Tärppivinkit tänne :o)
Varmasti tämä aihe on sivuttu satoja kertoja, mutta näin uutena kiinnostaisi mitä kaikkia tärppikikkoja käytätte.
Ruoat, juomat, vitamiinit ja niin edelleen. Kaikki lasketaan.
Kommentit (11)
Jotkut ovat juoneet greippimehua kierron alusta voikseen asti. Lisää ovislimaa ja paksuntaa kohdun limakalvoa. Sisältää foolihappoa, mikä on hyväksi. Sitä kait 1-2 lasia päivässä. Ja myös etikkaa olen kuullut täällä joidenkin juovan (n. 1 rkl lasilliseen vettä tai mehua), mutta itse en voi sitä sietää.
Foolihappo olisi tosiaan hyväksi. Ja voi syödä myös monivitamiinitabletteja, esim. Multivita Raskaus tms. Ruokavalioon voi myös vaikuttaa. Ei siis kovin rasvaisia ruokia. C- ja e-vitamiini ovat ns. hedelmällisyys vitamiineja (mieskin niitä voi ottaa=syödä kasviksia ja hedelmiä, marjoja). Tässäpä joitakin.
Hei,
niin hassulta kuin kuulostaa niin meillä asento ollut ratkaiseva yhdynnän jälkeen, eli tyyny pepun alle että simpat pysyy sisällä ja siinä muutamia minuutteja olen maannut.. =)) Tuloksena kaksi lasta jo..
Äiti04ja07: Mahtoikohan kyseessä olla Pulsatilla niminen homeopaattinen lääkeaine? :) Tuo on siis ainakin hyvin yleinen ja tehokas naisten hormonaalista tasapainoa parantava lääke homeopatiassa, auttaa hyvin monipuolisesti. :) Itse ainakin turvaudun siihen nyt sillä pahitteeksi se ei ainakaan ole. Otan nyt 3-4 raetta suunnilleen kerran viikossa, voimistaa tosi paljon esim. ovisoireitakin mulla. Viimeksi raskauduin heti ja silloinkin käytin tuota, en sitten tiedä oliko kyseessä sattuma vai mikä. ;)
On muuten myös vilustumiseen ja siitä johtuvaan nuhaa/flunssaankin hyvä apu.
Tuon etikan otin itse käyttöön nyt ekaa kertaa. Epäilen, että sen teho voisi liittyä jotenkin siihen, että verestä tulee etikan turvin juoksevampaa eli hiukan sama vaikutus kun babydisperinillä. Pienen pienet suonet kohdun alueellakin toimii paremmin kun veri kulkee helpommin niissä ja mahdollinen alkio saa paremmat lähtökohdat näin eli lyhyesti ja suomennettuna: Kiinnittymisongelmiin apua JOS sellaisesta tärpin venahtaminen johtuu. :)
Tai nää on nyt ainakin mun johtopäätöksiä... (joo, arvatenkin vaikutan terveysalalla =D)
Uusimpien tutkimusten mukaan vitamiineista ei ole raskautumisen kannalta apua, mutta eipä haittaakaan. Foolihappo toki on hyvä lisä tulevan vauvan kannalta eli sitä suosittelen lämpimästi.
Ja jostain luin, että runsas salmiakin ja lakun popsiminen lisäisi keskenmenon riskiä.
Jotkut suosii punaviiniä saadakseen flavonoideja jne, mutta niitä toki saa muustakin kun punaviinistä. :)
Ja vielä... tulehduskipulääkkeillä epäillään olevan ovista pitkittävä tai jopa kokonaan estävä vaikutus eli kannattaa välttää jos mahdollista, ainakin juuri ennen ovista.
Kiitos kaikille vastanneille! Lisää saa toki vielä laittaa ja se olisi ihan suotavaakin ;)
Hope4: Mistähän tuota Pulsatillaa saisi ostaa? Heti heräsi mielenkiinto :D
Homeopaattisista apteekeista löytyy. Itse asun Tampereella, mutta varmaan löytyy puhelinluettelosta jokaisen paikkakunnan oma homeopaattinen apteekki tai sitten voi tilata netin kautta.
Voin yrittää katsoa luotettavaa nettisivustoa ja ilmoitella kun kerkiän. :)
Hinnat ei ainakaan päätä huomaa, alle 5e:lla selviää kivasti. ;)
Hope4 ja MySugar: nimi Pulsatilla kuulostaa tutulta, sitä se minunkin aineeni varmasti oli. Minä otin kyllä kyseistä ainetta joka päivä kuuriluonteisesti muutaman kuukauden ajan muistaakseni.
Itse kävin myös homeopaatilla Tampereella, ihan Koskikeskuksen kupeessa. Kyseisiä aineita saa homeopaattien lisäksi myös hyvin varustelluista luontaistuotekaupoista ainakin täällä Tampereen seudulla.
Hope4: käytin kahta eri valmistetta raskauspahoinvointiin. Toinen oli nestemäistä (tipat veteen ja kulauksia kun tarve) ja toinen rakeita. Muistatko valmisteiden nimet? Olis kiva tietää ne mahdollista uutta raskautta silmällä pitäen (saan ne tietysti myös homeopaatilta). Auttoivat ainakin jonkin verran, kunnes alkoivat nekin (varsinkin rakeet) ällöttämään.
Taidan myös itse ottaa kuurin tuota pulsatillaa, pikku kolmonen kun on haaveissa!
terveisin
äiti04ja07
Löysin tälläisen linkin mistä ainakin voi tilata:
http://www.circlumfarmasia.fi/index.shtml
Ja siis Kannattaa ottaa hyvin tavallinen potenssivahvuus eli C-30.
Niin eikä sitä tarvitse päivittäin syödä.
Homeopaattisilla valmisteilla on tarkoitus antaa elimistölle viesti jonka turvin elimistö alkaa itse toimimaan, vähän kuten rokotukset joita lapsille annetaan neuvoloissa, erona se, että aine ei ole synteettinen ja siksi potensoitu mahdollisimman pieneksi jotta on turvallinen.
Homeopaattisista valmisteista ei ole koskaan haittaa eli jos elimistönne ei ainetta tarvitse niin ei se myöskään herätä mitään toimintaa. ;)
Jos oireita ilmaantuu (vuotoa, tuntemuksia vatsassa, mielialassa... ihan mitä vaan lääkeaineen vaikutuspiiriin liittyvää *psst kannattaa googlata*) niin silloin aine toimii ja kroppa on alkanut tekemään hommia. Tällöin lääkettä on turha lisätä vaan antaa kropan rauhassa pakertaa. Kun tuntemukset on ohi niin voi ottaa uuden satsin ja niin kauan toistaa, että ns. oireita ei enään tule.
Olen itse hoitanut homeopatialla monenmoista ja siis sen perusteella nyt tässä kirjoitan. Olen käynyt homeopaateilla päälle 3v. ja saanut avun mm. nivelreumaani eli sain heittää tavalliset lääkkeet roskikseen. Siltikään en kannusta muita tekemään samoin eikä se ole homeopaattejenkaan tarkoitus, mutta varsinkin täydentävänä hoitona erinomaista.
Homeopaattilla käynnit eivät maksa maltaita, aloitus yleinsä 60e lääkkeineen ja jatkossa 20-40e lääkkeineen. Tämä sillä jos jollakin heräsi suurempi mielenkiinto.
Yleinsä muutaman kk:n välein kun käy niin riittää mainiosti ylläpitämään hoitoa, mitä sitten hoitaakin. :)
Lisääkin saa kysyä...
HOPE: Tuota Pulsatillaa näytti olevan montaa eri " laatua" , mitä niistä kannattaa tilata? Eli kun oli D04, D12 jne.
MySugars: Kannattaa valita vahvuudeksi esim. tuo C-30. Idea on se, että mitä pienemmäksi potenssit menee niin sen tehokkaampaa se on eli kannattaa katsoa isompia potensseja.:)
Gelee: Mieletöntä! Ihana kuulla! =) Paljon onnea ja iso kasa tarrasukkia matkaan!
Itse en voi paljon tärppivinkkejä antaa, mutta itse kävin huvikseni (mitään syytä ei ollut, mutta aihe kiinnosti) ns. vaihtoehtoishoidossa, iirisanalyysissä ja kai hoitaja oli myös joku homeopaatti myös. Kerroin hänelle haaveilevani esikoisesta. Hän antoi minulle pieniä homeopaattisia lääkkeitä ja kertoi niiden aktivoivan naishormonien toimintaa tai jotain sinne päin. Ehkä niistä oli apua, koska raskauduin heti kun aloimme yrittämään.
Itse naureskelin vaihtoehtoishoidoille, mutta menin kun tätini halusi ja maksoi koko lystin. Oli muuten tosi mielenkiintoista ja hoitaja pystyi kertomaan vaikka mitä elämästäni, siis sairastetuista sairauksista, stressistä yms.
Rentoa meininkiä, ei panikoimista:)
Äiti04ja07