Kysymyksiä keskenmenosta
Hei.
Minulla ei ole ikinä ollut keskenmenoa, en tiedä siitä juuri mitään ku vaan sitä, mitä netistä luen.
Raskausviikkoja 5+2.
Nyt on jo pari päivä tullut verta kun käyn vessassa, aamuisin ihan vuodamalla. Myös maha on supistanut, mutta se ei ole minulle mitään uutta koska edellisten raskausten(niitä on 2) aikana on maha supistellut usein ja siitä ei ole ollut mitään haittaa.
Eilen kävin päivistksessä,lääkäri sanoi..: " sydänääniä ei ole, mutta siitä voi vielä kehittyä jotain" .
Se lause kuulusti kamalalta..
Mun pitää nyt seurata vaan vuotoa, ei muuta, viikon päästä takaisin. Odotan hyytymiä, mutta en oikein edes tiedä minkälaiset ne ovat.. Veressä on jotain pienenpieniä " palaisia" .. olisko ne hyytymät?
Todella kamala olo on olla tiedämättömydessä..
Miten iso mahdollisuus on, että jos verta vuotaa vessassa käydessä, niin vauva kuitenkin selviä?
Tunteeko sen jotenkin kun sikiö kuolee, vai näkeekö sen vaan verenvuodosta?
Miten paljon sitä verta pitäis tulla jos on keskenmeno? Onko miten kova mahakipu?
Anteeksi jos kysymykseni kuulustaa tyhmältä, mutta olisin kiitollinen jos joku jaksaa vastata.
Jokainen keskenmeno on omanlaisensa ja ne koetaan erilailla yksilöiden kesken...noin aikaisilla viikoilla sydän ei vielä sikiöllä lyökkään, joten lääkärin sanoman mukaan, aika näyttää...ja jos keskenmenosta on kyse, ei sille valitettavasti noin aikaisilla viikoilla mitään mahdeta!
odottele rauhassa sitä kontrolliaikaa, koska verenvuoto voi olla normaaliakin, mutta myös merkki siitä, että raskaus on keskeytynyt!
usein ihan alkuvaiheen keskenmenoa ei edes huomata, se voi olla että kuukautiset on myöhässä ja sitten alkavat ja alkio poistuu kuukautisvuodon mukana, eikä ehditä edes testaamaan mahdollista raskautta.
toivon kuitenkin sulle voimia ja peukkuja jos vaikka kaikki olisikin hyvin!