Pas-alkioiden siirrosta! Piinailua..
Heippa!
Meillä on yksi tyttö saatiin IVF-hoidolla. Tyttö on nyt 10kk ja viime perjantaina oltiin pakaste-alkio siirrossa, missä siirrettiin kaksi alkiota, toinen oli hyvä ja toinen vähän huonompi. Nyt kysäisinkin koska mahdollinen kiinnittyminen tapahtuu jos siis tapahtuu?
En kovin paljon jaksa uskoa tältä hoidolta, mitään tuntemuksia ei ole. Viimeksi onnistuneessa hoidossa rinnat kipeytyi aika pian siirron jälkeen ja olo oli kokoajan kun menkat olisi olleet tuloillaan, nyt ei siis ole yhtään mitään ainakaan vielä.
Onko täällä muita pas-alkio piinailijoita?? Olisi kiva vaihtaa ajatuksia.
Mulla testipäivä 28.11 joten aikaa on vielä. ja lääketukihoitona lugesteron 200mg ja Zumenon
Nyt menen kahville, mutta kirjoitelkaa.
T. Maria pp2 :x
Kommentit (15)
Heippa taas kaikille!
Eli mulla tosiaan piina alkaa tässä pikkuhiljaa loppumaan, Ajattelin huomenna testata negan pois, kun oireita ei ole ei sit mitään. :( Tais mennä mönkään tämä hoito, ja pakkasessa on enää se yksi pikkuinen, minkä varaan ei voi mitään laskea. Ei taidettukaan saada sisarusta meidän pikku prinsessalle nyt vähään aikaan.
Eipä tämä niin pahalta tunnu, kun on jo yksi päivänpaiste :)
Mukavaa päivää kaikille ja tulen ilmoittelemaan tulokset huomenissa.
4Vilja, selvisikö alkiot sulatuksesta?
T. Maria pp11
Ja pakkaseen jäikin vielä 6 alkiota. Nyt on vasta pp4, mutta ajattelen testaamista ihan koko ajan... En kyllä nyt vielä lähipäivinä haksahda sellaiseen, mutta ihan varmasti ennen veritestiä minäkin aion testata.
Girliezz, älä nyt vielä toivoasi menetä! Ei niitä oireita kaikille heti alussa ilmaannu. Minä pidän vielä peukkuja sulle tiukasti täällä!
Eli tein aamulla testin ja nega tuli. Katsoin testiä uudestaan 10 min päästä viereen oli tullut "haamu" viiva. Oliskohan ollut edes jotain kiinnittymisen yritystä mikä näkyy nyt ihan haaleana. No testailen vielä perjantaina (virallisena testipäivänä) uudestaan, mutta kyllä tämä hoito taisi olla tässä.
Oireita ei oo :( eikä tuu!
4Viljalle paljon tarrasukkia että pikkuiset tarttuisivat mukaan.
Kerron perjantaina sitten lopullisen tuomion
T. Maria pp12
Tuo on vähän liiankin tuttu vaihe. Sitä vaan on kerättävä ittensä ja suunnattava tulevaisuuteen.
Voi harmi.
Itseänikin on alkanut jännittämään joulukuun pas. 2 alkiota ainoastaan pakkasessa ja nyt just ja just selvitty ensimmäisestä pettymyksestä ja yrittänyt itseäni tsempata uuteen koitokseen.
Täytyy vaan toivoa, että joulu ei sotke hoito suunnitelmaa kun klinikka taitaa olla kiinni joulu viikon ja seuraavan.
Mukavaa iltaa kaikille !
t.S35
Siis mä en usko tätä. Tein tänään uusintatestin, kun tänään on mun virallinen testipäivä ja niin siihen vaan ilmestyi toinenkin viiva tosin todella himmeä, mutta viiva kuitenkin, ja se tuli ihan oikeassa ajassa. Soittelin klinikalle ja he sanoivat että testaa vielä ylihuomenna uudestaan, että viivan olisi pitänyt tummua siihen mennessä, joskus alkio saattaa kiinnittyä vasta myöhemmin ja siksi raskaushormonia ei ole vielä erittynyt tarpeeksi.
En kuitenkaan jaksa uskoa onnistumiseen, luulen että on hetkeksi kiinnittynyt ja siitä tuo haalea viiva.. mutta täytyy kuitenkin nyt testailla vielä uudestaan ja toivoa tummempaa viivaa sunnuntaina.
Mukavaa viikonloppua teille..
Onkos 4viljalla mitään oireita? koska sulla testipäivä?
Sardelle onnea pakkasalkioiden sulamiseen ja hoitoon!
Tuun ilmoittelemaan sunnuntaina sen LOPULLISEN TUOMION!
Eli täänään testasin taas kaksi viivaa, toinen on edelleen haaleampi kun toinen, mutta viiva kuitenkin. En tiedä miksi viiva ei tummu kunnolliseksi, enkä silti uskalla vielä iloita. Huomenna soitan klinikalle, katsotaan mitä he sanovat, ilmeisesti joudun veritestiin. Oireistani: Lämmöt ovat todella korkealla, ja eilen illalla oli pientä pahoinvointia, rinnat ei ole yhtään kipeät..
En tiedä mitä uskoa.. tämä on hankalaa.. Pelkään että on mennyt kuitenkin kesken, ja siksi viiva ei tummu kunnolliseksi.
Joko testasit 4vilja?
No palaillaan taas..
Moikka !
Onnea matkaan girliezz jotta tulisi plussa tuulia. Pidetään peukkuja ;)
Itse otan nyt hieman etäisyyttä hetkeksi hoitoihin ja muuta ajateltavaa. Lähdetään mieheni kanssa viikoksi lepäileen ulkomaille. Tällä viikolla itselläni ennen matkaa pas suunnittelu joulukuulle.
Toivotaan, että hoito toteutuu ja joulun pyhät eivät sotkisi joulukuun hoitoja.
Tulen taas reilun viikon päästä lukemaan kuulumisia ;)
onnea kaikille matkaan hoitoihin ja kiitos vastauksista.
Eli tein taas tänä aamuna testin, ja olin jo varma että tuskin tulee taaskaan muuta kun hailakka plussa, niin tulikin jo ihan selkeä toinen viiva. Soittelin klinikalle ja ultra varattiin 17.12. Kyllä tää täytyy kai uskoa, että oon raskaana.
Oireita ei ole kyllä muuta kun lämmöt korkealla, ja pientä pahaa oloa iltaisin (viime raskaudessa aamuisin) No kaippa oireet voivat olla erilaisia. Menkkajomotusta on myös, ja kaikenlaisia pikku vihlaisuja alavatsassa. Viluttaa myös kokoajan.. Siinä nuo oireet olivatkin.
Kiitos teille kaikille jotka tukivat mua täällä, ja 4Vilja tule ilmoittelemaan onnistuiko? kaikkea hyvä teille.
En edes tiedä paljon noita raskausviikkoja on kasassa nyt...
t. Maria rv kai jotain 4 ja päälle.
Eikös se siinä viikon sisällä ole kiinnittyäkseen?
Minulla on ensi viikolla PAS edessä. Meillä on 4-vuotiaat PAS-kaksoset, ja mitä heidän raskausajastaan muistan, niin yhtä ainoaa oireen poikastakaan ei ollut alkuvaiheessa. Vasta joskus viikon 7 tuntumassa alkoi kovat pahoinvoinnit, mutta rinnatkaan eivät kipeytyneet. Eiköhän raskaudet voi olla kovinkin erilaisia myös oireiltaan. Älä hättäile :x
Moikka !
Itselläni kaksi luomu lasta aiemmasta liitosta ja nyt yritystä uudessa liitossa. Miehelläni ei lapsia vielä.
Olimme ensimmäisessä IVF hoidossa loka-marraskuun vaihteessa ja testi päivä oli viime to 13.11 ja nega.
Nyt ollaan menossa joulukuun lopulla pakaste-alkion siirtoon. Jännittää vaan hirveästi koska pakastimessa vaan 2 alkiota ja miten mahtavat selvitä sulatuksesta ?!
Itselläni olisi käsitys, et kiinnittyminen tapahtuisi noin viikko siirron jälkeen.
t.Sarde
Hei!
Kiitokset vastanneille.
Mulla ei ole toivo kovin korkealla, eilen tuli lappu klinikalta jossa kerrottiin alkioiden olleen nelisoluinen ja viisisoluinen. Tämä nelisoluinen oli siirtohetkelläkin saman soluinen ja viisisoluinen oli alkanut jakautumaan seitsensoluiseksi. Eli enpä usko että nelisoluisella on mitään mahkuja ja mä niin hehkutin kahden alkion siirtoa. Mutta yksihän siihen raskauteen vaan tarvitaan :)
No tässä oireitani mitä alkoi eilen ilmaantumaan: Rinnat vähän turvoksissa ei kuitenkaan kipeät, eilen ja tänä aamuna oli vähän öklö olo, mikä meni sitten ohi, pieniä alavatsanippailuja (menkkamaista) Ja sitten viluttaa. Siinä ne olivatkin, ja kaikki voi pistää lääkkeiden piikkiin.
Mutta piinistely jatkukoon...
T. Maria pp5
Sarde35 onnea pakastealkioiden siirto hoitoon. et usko kuinka mä jännitin että selviävätkö sulatuksesta, ja hyvin selvisivät, ja yksi jäi pakkaseen.
Kiitos vastauksestasi.
Jännittää tosiaan paljon koska tosiaan 2 pakastimessa ja jos eivät kestä sulatusta niin hoidot taas uusiksi alusta.
Tätähän se kait on muillakin ylä - ja alamäkeä.
Monisoluinen alkio olisi paras ? itselläni ei ole näistä tietoa.
Onnea kaikille loppuvuoden yrityksille...
Minulla on siirto ylihuomenna perjantaina, juuri sain tietää!!!
En edes muista paljonko meillä pakkasessa alkioita on, ja kun hoitajalta kysyin, niin hänelläkään ei sitä tietoa siinä juuri ollut edessä. Biologi oli kuulemma sanonut "paljon", joten kyllä tässä nyt pieni toivonkipinä pinnistelee taas. Minulle henkisesti rankinta on se, että joudun lähtemään täältä kotikunnastani Helsinkiin jo aamulla, mutta vasta matkan aikana saan tietää, onko sulatus onnistunut. Jos siis kesken junareissun tulee ikävä puhelinsoitto, on loppumatka tietysti yhtä tuskaa.
Minäkään en tiedä yhtään kuinka monta solua olisi ihanteellinen määrä. Sen muistan, että edellisellä kerralla toinen alkioista oli jotenkin vähemmän reipas. Lääkärit eivät todellakaan suositelleet kahden siirtoa, mutta kun ei ollut pakastusmahdollisuutta, niin sain itse päättää miten tehdään. Molemmat sitten siirrettiin, ja kaksi lasta tulikin. Uudestaan en kyllä kahden alkion siirtoon ryhdy.
No nyt kyllä jo masentaa. Testipäivä lähenee lähenemistään ja oireita ei ole juuri ollenkaan. Pieniä vatsanippailuja ja menkkamaistakipuilua, rinnat ei ole ollenkaan kipeät. Viimeksi kun olin raskaana olo oli aivan erilainen, joten olen jo heittänyt toivon tältä hoidolta.
Eilen ostin raskaustestin ja ajattelin testailla ensi keskiviikkona, viimeksi näytti plussaa kahta päivää ennen.. enkä millään jaksa piinailla sinne asti vaikka jo melko varmaksi tiedän että nega tulee.
Onnea sulle 4vilja alkioiden sulatukseen, pidän peukkuja että selviäisivät sulatuksesta, tulethan tänne sitten kertomaan miten kävi?
Mulla pitää tyttö kiireisenä, enkä niin ehdi tätä edes miettimään muuta kun tietty illalla ja öisin, mutta mitä tässä turhaan hermoilee.. katsotaan mitä tuleman pitää.
Mukavaa sunnuntaita kaikille.
T. Maria pp9