Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTAKÄYTTÖINEN VAI KESTOVAIPPA? PARAS VAIPPA? LASTEN LUKUMÄÄRÄ JA MONTAKO VAIPPOJEN KÄYTTÄJÄÄ TÄLLÄ HETKELLÄ?

Vierailija
16.01.2008 |

Kertakäyttöinen pampers, 2 lasta ja 1 vaippojen käyttäjä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestoja en halua kun rupeavat haisemaan pahalle.

Vierailija
2/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestot käytössä, 2 lasta, kuiva vajaa 3-vuotias, 1v 5kk pottailee osittain. Parhain yhdistelmä kakkosella on ollut sisävaippa (TSI) ja villahousut (Ruskovilla), ykkösellä taas täyttövaipat (Fuzzi). Minä taas välttelen kertisten hajua, kakkavaipat erityisesti haisevat aivan järkylle varsinkin pari päivää vaipparoskiksessa muhittuaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta joista esikoisella yövaippa ja kaksi nuorimmaista täysin vaipoissa.

Vierailija
4/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta ja yksi käyttäjä (hänkin jo pottailee hienosti, ikää 10 kk)

Vierailija
5/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestot käytössä, koska ovat edullisia ja päästiin eroon hajuhaitoista ja pepun iho-ongelmista erittäin herkkäihoisen tytön kanssa. Isäni myös pyysi käyttämään kestoja tällä toisella ettei tule hajuongelmia. Hänellä kun on tosi herkkä nenä hajuille ja ne alkavat helposti yököttää. Havaitsi tuon ongelman vasta kun veljeni kertakäyttöisiä käyttävä lapsi oli kylässä.

Paras systeemi meillä on ollut sisätäyttövaipat ja PUL-kuoret. Toisella kokeilen kyllä villakuoriakin, mutta esikoisen iho ei niitä kestänyt (lähes auki ihottuman takia eikä kestänyt mitään karkeita materiaaleja).

Vierailija
6/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi, nyt jo neljä, käytti vauvana harsoja ja isompana TSI- sisävaippoja ja Bumbyn kuoria, oppi täysin kuivaksi hieman päälle 2- vuotiaana.

Kuopus, 6kk, käyttää päivällä Disanan nauhavaippoja ja yöllä Ruskovillan harsoja flanellisen lisäimun kanssa. Päällä Disanan villahousut tai TSI-hahtuvat. Muutama Popolinon Kombolino on myös kierrossa. Yksi Fuzzi on isäntää varten.. Kertakäyttöisiä olen käyttänyt silloin tällöin.

Rahan säästö ollut hirmuinen, ja jätettä syntyy huomattavasti vähemmän.

Vierailija
7/20 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan pelänneeni toista odottaessani että miten sitä jaksaa kahden vaippaikäisen kanssa... Liberoja käytetään ja vaipanvaihto on kyllä ongelmista pienin!

Vierailija
8/20 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... tosin keskimmäisellä vain kaksi viikkoa kun meille tuli muutto, minä masennuin ja pyykkisysteemit muuton yhteydessä oli huonot.

Kestoista helpoimmin hoidettavina esim. matkoilla hyvät ovat sideharsot ja villahousut (13 liinaa ja kahdet villurit riittävät aivan hyvin, jos kone pyöriikerran päivässä). All-in-one systeemi on ajatukseltaan hyvä, mutta niiden kuivuminen kestää hirmu kauan, joten niitä pitäis olla hirveesti. Mulla on vähän kaikenlaisia. Hyvä yhdistelmä on sisävaippa, siihen täyte ja villahousut

Vierailija
9/20 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaipatettu yhtaikaa.

Lapset tasan 3v ja 1v5kk

Vierailija
10/20 |
22.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ensimmäiset kestovaipatetut, edellinen vaippapeppu käytti kertiksiä, samoin nämä aivan aluksi. Syynä kestoihin lähinnä se kaamea jätevuori, joka kertakäyttövaipoista syntyy. Fuzzit eivät oikeastaan minusta tule paljoakaan kertiksiä työläämmiksi, eivät tosin paljoakaan halvemmiksikaan ainakaan ennen eteenpäin myyntiä.

Vierailija
11/20 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli 2 vaippaikäistä yhtäaikaa.

Niitä kesti peputkin parhaiten.

Vierailija
12/20 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta: Kummatkin kertakäyttövaipoilla (toinen vain öisin).

Parasta vaippaa en ole osanut määritellä. Kaikki yhtä hyviä!

Vierailija
13/20 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bumpyn villakuoret ja imuina vähän mitä milloinkin. Aina toimi.

Vierailija
14/20 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vaippapeppua.

1v käyttää Liberoita ja Pamperseja.

2v5kk ja 3v10kk käyttävät öisin Liberon tai Pampersin housuvaippoja.

Vierailija
15/20 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras on harsot ja villahousut + lisäimu tarvittaessa. 6 lasta ja tällä hetkellä 2 vaippojen käyttäjää. -5kk ikäinen kokonaan vaipoissa ja -1v8kk ikäisellä nukkuessa ja joskus kodin ulkopuolella.

Vierailija
16/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia hyväksi havaittuja yhdistelmiä, esim. nauhavaipat ja harsot, Popolini one sizet, kuoreksi RV:n villikset.

Täyttövaipoista käytössä Fuzzi Bunzit.

Lisänä kaikenmoisia eri yksittäisiä viritelmiä ;).

Vierailija
17/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin kertakäyttövaipat. Hyvä imukyky, hyvä hinta-/laatusuhde, hyvin istuva, hyvä tarrakiinnitys.

Vierailija
18/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset 7kk ja 2v11kk, molemmilla vaippa.

Vierailija
19/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen jo ehtinyt säästää useamman sata euroa, vaikka olen ostanut osan kestoista uusina. Vasta nyt olen tajunnut, miten hirveästi kertavaipat maksavat. Ja se jätemäärä. Noiden syiden takia kestot, eivätkä ole olleet hankalat. Olen ollut tyytyväinen.

Parhaita ovat meille kapeat taskuvaipat, Eemukka on suosikki.

Vierailija
20/20 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen kohta 2, housuvaipat vain yöllä

toinen vauva, kestot päivällä ja kertis yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän