Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Raskausoireet viikoilla 3-4

17.01.2008 |

Tässä vauvakuumeilun lomassa, kun näitä oireita aina itse kukin varmaan arpoo, ajattelin laittaa aiheesta kyselyn. Eli millaiset oireet vaivasi ensimmäisillä viikoilla? Vai oliko oireita ollenkaan?

Ainakin äskeittäin " raskautuneet" varmaan muistaa ensi hetkien olotilaa... :)

***kaikille kuumeilijoille plussia toivoen***

Sunset kp 23/26-30

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli takana kaksi raskautta/ 2lasta

Pahoinvointi on alkanut molemmista joskus rvko 6. Sitä ennen en muista että olis ollu mitään selkeitä oireita. Muistan vain sen tunteen kun ei voinut uskoa että on raskaana kun ei mitään oireitakaan ole =) sitten se kuitenkin molemmista iski pari viikkoa plussassa...oksentelu aamuisin....

Vierailija
2/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alavatsaa vaan nippaili ja olin kärttyinen. Ja oli joitain ruokamielitekoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli aika pahaa närästystä muutamana päivänä (mulla ei ikinä ole närästystä ollut, paitsi esikoista odottaessa myöhäisemmillä viikoilla). Lisäksi mulla tuli öisin ja vähän päivälläkin ihmeellisiä alaselkäkipuja. Turvotus tuli sitten 4+, mutta se on nyt musta jotenkin laskenut (tai sitten olen tottunut?), kun mennään 5+1.

En kyllä osannut yhdistää noita 3+ viikon oireita silleen raskauteen, kuin vasta jälkeenpäin. Ai ja olihan mulla sillä viikolla öisin ihan törkeen kuuma, että piti nakuks heittäytyä, vaikka yleensä nukun kunnon yökkäri päällä ja villasukat jalassa. :-)

Alavatsa tunteita on nyt sitten 4 ja 5 vkoilla on vaihtelevasti, nippailuja, vihlasuja jne. Ei kuitenkaan hirveesti. Muuten olot on aika normaalit, en sillai älyttömän väsykään ole ollut. Olen kyllä iltaunista sorttia muutenkin..

Jonskuponsku rv 5+1

Vierailija
4/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei kummallakaan kerralla ollut mitään oireita ennen kuin vasta 4+ jotain. Raudan maku suussa ja outo pissan haju olivat ne ensimmäiset. Paha olo ja vilutus tulivat vähän myöhemmin. Rinnat ei aristanut koskaan alussa :)

Vierailija
5/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta kokemuksena; painon tunne alavatsalla, vihlontaa nivusissa, lievää " heikotusta" , ekassa raskaudessa tosi arat rinnat. Lisäksi menkkamaiset kivut. Ja kummassakin sitä TIESI olevansa raskaana jo ennen kuin menkkojen edesi piti alkaa, sen vaan vaistosi ja tunsi.

Vierailija
6/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt kun sitten plussasin aamulla ni uskallan taas nimetä raskausoireitani :)

Eli mulla ollu nyt kaikissa viidessä raskaudessa (yksi meni kesken ja yks siis nyt alulla) ollut oireena aika outo juttu eli olen aloittanut tiputtamaan tavaroita ihan yks kaks käsistäni. Tämä on alkanut aina noin viikkoa ennen kun on menkat ollu myöhässä...

Ja sitten oireena on nivusten vihlaisuja, alamahan pömpötys ja tissien kasvaminen (ei paljoa, mut niin et huomaan itse).

Vierailija
7/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisesta, joka tosin meni kesken, oli jo rv3+ oireina menkkamaiset kivut ja tissikivut. rv4 tuli sitten outo oire, elohiiri. Plussasin jo rv3+6

Vierailija
8/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäisinä oireina on ollut palelu ja kummallinen kylmänhiki tai siis vilu ja kumminkin hikoillut selvästi enemmän kuin yleinsä (yleinsä en juuri ollenkaan).

Iltaisin palelu on ollut voimakkaimmillaan.

Kova jano on myös vaivannut ja sitä myöten myös veskissä ravaaminen on alkanut jo miltei heti hedelmöityksen jälkeen (verenkierron runsaantuminen kohdun seuduilla voi aiheuttaa moista). Selkeä ero normaaliin vessahätään on ollut se, että tunne on ollut niin armoton, että kotiin päästyä vessaan on suunnilleen pitänyt juosta kengät jalassa. ;)))

Vetinen valkovuoto on alkanut myös jo ennen plussaamista.

Niin ja varsinkin iltaisella ilmaantuva sydämen tykyttely on enteillyt plussaa sekä lämpöjen nousu.

Plussannut olen yleinsä melko varhain (lue: hätähousu) eli ennen kuin menkkojen on edes pitänyt alkaa.

Vierailija
9/9 |
20.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveät menkkamaiset kivut. Odotin rätti housuissa monta päivää menkkoja, kun oli niin samanlaiset kivut, mutta eipä niitä tullut. Tämä jatkui sitten useamman viikon vielä plussaamisen jälkeenkin. Rinnat oli myös turvonneet ja kipeät jo noilla 3-4 viikoilla. Pahoinvointi ja oksentelu alkoi viikolla 6-7.