Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi kastat lapsen jos et tosissaan ole uskossa?

Vierailija
19.01.2008 |

kuulut vaan tavan vuoksi kirkkoon ja teet niin koska niin on aina ennenkin kaikki muutkin tehneet? Vai koska suku olettaan/ odottaa että lapsi kastetaan? Miksi? en ymmärrä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelin sitä vastaan ja lastani ei kastettu. Ymmärrän kuitenkin jos joku tahtoo päästä helpommalla.

Vierailija
2/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kastettin lapset ihan vaan sen takia että ristiäiset pitämällä saa niin paljon kaikkee kivaa vauvatavaraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liitätkö lapsen ajoissa johonkin puolueeseenkin, jottei hänen tarvitse itse vaivautua isompana?

Vierailija
4/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsemme kastettiin sitten pitkän harkinnan jälkeen mieheni kirkkoon. anoppini painosti sekä mieheni muukin perhe jonkin verran, ajattelin sitten että olihan minutkin kastettu pienenä ja sitten itse tein aikuisena valinnan ja erosin kirkosta koska en tunne sanomaa omakseni. ehkä lapseni päättää toisin ja hänellä

Vierailija
5/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis lapsella on aikuisena sitten samoin oikeus päättää mitä mieltä on kirkon sanomasta.

Vierailija
6/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua antaa lapselle mahdollisuutta valita asiaa itse?

Vierailija
7/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuuluu kirkkoon, minä en. Lapsi kastettiin, koska en jaksanut vääntää asiasta sukulaisten kanssa.

Vierailija
8/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti uskossa, ymmärtää ensinnäkin ettei pelastus ole kasteesta kiinni ja toisekseen pystyy ehkä paremmin kunnioittamaan myös toisin ajattelevia.

Vierailija
9/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsin ohimennen että olen eronnut kirkosta (kun mummo kyseli koska menemme papin puheille naimisiinmenoa ajatellen). Hän näytti minustakin hiukan hämmästyvän, mutta vasta myöhemmin sain kuulla että järkyttyi todella paljon. Soitteli mm. mieheni sisarelle ja kysyi että olenko minä todellakin eronnut ja voivotteli kuinka minä nyt niin...

Vierailija
10/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuntui luonnolliselta kastaa lapsetkin. Se on lähinnä perinne, josta minun mielestäni ei ole mitään haittaakaan. Lapset voivat isompana päättää suhteestaan uskon asioihin.

Vierailija
11/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen lapsen elämä vaikeutuu?

Minua ei ole kastettu. Olen elänyt jo kuitenkin 35v enkä ole vielä huomannut, mitä vaikeaa elämässäni olisi sen tähden, etten kuulu kirkkoon???

Toki olen elämässäni vaikeuksia kohdannut, mutta olisiko mm. hyvä ystäväni edelleen elossa, jos minä kuuluisin kirkkoon?? Tuskin ;)

Vierailija
12/12 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin koulussa istumaan vuosikaudet uskonnontunneilla, vaikka elämänkatsomustietoon olisin halunnut. Lisäksi jouduin vastoin tahtoani maksamaan kirkollisveroa kesätyöansioistani kunnes täytin 18. Mitään hyötyä en ole kokenut " kirkollisvuosistani" saavani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi