Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niisk!! :( Muilla kokemuksia matkan peruuntumisesta raskauden aikana?!

18.01.2008 |

Elikkä kaikki alkoi näin:

Joulukuussa vielä töissä ollessani minulla oli(ja on siis vieläkin vähäsen) ennenaikaisia supistuksia, joiden vuoksi jäin sairaslomalle ja meidän lomareissukin peruuntui sen vuoksi, kun lääkäri ei suositellut matkalle lähtöä. ( siitäkin siis lääkärin todistus saatiin). Niin sitten eilen tuli postissa ilmoitus, että vakuutusyhtiö ei korvaa meille mitään koko matkasta, kun raskaus tai sen oireet eivät ole sairaus. Vaikka tosiaan hetki ennen matkan peruttamista soitin vakuutusyhtiölle ja kysyin asiasta, niin puhelimessa sanoivat, että pitäisi korvata kaiken. Kysyin tuostakin, mutta selittivät sen sillä, että olivat varmaan käsittäneet asian väärin. Jonkun valituskirjeen voin ainoastaan tehdä yhtiön ylemmälle tasolle, mutta tuskin sekään mitään auttaa. Eli sinne meni monta sataa euroa ihan turhaan. Vähän ollut paha mieli ja näinkö yhteiskunta " tukee" raskaana olevia.... ;( Niisk!!!

Onkos muilla kokemuksia asiasta?

rv-31+1

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulle on puhelimessa sanottu että pitäis korvata niin sillon se pitää vastata tai vaihtaa yhtiötä jos kerta ei voi sanomisiin luottaa.

Ja kysäseppä vielä semmosta että nauhoittaako vakuutusyhtiösi puhelut kuten se vakuutusyhtiö jossa meidän perheen vakuutukset on. Väittävät kylläkin nauhoittavan asiakaspalvelun parantamisen takia, mutta enpä oikein jaksa uskoa moiseen. Taitavat nauhoittaa sen takia ettei sitten voi muuttaa kertomustaan ;)

Sieltä nauhaltahan sen sitten kuulisi mitä sieltä on sinulle vastattu.

Tsemppiä!

Vierailija
22/25 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matkan peruuntumisen syy on uhkaava ennenaikainen synnytys tms niin kyllä pitäisi vakuutuksen korvata. Ei ole varmaan vakuutusyhtiönkään intressien mukaista että lähdet reissuun ja synnytät koneessa. Vaikuttaa kyllä todella omituiselta.

Tietenkään matkaa ei voi perua sen takia että yhtäkkiä onkin raskaana mutta se onkin aivan eri juttu.

t. pöppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.....onhan korvausasioissa muutenkin vakuutusyhtiöiden välisiä eroja. Omakohtaista kokemusta mulla on vain uudenvuoden yli tehdystä 4pvn matkasta, jossa rv33. Matkalle otin varatessa jo eebookersilta lennot peruutusturvan, joka maksaisi rahat takaisin, jos lähtö peruuntuisi jostain syystä. Matkaan hankin tietenkin lääkärintodistuksen, jossa luki että voin osallistua kyseiselle matkalle. Ystäväni kertoi minulle käyneensä mielenkiinnosta tsekkaamassa mitä vakuutusyhtiön sivuilla sanottiin korvauksista, jos jotain tapahtuisi tai synnytys käynnistyisi. Siellä oli lukenut, että jos olen saanut `lentoluvan` lääkäriltä, vakuutus korvaa.

Luulisi nimenomaan lääkärintodistuksen olevan se dokumentti, johon voisi vedota rahojen takaisinsaamiseksi. Eli jos lääkäri katsoo, että on parempi olla lähtemättä joidenkin raskauteen liittyvien oireiden takia, joka voisi olla riskialtista, luulisi olevan perusteltua saavan rahat takaisin. Näinhän se on muidenkin akuuttien sairauksien kanssa. Voihan raskaudessa tilanne muuttua akuutisti sellaiseksi ettei lähtöä suositella, vaikka kaikki olisi mennyt ihan hyvin siihen saakka. Minulla meni kaikki onneksi hyvin, eikä tarvinnut tahojen kanssa taistella. Ja koska RASKAUS EI OLE SAIRAUS, kuten kaikki totesimme, se ei mun mielestä tarvitse olla este matkustelulle. Joten minun mielestäni se on ammatti-ihmisen eli lääkärin päätettävissä kunkin tapauksen kohdalla...

Toivottavasti saat taisteltua rahat takaisin!

Vierailija
24/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kävin matkavakuutusten ehtoja järjestelmällisesti läpi ja kaikissa muissa paitsi Eurooppalaisen vakuutuksissa oli, että ei korvaa mitään raskaudesta aiheutuneita kuluja, peruuntumisia, tms. Itse en tarvinnut tuota vakuutusta, sillä olin itse hoitanut lennot ja hotellin ja matkalle lähtöaikaa oli samaiset 4 päivää, kun lääkäri kielsi lentämisen. Sain hyvitykset maksuista suoraan hotellilta ja lentoyhtiöltä.

Vierailija
25/25 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eihän se vakuutusyhtiön korvaus mene yhteiskunnan varoista vaan eikö se vakuutusyhtiö ole yksityinen firma?! Joten verovaroilla tuskin on mitään tekemistä tuon kanssa. NÄin ollen vaikka yhteiskunta olis sitä mieltä että raskauden aikaiset komplikaatiot olis syy korvaukseen, niin jos se yhtiön mukaan taas ei ole sitä n iin syy ei ole yhteiskunnassa...

No kautta aikain on tiedetty miten rahanahneet vakuutusyhtiöt kohtelee asiakkaitaan...mrr!!!