Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulostaako nämä oireet siltä että kannattaisi keskustella lääkärin kanssa masennuksen mahdollisuudesta?

Vierailija
18.01.2008 |

Olen koko ajan väsynyt. Ei jaksa siivota kotona, ei jaksa laittaa lapsia ulos leikkimään (eilen 4v tyttö oli koko päivän sisällä pelkät alushousut jalassa), ruokaa sentään jaksoin laittaa.

Koko ajan itkettää (tuntuu oudolta en tiedä mikä itkettää kaikki/ ei mikään). Nyt itkin puoli tuntia hajonnutta muovikoria jonka ostin lapsien leluille (!) Sinänsä mitätön asia, mutta en ole varma itkinkö koria vai surkuttelinko itseäni (tuntui että kaikki mitä teen/ hankin on turhaa, siivous ei kannata kun on heti sotkuista, uutta ei kannata ostaa kun heti rikotaan).

Ei ole nälkä eikä tee mieli syödä mitään.

Pelottaa että kuolen. Kuuntelen kokoajan kehoani, lasken pulssia ym. Itken iltaisin joskus sitä että saatan kuolla yön aikana.

Tämä yks juttu on niin noloa että en tiedä kehtaanko sitä kertoa.

Välillä tuntuu että joku liikkuu mun sisällä, menee toisesta kädestä toiseen käteen ja nakertaa mua sisältä päin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä masennus. Siihen saa lääkkeitä.

Vierailija
2/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit netissä tehdä masennustestin; googlaa tuolla hakusanalla.

Kauanko oireilua on jatkunut? Mikä pahan olon aiheuttaa? Oletko jäänyt yksin viime aikoina?

Terveydenhoidon ammattilaiset eivät voi auttaa sinua, jos et rohkene kertomaan miten huonosti voit. Se vaatii ponnistuksen aluksi, mutta kannattaa. Tsemppiä toipumiseen.

HAE APUA ENNENKUIN MASENNUS KROONISTUU!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt työterveyspalveluja ja en ole varma voiko niille valittaa kaikkia vaivoja vai vain työn aiheuttamia?

t. ap

ps. mua nolottaa kamalasti nämä mun oireet ja varsinkin jos mulla on masennus ja pelottaa myös että mitä muut ajattelevat :(

Voiko masennus muuten nostaa verenpainetta?

Vierailija
4/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonoksi. Soita jollekin läheiselle ja kerro näistä oireista.

Vierailija
5/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittyy psykoottiseksi. Tai oikeastaan tuo ajatus siitä että kädestäsi menee joku sisään on jo psykoottisuuteen viittaava. Elikkä todellisuudentaju pettää...

Mene lääkäriin, saat hoitoa ja jaksat taas tehdä asioita ja iloita elämästä!

Vierailija
6/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys ja terapia on yleensä hyvä hoitoyhdistelmä. Lääkitys auttaa oireisiin ja terapiassa opit elämään itsesi kanssa masennustaipumuksesta huolimatta.

Kuinka kauan olosi on ollut huono?

Vierailija
7/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä meni ainakin hyvin.

Tuo liikkeen tunne sisällä on tullut vasta muutama viikko sitten.

Kuoleman pelko on ollut muutaman kuukauden mukana.

Tällä viikolla en käynyt moneen päivään edes kaupassa kun en uskaltanut enkä jaksanut lähteä.

t. ap

Vierailija
8/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos soittaisit HETI nyt SOS-palveluun, voit olla sairaalajakson tarpeessa. Kuullostaa huolestuttavalta

Vierailija
9/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lisää mun alakuloa

t. ap

Vierailija
10/11 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta tarvitset lääkityksen ja terapeutin itsellesi. Masennus on sairaus muiden joukossa, kysehän on vain aivojen serotoniiniaineenvaihdunnan häiritymisestä. Siitä inhottava sairaus, että vie toimintakyvyn ja vaikeuttaa laajasti normaali elämää. Siitä voi kuitenkin toipua. Ilman lääkkeitä ja terapiaa se tosin kestää todella pitkään.

terv. tk-lääkäri, itse vaikeasta psykoottisesta masennuksesta toipunut

Vierailija
11/11 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat apua ja elämä alkaa luistaa! Kokemusta on.