Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auton todelliset vuosikustannukset? (ov)

Vierailija
18.01.2008 |

Ollaan miettimässä hankitaanko autoa vai ei. Mitä sen ylläpito kaiken kaikkiaan tulisi maksamaan? Siis itse autolainan lisäksi (huollot, bensat suunnilleen kun ajoa joka päivä kertyy ehkä 50 km, vakuutukset ym).

Tiedän, että vaikea sanoa tarkkaan, mutta kun ei ole mitään käsitystä. Kerro vaikka mitä teidän auto kuluttaa vuodessa rahaa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin käyttövero jotain 600, vakuutukset 700, huolto 250/kerta eli n. 600/vuosi, polttoaine on nyt kallista eli n. 60/viikko. Unohtuikohan jotain? No, joka tapauksessa kallista on enkä omistaisi autoa, ellei olisi pakko.

Vierailija
2/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autopaikka? Pysäköinti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kulut on suuruusluokkaa 400 euroa kuussa, jos sillä a) ajetaan yhtään, b) se on vakuutettu, c) siitä on verot maksettu, d) se pestään joskus, e) se käytetään kerran vuodessa huollossa, f) sen hinta alenee tai vaihtoehtoisesti siinä on jotain korjauskustannuksia.

Näin noin keskivertoperheautolle olen laskenut. Jos on joku tusinaseiska seisontavakuutuksella suuren osan vuotta ja ajetaan vain kesällä ja ei ole hintaa mistä tippua, niin voi olla vähemmänkin, toisaalta hienolla isolla autolla voi päästä paljon suurempiinkin lukuihin ja huonolla tuurilla hajoaa tietty vaihteisto ja sitten se on pitkän aikaa paljon kalliimpaa.

Ja tuohon päälle tietty sitten jos jotain lainaa joutuu ottamaan, niin ne kulut ja korot.

Vierailija
4/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihdosta en ole maksanut, mutta tasapainoituksesta kyllä (30/vuosi), autopaikka 7/kk, pesu tosi harvoin, 10/kerta

Vierailija
5/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli odotettavissa 400 euroa kuussa plus autolaina.

ap

Vierailija
6/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on huoltokulut noin satasen vuosi, renkaiden vaihdot + samalla tehtävä tilbehöörityö n 2*40e, autovero toisen satasen ja bensat sen mitä sillä ajaa, mitä ne nyt on vähän päälle 1,30e/litra. Lainaa ei ole.

Arvonalenema on 7-vuotta vanhassa nissanissa jo mitätön, varsinkin kun en aio vaihtaa uudempaan vaan ajaa tämän aikanaan loppuun.

Vierailija
7/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on muiden vakuutuksien joukossa joten en muista sen summaa. Pelkkä liikennevakuutus ei ole hirveästi kun on bonukset tallella. kasko olisi enemmän.

Vierailija
8/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutusmaksut vuodessa (kaskossa 70% bonuksia, liikenteessä vain 10%) yhteensä 650 euroa.

ajokilometrejä kertyy vaihtelevasti, ehkä n. 20 000 km/a.

pientä remppaa joutuu tekemään silloin tällöin, ehkä keskimäärin 200¿/a menee remontteihin rahaa (öljyt vaihdan itse, auton pesen itse, raidetangon päät vaihtoi viimeksi mies..).

ostamalla hyvät renkaat, ne kestää n. 3vuotta kerrallaan (siis kolmessa vuodessa menis yhteensä rahaa renkaisiin 2x400e (kesä ja talvikumit)).

joten ilman bensakuluja mun auton kustannukset ois n. 100¿/kk, keskimäärin. ja bensaan taitaa mennä tällä hetkellä (työmatka 30km yhteensuuntaan) kahdessa viikossa n.70¿.

Vierailija
9/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että laskuista unohtui autovero, joka on joku 125¿/vuosi (auto mallia 1998). eli tekis 10¿ kuukaudessa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi