Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoveli 5-vuotias kun vauva syntyy. Pitäisitkö loistavan päiväkotipaikan?

Vierailija
20.01.2008 |

Ajattelin, että yksi mahdollisuus olisi, että isoveli kävisi päiväkodissa 2 päivää ehkä noin 3 tuntia kerrallaan leikkimässä. Kuinka te toimisitte?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en koko päiväisenä. Onhan hän jo 5 vuotias, kaipaa kavereita ja tekemistä.

Vierailija
2/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen tarvitsee kavereita ja tekemistä. Turhautuu vaan kotona kun sä olet vauvassa kiinni etkä ehdi niin touhuamaan isomman kanssa jne...

Eli parina päivässä viikossa vaikka veisin pk:hon ja seuraisin mitenkä se järjestely sujuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi veisin tarhaan jos olen itse kotona??

Ja vaikka lapsi olisi vain tunninkin päivässä vie se yhden paikan ja tätä paikkaa voi tarvita lapsi, jonka vanhemmat ovat töissä.

Vierailija
4/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ottaisi kokonaan pois. Tuon ikäinen kuitenkin jo on löytänyt sieltä kavereita ja ikävöi heitä kotona.

Vierailija
5/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka haluaa osa-aikahoitoa saa paikan.

Vierailija:

Ja vaikka lapsi olisi vain tunninkin päivässä vie se yhden paikan ja tätä paikkaa voi tarvita lapsi, jonka vanhemmat ovat töissä.

Vierailija
6/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on hyviä kavereita siellä ja viihtyy hyvin.

ap

Vierailija
7/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että päiväkodissa ovat varmaan lapsen parhaat ystävät, joiden kanssa hän on tottunut touhuamaan. Siellä on turvalliset aikuiset ja mukavaa ajanvietettä.(ainankin ap:n tapauksessa) Miksi siis riistäisin lapselta hänen solmimat ihmissuhteet? Ap ei ollut laittamassa lasta kokopäiväiseksi.

Vierailija:

Vierailija
8/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v kaipaa jo kovasti kaveriseuraa. Tietysti, jos pystyt tarjoamaan sitä kaveriseuraa muina päivinä muuten, niin sitten riittää vähempikin päiväkodissaolo pitämään kontaktit kavereihin. Vuoden päästähän on sitten jo eskari edessä.

Vierailija
9/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin meidän pojan ryhmässä yhdellä rs-virus, silmätulehdusta ja mahatautia. Näitä ainakin. Kotiin sitten kantaa sieltä kaikki bakteerit.

Päiväkotipaikan voi pitää takuupaikkana. Luulisin, että 1/2 tai 1 vuoden. Allekirjoitat vain sopimuksen päiväkodilla. Vauvan ensimmäinen puoli vuotta olisi siten rauhoitettu taudeilta.

Vierailija
10/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaathan kertomaan, mihin ratkaisuun päädyit. Itseäni askarruttaa sama kysymys.

Vierailija
11/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli on vauvan syntyessä 5,5-vuotias ja kovasti olen tuota asiaa miettinyt. Päiväkotipaikan haluan ehdottomasti säilyttää, joko niin että poika käy pari päivää viikossa siellä tai sitten niin, että teen sen sopimuksen vuodeksi eikä poika käy lainkaan.

Hoitajat on sitä mieltä, että ilman muuta kävis osapäiväsesti. Muitakin siellä on.

Vierailija
12/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 pv/viikko on hyvä, ja pitäisin kyllä pitempiä päiviä kuin vain 3h. N.5-6h voisi olla oikeasti, kaikkien kannalta, parempi! 3h menee hujauksessa, ja itselläsi tulee stressi juosta eestaas vauvan kanssa ja esikoisella jää leikit kesken..leikit kun katkaisee aina joku ruokailu tms.

Meillä esikoinen 4,5v käy keskimäärin 3pv/viikko, useimmiten n.6h (n.10-16), ja on ollut hyvä järjestely kaikille!

Muutimme hoitosopimusta niin, että on kyllä virallisesti " kokopäiväinen" , ja säännöllisiä poissaolopäiviä n.8/kk. Näin emme menetä kokopäiväpaikkaa, mutta hoitomaksuista saa alennusta..

Vierailija
13/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama tilanne. Lapsi viihtyi (ja viihtyy) hyvin pk-ryhmässään. Miksi ihmeessä rankaisisin häntä jättämällä hänet kotiin ihmettelemään, mihin kaverit katosivat? 5-vuotiaalla on jo selkeät kaverisuhteet. Kukapa meistä haluaisi ruveta etsimään täysin uusia kavereita, koska kotiin syntyi uusi vauva? (vaikka joskus äidit siihen joutuvatkin... mutta haluaisitko, ihan oikeasti?) Joka tapauksessa lapsi on pian menossa eskariin. Mitään takeita ei ole, että saisit samaan paikkaan ja niillä kavereilla on kyllä jo uudet jutut - lapsi joutuisi rakentamaan osan sosiaalisista suhteista uudelleen. Meillä lapsi ilmoitettu 4pv/vko, todellisuudessa on kyllä vähemmän ja melko lyhyitä päiviä. Mutta suosittelen melkein kokopäiviä niinä päivinä, jolloin vie. Muuten lapsi ei ehdi pk-ryhmään oikein mukaan. Eli vähintään aamuleikki+ulkoilu+lounas+päivälepo ja aikaisintaan ennen välipalaa pois.

Vierailija
14/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisena kylläkin.

8-12 jolloin saa kaiken toiminnan mutta ei turhaan jää päiväuniajaksi palloilemaan kun ei niitä enää tarvitse.

Toi sairasteluasia on ihan totta mutta siihen vaikuttaa kyllä vuodenaikakin.

Nyt on kaikkein pahin aika kun niin monta pöpöä liikkeellä yhtäaikaa.

Vierailija
15/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä alkaa pyörimään puistoissa ja kerhoissa kun kerran tuttu paikka ja aikuiset & kaverit valmiina?! Vaikka kolmena päivänä 9-14 niin pääsee hyvin päivään ja leikkeihin mukaan. Juttele reilusti pk:ssa, osaavat varmasti arvioida miten kannattaa päivät/tunnit jaksottaa.

Vierailija
16/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisemmin muuten koe päiväkoteja miksikään sosiaalistamislaitoksiksi, koska työssäkäyviä vanhempia varten ne on alunperin perustettu.

Mutta tuon ikäisen veisin kyllä hoitoon, kun eskarikin alkaa pian.

Vierailija
17/17 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla tavalla kuin muutkin pitäisin vain esim. 3 päivää viikossa ja 6-tuntisia päiviä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän