Sijaisvanhemmuudesta. Itse olen 23v ja kaksi pientä lasta...
Onko mahdollista alkaa sijaisvanhemmaksi. Avoliitossa ollaan miehen kanssa eikä ole mitään hulppeaa omakotitaloa.
Kommentit (10)
Itsellä on kyllä lähihoitaja koulutus. Mistäköhän noista voisi saada kunnon tietoa?
tai sitten soitat oman kunnan sosiaalitoimeen.
Biovanhempien kanssa voi olla muutenkin vaikeaa saati vielä jos ne on jotain nelikymppisiä jotka pitää teitä ihan penskoina
Espoossa ainakin tukiperhetoiminnasta vastaa sos. toimi.
soitto vaan kunnan keskukseen ja kysyt kenen kanssa vois jutella aiheesta.
ja en todellakaan antaisi häntä minkään parikymppisen lähärin besserwisseröitäväksi!
Olen tosin työskennellyt myös kehitysvammaisten parissa. Pitääkin tutkia tuota sivustoa ihan ajan kanssa, vaikutti kyllä hyvältä.
Näin ainakin kävi kaverilleni ja hänen miehelleen, jotka olivat 26v ja hakusivat sijaiskotilapsia. Heille sanottiin, että heidän oma lapsi oli liian nuori (2v) ja että he myös kovin nuoria.
Mutta kysy asiaa omasta kunnastasi, sieltä saat parhaiten tietoa!
Joissakin kunnissa sinne kyllä laitetaan kaikki asiaa harkitsevat.
Mikäli olette sopivia, on seuraavana koulutus (mikäli sitä kunnasta löytyy). Epäilen suuresti että olette liian nuoria, muistelen että alaikäraja 26v
aika nuoria ootte, et ehkä kannattaisi kokeilla tuota tukiperheilyä ensin. et siis lapsia tulisi teille vaik viikonlopuksi pari kertaa kuussa.