!! Jospa niihin teidän öihin alkais pian tulla rutiinia, onneks kuitenkin välillä on hyviäkin öitä. Pidän peukkuja että te pääsisitte uimaan huomenna, onkos sun mies muuten ollut uimassa mukana?

Kiitos Gaiolelle onnitteluista, kyllä haba kasvaa tosiaan kun tota vauva+kaukalo yhdistelmää kantaa. Täytyy muistaa kantaa molemmilla käsillä ettei tule eriparihauikset ;) Teillähän on ollut hyvä yö takana, toivottavasti jatkuukin hyvät yöt.

Tosta sitteristä, kyllä me pidettiin Eetua sitterissä kuukauden ikäisenä pieniä aikoja kerrallaan (siis ei tuntitolkulla, mut lyhyitä unia saattoi nukkua). Laitettiin aluks peitto pyllyn alle ettei ollut ihan istuvassa asennossa, enempi niinku makuullaan. Tulipahan vaikeesti sanottua..

Eikä mulla oo kantoliinaa. Älä niistä kotitöistä stressaa, teet sitten kun jaksat ja sitten vaikka miehen kanssa yhdessä. Kyllä se elämä siitä sitten tasaantuu kun vauvalla alkaa päivärytmi säännöllistymään. Tsemppiä ristiäisten suunnitteluun!!

Mä taidan nyt imuroida ja järjestelen paikat kuntoon. Sunnuntaina olis appivanhemmat tulossa kylään. Eiliset telkkuohjelmatkin on katsomatta, tykkääkö kukaan muu uusinnasta Rimakauhua ja rakkautta? musta se on tosi hyvä sarja!

Jos Tipu käyt lueskelemassa niin laita muutama rivi teidän kuulumisia... =)

hermione ja Eetu 4kk

Vierailija
27/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaisin kyllä pinon läpi, mutta jotenkin en nyt osaa tarttua mihinkään... Paitsi siihen kakkakeskusteluun: meillä on silloin tällöin kanssa vihreää kakkaa ja käsittääkseni se liittyy juuri ilmavaivoihin. Ei varmaankaan kovin vaarallista, se kun tulee ja menee.

Neuvolakuulumisia tulin kertomaan, meidän jättivauva on 65cm pitkä ja painaa 7560g... Kiinteiden aloittamisella ei siis ole kiirettä. Hienosti kaikki taidot tuli esiteltyä sijaistädille ja täti oli sitä mieltä, että liikkeelle lähtö ja kääntyminen tulee ihan kohta. Saas nähdä. Mutta suurin uutinen on se, että Siennalla on nyt eka hammas! Se kova möykky jonka tunsin ikenessä sitten tuli ikenen läpi ja neuvolan tädin mielestä siihen viereen tulee kohta toinen. Hiukan tuntuu ikävältä imettäessä, mutta onneksi tyttö ei kuitenkaan pureskele äitiä.

On kyllä ihana katsella isiä ja tytärtä kun ne leikkivät yhdessä lattialla ja pötköttelevät sängyllä. Mies sanoi tänään, että miten ihmeessä pystyy lähtemään takaisin kun tytön kanssa on niin ihanaa... Sienna ei juurikaan vierastanut isäänsä ja nyt on ihan niinkuin toinen ei olisi pois ollutkaan. Vähän jännitin sitä, huoliiko Sienna isänsä samalla lailla vaipanvaihtajaksi ja hoitajaksi kuin minut, mutta hienosti menee.

Vilkutukset kaikille ja hauskaa viikonloppua, yritän palailla tässä lähipäivinä asiaan.

Tipu & Sienna 4kk ja 1vko

Vierailija
28/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu: Onnittelut Siennalle ekasta hampista :) . Siennahan on kasvanu mukavasti. Ei tosiaan näytä kiinteillä olevan kiirettä :). Mietippä että kohta meidän vaavit porhaltaa kämppää ympäri niin lujaa että ei perässä pysytä. Jatkakaahan nautiskelua koko perhen voimin.

Hermione: Jokos Eetu muuten yrittää liikkua?

Sit viä tohon kakkakeskusteluun... vihreetä on meilläkin välillä ja sillon kyllä pöristäänkin tavallista enemmän. Oon huomannu että jos syön tavallista enemmän suklaata niin se aiheuttaa ilmaa Neealle. Muista ruuista en oo samaa huomioo tehny.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

T: Buuffa ja Neea 4,5 kk

Vierailija
29/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu, kylläpäs Sienna kasvaa hienosti!! Ja onnittelut ekasta hampaasta. Nauttikaahan nyt yhdessä olosta, vaikka eipä sitä tarvii mainostaa. Osaatte varmasti nauttia ilman kehoituksiakin =)

Buuffa, kyllä Eetu jonkinverran yrittää liikkua. Mahallaan kun on, yrittää sätkytellä eteenpäin. Kättä kun pidän jalkojen takana niin se saa itseään työnnettyä eteenpäin. Ja sängyssä ollessaan saa itsensä potkittua pään kiinni sängyn päätyyn. Nyt ollaan treenattu mahalleen kääntymistä. Tuntuu että Eetu kyllä hoksaa paljon silloin kun viitsii yrittää. Yleensä ei viitsi. Pienellä mun käden avustuksella onnistuu selältä mahalleen kääntyminen mutta toinen käsi jää ikävästi alle, sitä ei Eetu vielä itse saa sieltä masun alta pois. Jatkamme harjoituksia =)

hyvää viikonloppua kaikille!!!

Vierailija
30/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän itsekin jo ehtisi kirjoittelemaan... Laitoin tuonne odotuspuolelle synnytyskertomusta, jos jotain kiinnostaa. Nyt olisi tarkoitus yrittää jo aktivoitua tänne vauva puolelle...

Pinon luin läpi ja mukavasti tuntuu teillä kaikilla jo menevän, meillä vielä arkea opetellaan, mutta eiköhän tämä tästä. Yöunet on aika katkonaisia, mut onneksi mies antaa välillä mulle nukkumisaikaa ja viihdyttää Papusta. Muistatteko kuinka pitkiä aikoja teillä oltiin hereillä alle kuukauden iässä? Meillä vauva on paria kolmeakin tuntia hereillä ja se tuntuu aika pitkältä ajalta. Mutta kuinkas laitat nukkumaan kun ei toista nukuta. Tai saattaa pienen 15-30min pätkän nukkua ja taas herätä pirteänä... Kyllä tämä on niin opettelua tää elämä, mutta ihanaa sellaista :)

Mies iltavuorossa ja sain nukkua aamulla klo 6-9 ihan yhtä mittasesti ja olipa mahtava tunne. Miehan aamuvuorot oli yhtä tuskaa; vauva herätti n 2-3 tunnin välein ja heräsi kokonaan 5 aikoihin kun mieskin heräsi töihin ja sit kekkuloi 9-10 asti tosi pätkä unilla... Nimi. rytmiä odotellessa...

Sitteristä joku kyseli oliko Gaiole(?); yksissä sitterin käyttöohjeissa oli että 14vrk iästä lähtien voi käyttää. Mä oon sen verran pitäny Papusta sitterissä että oon esim itse saanu syötyä tai laitettua ruokaa eli n. 30min kerrallan. Meillä sen saa aika makaavaan asentoon ja aika hyvin tyttö siinä viihtyykin, jos vaan tutti on tiukasti suussa =)

Meilläkään ei vielä ole nimeä loppuun asti mietitty, kun poikaa kuviteltiin odottavamme, mutta aika hyvä ehdotus mieheltä jo tuli... Nyt taidan mennä sohvalle ennen kuin pieni herää...

Pore & NeitiPapunen 3vko1pvä

Vierailija
31/33 |
25.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään eka lääkärinneuvola. Siirtyi sen rs-viruksen sairastamisen myötä hieman myöhempään, kun normisti se on jossain 8vko paikkeilla.

Oli hieman omituinen lääkäri, hirveä höstääjä. Moni muukin on siitä samaa sanonut. Ihan kauhistutti katsoa miten se lapselta vaatteet kisko päältä. oli sen oloinen kuin ei ois ennen lasta riisunut ja sentään jo vuosikaudet neuvolalääkärin hommaa tehny. Sillä on lääkärikirjakin pöydällä auki että tietää mitkä jutut kuuluu mihinkin ikään. Luulis että ois jo mieleen jääny mutta ei... No kaikki ok, paitsi että toisessa kivespussissa on kuulema nestettä. Jännä että kukaan muu ei sitä oo aikasemmin huomannu, vaikka aika moni lääkäri ja terveydenhoitaja on ne kokeillu. Mut ei kuulema huolta aiheuta kun on niin vähän ja kives mahtuu olemaan ja kasvamaan.

Pojalla painoa nyt 7kg ja pituutta 62cm, eli melkoinen isäntämies. lääkäri totesikin että ikäistään kehittyneempi, niin fyysisesti kuin " älyllisesti" .

Eljas on tähän asti ollut helppo " nukutettava" iltaruuan jälkeen oon vain omaan sänkyyn laittanut ja siellä se on aikansa jutellut lelumobiilille ja sit nukahtanut. Nyt on muutamani iltana käyny niin että on nukahtanut ja n.puolentunnin jälkeen heränny kauheeseen huutoon. ei oo rauhoittunut sänkyyn, eikä syliin. Sitten kun laittaa vaunuun ja hetken heiluttelee niin on sinne nukahtanut ja siitä olen sitten siirtänyt takas sänkyyn. En vaan haluais siihen opettaa että vaunuihin nukahtaa yöunille. Saa nähdä miten tänään käy..Tällä hetkellä on ihan rauhallisena sängyssään unen rajamailla, syö tuttia ja kattelee leluja. Toivottavasti kohta nukahtaa eikä herää kun sitten vasta kolmen aikoihin syömään.

Sanle ja Eljas 2,5kk

Vierailija
32/33 |
26.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen lauantaipäivä taas, tuntuu että kylläpä viikot menee vauhdilla. Jumppaan olis taas tarkoitus lähteä kohtapuoliin.

Pore, kävin lukemassa sun synnytys kertomuksen, ihan positiivinen kuva jäi. Ja palkintohan se on paras, kivusta huolimatta =)

Tuntuu et en mä enää kunnolla muista mitä kaikkea tapahtui kun Eetu oli ihan vauva. Kai sitä oli niin väsynyt että kulki vähän niinku sumussa. Kyllä se joskus valvoi montakin tuntia, yöaikaan se kyllä rasitti.

Jos yhtään lohduttaa niin kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Yritä vaan nukkua silloin kun vauvakin nukkuu, päivälläkin.

Sanlella oli ollut ikävä lääkäri neuvolassa, niitäkin aina sattuu. Hienot mitat on pojalla, tosiaan ihan isäntämies =) Toivottavasti nukkumaan meno palautuu pian yhtä helpoksi kuin se on ollut aiemminkin.

Eipä mulla mitään ihmeempää ollut, mukavaa viikonloppua kaikille!!

Missäs muuten Ilona on, huhuu??

hermione ja Eetu 4kk

Vierailija
33/33 |
27.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille tasapuolisesti! Pitkä tauko taas pinoutumiseen, hermione olikin jo huhuillut! =) No, hengissä ollaan!

Riitun kanssa on nyt reissattu molemmat mummolat läpi eikä olla sen takia koneelle oikein keretty. Sit vielä saatiin tuliaisena reissulta flunssa! Kumpikin sairastettiin muutama päivä, Riitulla oli lievää lämpöäkin. Nyt kuitenkin ollaan jo hyvin parannuttu ja huomenna sit mennään neuvolaan ottamaan se rotavirusrokote. Aika olis ollut jo viime keskiviikkona, mutta sit sairastelun takia siirrettiin.... Onko muuten muut ottanu sitä rotarokotetta? Jos on, niin tuliko mitään oireita rokotteen jälkeen?

Pikaisesti luin pinon läpi, mutta tarkalleen en muista, että mitä kukakin oli kirjoittanut. Tälläistä tää palstailutauko näköjään teettää....

Tipulla ainakin oli mies kotosalla, ihanaa! =)

Gaiolelle onnittelut tyttösestä!! =)

Eetulle ja Kallelle oli tullut pyöreitä täyteen, onnittelut!! =) Meilläkin on huomenna Kallen tavoin neuvolareissu päikkäreiden aikaan, joten saapi nähdä jääkö meiltäkin taidot näyttämättä....

Mukavan kuuloista tuo Hermionen ja Eetun vauvajumppa. Ajattelin itsekin selvitellä, että josko täälläkin olisi jotain sellaista. Vauvauintikin kuulostaisi kivalta, mutta luulen, että jumppaaminen olisi itselleni mieluisampaa. Vesi ei oikein oo mun elementti.... Siellä oli myös hienosti selvitty kaksin autoretkestä! =)

Nyt on taas aika kortilla, mutta yritän palailla ahkerammin taas asiaan!

Buuffalle, Heltsylle, Dragonille, Poreelle ja Sanlelle vilkutuksia! Ja toki muillekin, jos jonkun unohdin.....

Ilona ja Riitu 2,5 kk