Teutonian oma sadesuoja, onko hyvä?
Meillä on Teutonia Mistralit (-04) ja niihin on ollut tosi vaikea löytää hyvää sadesuojaa, koska kuomu on niin iso. Siitä " vanhan mallisesta" läpinäkyvästä Teutonian omasta sadesuojasta en tykkää, on liian tönkkö. Mutta entäs tämä uusi? http://verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/2009
Näyttää ainakin tosi hyvälle kuvassa! Mutta onko miten hyvä käytännössä? Kertokaas kokemuksianne!
Kommentit (3)
Mä en koskaan hahmottanut siitä läpinäkyvästä härpäkkeestä, että miten sitä oikein ois pitänyt käyttää... tai no, en kyllä edes tosissani sitä yrittänytkään, just kun se on niin tönkkö :/ Tosin kerran viime syksynä kokeilin ja totesin, että se sopikin meidän matkarattaisiin :) Niitä tosin harvemmin sateella tulee muutenkaan lykittyä ;)
Mutta meillä on reilun vuoden vanhat mistralit ja oikeestaan alusta asti ollut toi teutonian oma sadesuoja. Ainakin se on ihan tyylikäs ja istuu hyvin vaunujen/ rattaiden päälle. " Paketoituna" saattaa viedä vähän enemmän tilaa kuin muut vastaavat, mutta mulla kulkee se jatkuvasti työtöaisan sivussa siitä huolimatta. Ihan kelpo peli, sanoisin :)
Tosin oon ollu myös vähän laiska käyttämään sitä varsinkin viime aikoina, kun ei ole " pakko" yleensä kaatosateella mennä kävelemään, ja tyttö nukkuu päikkärit katoksen alla. Joskus on pitänyt sadesäälläkin välillä käydä vähän lykkimässä, mutta jos siihen alkaa siinä vaiheessa sadesuojaa rapistella, niin tyttö varmasti herää. Joten on tullut todistettua, että vaunujen kankaatkin on pienen sateen kestävää laatua :)
Meillä on vastaava tumman sinisenä, ja se on kyllä ehkä vähän synkkä, vaikka niinhän muutkin vastaavat olis... Ja mustakin se lippa on hyvä, suojaahan se esim. kunnon tuulisella säällä myös paremmin " sisään satavalta" vedeltä, vaikkei sieltä hirveesti kurkkiskaan.
Meillä ollut tuo punainen puolisentoista(?) vuotta käytössä. Olen tosi tyytyväinen siihen. Tuo läpinäkyvä lippa on tosi hyvä keksintö, ei kastu lapsi kurkkiessaan kaatosateella ulos suuaukosta. Ja tihkulla se on kuomun päälle taiteltuna. Myös hyvät nuo vetoketjulliset " säädöt" , saa esim laukun suojan alle sen ollessa aisassa kiinni.