Millainen ihminen hakeutuu psykologiksi?
Kommentit (22)
Ei ainakaan tiedettävästi mitään ongelmia oman mielenterveyteni kanssa. Tasapainoinen ja äärettömän onnellinen lapsuus, kiinteä suhde vanhempiin ja sukulaisiin, hyvin läheinen perhe, taspainoinen ja onnellinen elämän asenne ja hyvä fiilis.
Mulla läheiset ihmiset on kärsineet monista mielenterveysongelmista ja minusta oli tosi mielenkiintoista opiskella juuri noiden sairauksien ja ongelmien " mekanismeja" ja syitä.
Olen siis cumuun asti lukenut sivuaineena.
Itse koen olevani aika vahva, siis mielenterveyteni koen oikein hyväksi ja minulla on luonteva suhteutuminen mielenterveysongelmaisiin.
Ja aloita sinä opettelemalla lukemaan :D
Minä hoidan sitten tämän oikeinkirjoituksen opettelun ;)
t. 3/7
Eikä pieni käyttäytymisen opettelukaan olisi pahitteeksi...
sitäpaitsi. On ihan eri puuhastelua hörppiä kavereitten kanssa viinis jä höpötellä henkeviä kuin kuunnella ja tukea säännöllisesti oman elämänsä oikeiden ja ahdistavien ongelmien kanssa painiskelevia ihmisiä!
Tämä sille vannapii psykoloogille.
Toisaalta varmaan ihan hyvä, ettet lukenut psykologiksi, koska provosoidut helposti. Ammatti on vaativa, eikä siinä riitä se, että on kiinnostunut ihmismielestä ja on sosiaalinen.
No ei mennyt puurot ja vellit sekaisin.
Totta, en kuulu tuohon psykologit katekoriaan koska en tullut lähteneeksi sitä opiskelemaan vaan havaitsin sellaisen fiiliksen vähän myöhään...
Ajattelin nyt kertoa millainen ihminen olen sillä olin aikeissa hakeutua sille alalle kunnes luovutin ja jätin asian ajatus asteelle.
Pahoitteluni tästä törkeydestä... :)
t.3/7
Wannabeen ja aidon välillä on aika iso ero.
Vierailija:
Ajattelin nyt kertoa millainen ihminen olen sillä olin aikeissa hakeutua sille alalle kunnes luovutin ja jätin asian ajatus asteelle.t.3/7
15
Olet tavallaan oikeassa, olen herkkä tyyppi ja provosoituisin tietyistä asioista ehkä turhan helposti. Mutta suurin miinukseni olisi kuitenkin se että en varmaan osaisi jättää töitä mielestäni vaan raahaisin raskaita mietteitä mukanani... Tuppaan olemaan hiukan ylipohtiva persoona :) Mies sanoi minulle että ensimmäisen kerran kyseisestä ammatista ja sanoi että minulla olisi siihen ainesta mutta lisäsi ettei olisi hyvä koska en osaisi jättää töitä töihin...
t. se wannabii psykolooki
En missään kohdassa ole sanonut että oletan sen työn olevan viinin hörppäilyä ja mukavien turisemista.
Olisi mukavaa jos ette yrittäisi muutella minun ajatuksiani ja syöttää sanoja minulle.
Kyse on erittäin vaativasta ja tärkeästä työstä jossa pitää olla pään kunnossa. Pitää olla halukas auttamaan ja kiinnostunut aidosti ihmisten hyvinvoinnista ja mielenterveydestä.
t.3/7
Onhan sillä mutta tämä on av palsta...
Täällä saa vastata kysymyksiin mihin haluaa.
Relaa vähän.
3 kuitenkin mainitsi ettei ole psykologi joten jokainen pystyi sen siitä lukemaan.
Ei hyvää päivää! Ota ihan rauhassa... :D
Jokainen halukas saa vastata täällä ihan mihin haluaa.
Ja kuule, oletko kenties yksi niistä ihan oikeista psykolookeista jolla ei ole kaikki kunnossa? Käytös vähän kielisi niin... ;)
t.3/7
He näyttäisivät olevan erittäin huomionhakuisia, narsististyyppisiä persoonia.
Kiitos surkeasta analyysistäsi ;)
t. wannabii
Vierailija:
Kiitos surkeasta analyysistäsi ;)t. wannabii
On helppoa tuoda esiin myös sinun persoonasi josta voimme tehdä johtopäätöksen jokainen tahollamme :)
Eikö olekin melko säälittävää olla huomion hakuinen anonyyminä netissä ;D
Ai luoja, älä tukehdu raivoosi...
Minä ryhdyin lapselliseksi tässä huvittuneisuuteni keskellä sillä en voi ymmärtää kuinka kukaan aikuinen voi tuolla tavalla herneentyä minun mitättömistä höpinöistäni... Paha päiväkö? Menkut tulossa?
t. ....
Vierailija:
On helppoa tuoda esiin myös sinun persoonasi josta voimme tehdä johtopäätöksen jokainen tahollamme :)
Eikö olekin melko säälittävää olla huomion hakuinen anonyyminä netissä ;D
Ai luoja, älä tukehdu raivoosi...
Minä ryhdyin lapselliseksi tässä huvittuneisuuteni keskellä sillä en voi ymmärtää kuinka kukaan aikuinen voi tuolla tavalla herneentyä minun mitättömistä höpinöistäni... Paha päiväkö? Menkut tulossa?t. ....
Niinpä, on äärettömän harmillista ettei meillä ole kuvayhteyttä... näkisit kuinka olen kiukusta haljeta ;) Siinä vaiheessa kun huomasin ettei keskustelun vastapuolesta ollut rakentavaan keskusteluun olen hihitellyt täällä kodin hiljaisuudessa välillä epäuskosta välillä silkasta huvittuneisuudesta :)
Oikeasti, hyvää yötä, ole oman analyysisi uskossa, mitäpä tuo minua anonyymiä persoonaa liikuttaa... ja kiitos nauruista! :)
Niinpä, tuolla 23 taitaa olla...?
Mutta olen taiteellinen, liikunnallinen, sosiaalinen ja iloinen. Harrastan maalaamista, valokuvaamista, lukemista, käsitöitä, lenkkeilyä, entisöintiä, historiaa, kieliä, ruuanlaittoa ja matkustelua. Rakastan ihmisten kanssa keskustelua. Se on oikeasti minulle yksi suurimpia ilonaiheita. Jos muut haluavat baariin dokaamaan, minä haluan istua pienehköllä porukalla iltaa yömyöhälle, joda viiniä, syödä ja veratilla näkemyksiä, väitellä rakentavasti, opetella muiden näkemyksiä ja kantoja, jakaa tarinoita kokemuksista ja nauraa yhdessä! Mahtavaa!