Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joilla 2,5v-3v. ikäinen vaippapylly, kertokaapa minulle...

Vierailija
20.01.2008 |

että missä iässä ihan oikeasti aloititte ITSE pottaharjoitukset lapsellenne. Nyt en siis tarkoita päiväkodissa tehtäviä harjoituksia. Ja mikä on mielestänne syy, että noin iso kulkee vielä täysin vaipoissaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt ihan päivänselvää, että jotain on mennyt pieleen aksvatuksessa, jos 2,5 v. EI SUOSTU menemään potalle! Miten pitkään te oikein kohtelette taaperoitanne VAUVOINA? Haloo! Kyllä pottaharjoitukset on hyvä aloittaa niin pian kuin mahdollista, mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään. Eräällä ystäväpaerheellämme on 5 kuukautinen, jonka ovat opettaneet vessaviestinnällä käymään jo potalla! Tämä vauva elehtii äidilleen tietyllä tavalla halutessaan isolle asialle ja äiti kiikuttaa tytön aina sitten potalle. Tottakai tällainen vaatii hieman vaivannäköä, mutta monille mukavuudenhaluisille ja lasikoille nykymammoille se voi tietysti olla liikaa vaadittu...

Lapsen kehitykselle ei ole hyväksi olla ulosteet vaipoissa enää taaperoikäisenä. Se on myös erittäin epäekologista (miettikääpä kertisten aiheuttamia jätekasoja ja kestovaippojen pesun aiheuttamaa energian- ja vedentuhlausta!). Siinä, että lapsi kulkee vaipoissaan vielä 3-vuotiaana ei ole mitään luonnollista tai normaalia, päinvastoin.

Vierailija
22/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustaisitte kaikille vaipoissa oleville taaperoille kuivaksioppimiskoulun? Kun on opit niin hyvin hanskassa niin niitä kannattaisi jakaa muillekin ja tienata vähän rahaa samalla. Meillä vasta yksi kpl osittaiin päiväkuiva, joten kykyni ja kokemukseni eivät vielä riitä tuohon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuu omien lasten ihmisiksi kasvattamisesta halutaan mieluiten ulkoistaa, ts. ostaa ulkopuoliselta taholta. Itse ollaan niin laiskoja että mieluummin maksetaan kuin nähdään itse vaivaa.

Surullista.

Vierailija
24/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takkutukkaiset räkänenät painavat päiväkerhossa mustissa kynnenalisissa, sormet tahmasina paskaisissa vaatteissa. Joo, ilman vaippoja mutta muuten kuin metsä eläimet. Vieressä av-mamma-äiti pohtii kuinka naapurin läiska ämmä ei opettanut potalle jo paaaaaljon aikaisemmin. Hän tietäisi kyllä niksit.

Vierailija
25/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin vaan idean niille, joilla on homma hanskassa.

Omaa lasta olen käyttänyt potalla alle 1-vuotiaasta asti. On nyt 2 v ja vahinkoja tapahtuu vielä välillä, etenkin isomman hädän kanssa. Ei vaan malta mennä potalle kun on niin paljon tekemistä :)

Jos kerran on hienoja kykyjä, niin miksi niitä ei jakaisi muillekin? Tämmöiselle palvelulle olisi selvästikin tarvetta, tämänkin ketjun perusteella.

Vierailija
26/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhin oli kuiva 1v10kk ja nuorempi oli 2v kuiva. Taitaa olla äiteillä vaan laiskuus nykyisin.

Vierailija
27/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vanhin oli kuiva 1v10kk ja nuorempi oli 2v kuiva. Taitaa olla äiteillä vaan laiskuus nykyisin.

Käyn töissä ja meillä isä on kotona lasten kanssa. Laita vaan mun syyksi etten töistä käsin opeta lastani potalle.

Vierailija
28/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrä, että kaikki lapset eivät ole asiasta yhtä " innostuneita" . Näe nyt hyvä ihminen asia hieman laajemmin. Aina ei ole vanhempien laiskuutta. Syynä voi olla myösö uppiniskainen lapsi. Tai pottakammo juuri tuon jonkun mainitseman ummetuksen takia.

Vierailija
29/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän patistaa ja komentaa niin sillä hyvä. Ei anna muita vaihtoehtoja lapselle. Noista opettelu ajankohdista kun ei kysytä lapselta että milloinkas herralle tai neidille sopii kokeilla tuota pottaa. Vaan se mennään ja tehdään niin tulostakin tapahtuu!!!

Vierailija
30/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei tod. ole samanlaisia. Vie nyt ne räkänokkas vaan potalle ja anna muiden olla rauhassa.

Vierailija
31/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hysteerisen lapsen potalle pissaamaan kaikessa rauhassa. Sehän menee, kun hän nätisti kasvattaa.

Muuten kertokaa mulle, mitä hyötyä on parin vuoden pottaharjoitteluista? Täälläkin joku aloittanut 8 kk säännöllisen potatuksen ja 2 v 10 kk lapsi oppi kuivaksi. Me aloitimme pottailun, kun lapsi tuntui siihen valmiilta - eli 2 v ja 2 v 2 kk ei enää sattunut vahinkoja.

Vierailija
32/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy: hän kypsyi tässä asiassa myöhään.

ja turha syyttää laiskuudesta, samoin toimittiin kuin muiden lastenkin kanssa jotka ovat olleen n 2-vuotiaana kuivia, joko kokonaan tai päiväkuivia.

Vierailija
33/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen oppi n. 1 v 10 kk ja toinen oli 3 v 2 kk. Ja samalla tavalla harjoiteltiin, kotioloissa oppivat molemmat (eli ei päiväkodissa tms.).

Myöhemmin oppinut (poika) vieläkin vajaa 5-vuotiaana herää yöllä pissalle, ei pärjää koko yötä muuten. 3-vuotias pikkusisko sen sijaan pärjännyt 2-vuotiaasta ilman yöpissaa.

Vierailija
34/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he ymmärrä, että lapset ovat erilaisia.

Jos oma Nicopetteri on kypsynyt pottailuun alle 2v, on se tietenkin äidin ansiota. Muut ovat vaan niin laiskoja ja tyhmiä, etteivät osaa. Ainakin sun 3v asti vaipoissa olleella on jokin kehityshäiriö, siis jos av-mammasilta kysytään.

Vierailija
35/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen oli yövaippa ja päivällä " kakkavaippa" , minusta on ihan normaalia, että vielä noin 3 vuotiaalla on vaippa ainakin osan päivästä.

Varsinkin pojat ovat hitaampia syttymään tuohon vaipattomuuteen.

Aloimme pottailemaan ahkerasti n oin vuoden ikäisenä, mutta silloin se oli lähinnä tutustumista pottaan ja mitä sillä tehdään.

Vierailija
36/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli on sekin mahdollista. Mutta toisaalta tyttö saa hyvin vähän juotavaa illalla (klo 18 jälkeen) jotta pissa ei tule housuun nukkuessa. itse en halua lähteä vielä vähentämään lapseni ilta-juomisia joten hän saa pitää yövaippaa vielä jonkin aikaa.

Vierailija
37/37 |
21.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämäntilanne oli silloin sellainen että pottaharjoituksille ei jäänyt aikaa tai tarmoa, niinpä sitten tuossa iässä kokeiltiin ja sehän onnistui heti kertalaakista kun huomasin että lapsella oli herkkyyskausi. Tämän nähtyäni aion tehdä samoin näiden nuorempien kanssa, en ymmärrä miksi nähdä vaivaa ja potattaa vuosikausia kun tällä tavoin kerran selviää ilman mitään stressiä. Uskon että se on parempi myös lapselle.