Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv8 ja söin viime viikolla savuporoa, savulohta ja jotain turkkilaista juustoa !!! (OV)

Vierailija
16.11.2008 |

Olin kylässä raskaana olevani ystäväni luona ja hän oli laittanut meille uuniperunoita ja niihin kahta erilaista täytettä. No ajattelin tietysti, että kaikki ruoka on ok, koska hänkin raskaana (rv20). Tiesin, että täytteissä on savuporoa ja savulohta, mutta nyt vasta aloin miettimään, että onkohan ne sallittuja?? Ei ainakaan ole kiellettyjen ruoka-aineiden listalla, ja eikö ne ole kuitekin kypsäksi tehtyjä kummatkin???

No sitten kun oltiin syöty pidemmälle, ystäväni sanoi, että onko hyvää kun siinä toisessa on turkkilaista juustoa!!!! No sitähän mä aloin sitten miettimään, että mitäköhän sekin oli ja onkohan se ollut pastöroimatonta....

En ole kertonut raskaudesta kellekään ja ajattelin, että ystäväni luona ei tarvi miettiä mitä syö, kun hän itsekin raskaana. No nyt sitten olen miettinyt koko viikonlopun, että mitäköhän on tullut oikein syötyä....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit varmasti huomannut sen jo :)

Vierailija
2/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ja opettele ulkoa ohjeet esim. espoon neuvooiden sivuilta:

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10156;10165;…

Ja sinulle on siis tärkeämpää salata raskaus on kuin pitää huolta tulevan lapsen hyvinvoinnista? Olisit kai voinut kysyä ystävältäsi vaikka ohimennen että "ovathan nämä nyt sinulle turvallisia kun olet raskaana" paljastamatta omaa raskauttasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan sanoin, että ajattelin, että savuporo ja savulohi on ok, koska on kypsiä ruokia. NYT vasta aloin miettimään, että onko ihan ok.

Ja olin todellakin syönyt jo melkein kaiken, ennenkuin ystäväni kertoi, että by the way, täytteessä on turkkilaista juustoa. En voinut kuvitellakaan, että täytteessä sellaista olisi!

ap

Vierailija
4/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja periaatteesahan en ole käynyt vielä edes neuvolassa, joten jos en itse olisi etsinyt netistä tietoa, niin mistä mä edes tietäisin mitä mä saan syödä ja mitä en. Monet ystäväni ovat syöneet ihan normaalisti ja vasta neuvolassa saaneet listan ruoka-aineista, joita ei voi syödä. Ei ensiodottaja tällaisia asioita välttämättä tiedä ennen neuvolaa.

Vierailija
5/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ainoa mitä vältän, muuten syön kaikkea.

Vierailija
6/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja periaatteesahan en ole käynyt vielä edes neuvolassa, joten jos en itse olisi etsinyt netistä tietoa, niin mistä mä edes tietäisin mitä mä saan syödä ja mitä en. Monet ystäväni ovat syöneet ihan normaalisti ja vasta neuvolassa saaneet listan ruoka-aineista, joita ei voi syödä. Ei ensiodottaja tällaisia asioita välttämättä tiedä ennen neuvolaa.

Neuvola on paikka jossa neuvotaan, VASTUU on yksilöllä.

Vierailija
7/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savuporo ja tuore, kypsä savulohi EI OLE kiellettyjen aineiden listalla, joten niitä voi syödä.

Ja ap sai tietää vasta ruokailun lopussa tästä turkkilaisesta juustosta, joten olisiko siinä pitänyt alkaa haukkumaan ystävää vai lähteä oksentamaan???

Ja jos menee syömään raskaana olevan ystävän luo, niin olettaa kyllä kaiken ruuan olevan ok.

Vierailija
8/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap sai tietää vasta ruokailun lopussa tästä turkkilaisesta juustosta, joten olisiko siinä pitänyt alkaa haukkumaan ystävää vai lähteä oksentamaan???

Ja jos menee syömään raskaana olevan ystävän luo, niin olettaa kyllä kaiken ruuan olevan ok.

On ihan turhaa viikko syömisen jälkeen miettiä että tuliko syötyä jotain kiellettyä vai ei ja tuliko listeria vai ei; se ratkaisu tapahtuu sillä hetkellä kun jotain laittaa suuhunsa. Joko ottaa riskin tai ei ota, todennäköisyys listeriaan on joka tapauksessa pieni. Mutta ei se riskiä poista ja jokaisen on itse päätettävä minkä riskin ottaa ja minkä ei; ei se neuvolakaan sitä faktaa poista.

Vierailija
9/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuumipakattuna.

Vierailija
10/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti kävi. Sain vaarallisen bakteerin elimistöön ja jouduin ottamaan antibiottia suoneen raskausaikana. Raskaus päättyi ennenaikaisesti.

Kannattaa ottaa tosissaan nuo varoitukset!

Vierailija
11/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä suosituksista kannata paineita silti ottaa!!! Ne on suosituksia, toki ei kannata tieten tahtoen alkaa syömääm kamalasti jotain "kiellettyä".

Itsekin söin alkuraskaudesta useamman kerran maksalaatikkoa, kun en meinannut yksinkertaisesti saada mitään ruokaa alas ja melkein kaikki tuli kyllä ylöskin. Maksalaatikko oli yksi harvoista mikä pysyi sisällä. Lisäksi olen juonut energia-juomaa, kun olen koulussa ollut niin väsynyt. mulla rv17

Vierailija
12/12 |
16.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä bakteeri oli kyseessä ja mistä ruuasta se tuli? Kerrot, että raskaus päättyi ennenaikaisesti, millä viikolla näin kävi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan