Omituiset alkuraskausoireet
Onkos muilla ollut vastaavanlaisia oireita ja miten näitä voisi helpottaa?
Eli siis nyt viikkoja 6+4 ja väsymys ja yökötys jatkuvaa, eli siis ihan normaalia. Omituista on se että jos syön vähänkin jotain maha turpoaa valtavaksi palloksi ja jatkuvasti tekisi mieli röyhtäillä ja pieriä, mutta niitä ei oikein tahdo tulla vaikka alati tuntuu siltä että pitäis röyhtäistä.
Ihan kuin puolikas näkkileipä täyttäisi mahan kurkkuun asti :)
Edellisessä raskaudessa pieni syöminen auttoi pahoinvointiin, nyt paha olo tulee syömisestä....
Kommentit (5)
matrushkin:
Onkos muilla ollut vastaavanlaisia oireita ja miten näitä voisi helpottaa?Eli siis nyt viikkoja 6+4 ja väsymys ja yökötys jatkuvaa, eli siis ihan normaalia. Omituista on se että jos syön vähänkin jotain maha turpoaa valtavaksi palloksi ja jatkuvasti tekisi mieli röyhtäillä ja pieriä, mutta niitä ei oikein tahdo tulla vaikka alati tuntuu siltä että pitäis röyhtäistä.
Ihan kuin puolikas näkkileipä täyttäisi mahan kurkkuun asti :)Edellisessä raskaudessa pieni syöminen auttoi pahoinvointiin, nyt paha olo tulee syömisestä....
Moi
Mulla on viikot myös aluillaan elis 6+2 ja tuota ihan samaa epämääräistä tuntua että syöt miltei mitä vaan niin johan on kuin olis ainakin seittemännellä kuulla raskaana. tosin ruokahalut on kovin olemattomat tällä hetkellä mut kuitenkin. mut en ole kylläkään huolissani mulla on kaikissa raskauksissa ollu sama juttu ja hyvin ollaan loppuun asti päästy.
Mulla varsinkin kurkku kuorineen närästää ja just tuntuu ett ilmaa on ihan hirveesti mahassa eikä sitä saa pois sieltä. Mut ne on ne hormonit jotka siellä vaikuttaa niin suuresti siihen suolen toimintaan, toisilla hidastaa ja toisilla nopeuttaa.
3 lapsen äiti 6+2
Itselleni tämä on 5 raskaus ja tutulta kuulostaa tuo olo tila :)
Mullapa tuo on ihan normaalia ilmankin raskautta...
Osaan kyllä vältellä pahimpia ruoka-aineita, mutta kyllä välillä ihmetyttää että mikä muka nyt oon syönyt, kun taas vatsa kapinoi. diagnoosina ärtyvä suoli, joka on muuten paljon yleisempää naisilla kuin miehillä. Varsinaista syytähän ei oikeastaan tunneta, mutta hormoneilla on vaikutusta asiaan.
pömppä
Just tuollaistahan se oli. IHan alkuraskaudessa auttoi Gaviscon-närästyslääke joskin se oli ällöttävän makuista ja saattoi siksi aiheuttaa yrjöt... Mutta just tuo kuplailu oli tyypillistä aluksi, piti töissäkin pidätellä ettei tullut piereskeltyä julkisesti!!!
Mitä yleensä syöt kun tulee paha olo? tarkoitan,e ttä syötkö sellasita joka aiheuttaa helposti närästystä? Minulla ekassa raskaudessa lähes kaikki ruoka aiheutti närästystä ja röyhtäytti ja oksetti. Oletko kokeillut Rennietä (närästyslääke)? Tai sitten Cuplatonta joka auttaa suolistokaasuja tulemaan ulos.
Nämä tulivat nyt ensimmäisenä mieleen.