Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla kokemusta kimppakyydistä! OV

Vierailija
17.01.2008 |

Miten toimii käytännössä jos työajoissa pientä joustoa? Jos vaikka auton omistaja tahtoisi lähteä töistä klo 15.45 ja kyydissä tulevalla menisi sinä päivänä klo 16.05:een saakka? Odottaako auton omistaja sen aikaa? Pyrkimyksenä on toki sovittaa työajat yksiin, mutta tällä alalla väkisin tulee tilanteita jolloin ei voi lähteä töistä tismalleen jonkun muun vaatimaan aikaan.

Olen siis alkamassa kimppakyytiin niin että minä olen se kyytiläinen, maksan pientä korvausta (20 euroa viikossa, matkaa 20 km per suunta).

Kyselin tätä asiaa jo siltä kyyditsijältä mutta hän sanoi vain että " no katsellaan" . Mietin että tuleeko tässä koviakin riitoja jos alan olettaa että auton omistaja odottaa minua satunnaisesti 5 min - 40 min työpäivänsä päätteeksi. Satunnaisesti vain koska pyrin toki lähtemään samaan aikaan tai aiemmin, ihan aina ei vaan tule onnistumaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jonka auton kyydissä pääsen, on perheellinen mutta hänellä on mieskin.

ap

Vierailija
2/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa mielipiteitänne vaikka ei olisikaan kokemusta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sen verran iso kimppa, että yleensä oli useampi auto liikenteessä. Jos jollakin venyi yllättävän pitkään, hän tuli sitten omin kyydein (eli bussilla tai junalla) perässä. Toki pientä joustoakin oli.

Selvitä varalta julkisten aikataulut ja kysy uudemman kerran kuskin joustokyvystä!

Vierailija
4/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä odotellut yhtään ylimääräistä vaikka lapseton olikin. Ja ymmärrän häntä kyllä.

Vierailija
5/5 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut riippuu niin siitä toisesta ihmisestä. Me ollaan töissä vuoroteltu ajovuorojen kanssa ja aina, kun olen itse kuskina, niin olen kyllä odottanut, että kollega/t ovat valmiita. Joskus on ottanut päähän, kun olisi itse päässyt aikaisemmin, mutta odotan kiltisti, koska haluan, että muakin vuorostaan odotettaisiin. Maksimissaan olen sellasen 30 min. odottanut. Jos mulla on ollut jotain tärkeetä menoa (esim. lääkäri), niin olen sen jo heti sanonut ja silloin ei ole tarvinut odottaa.