Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

tuulimuna vai varhaiset vkot??

16.01.2008 |

Oisko kenelläkään kokemuksia?

tänään olin raskauden keston määritys ultrassa kun ei oo tarkkaa tietoo koska saanu alkunsa kun mulla menkat ollu viimeks maaliskuussa 2007 ja nyt plussasin 8.1.08. 2.11.07 mulle on muitten kokeitten joukossa tehty nega testi et ei ainakaan viel kovin pitkällä voida mennä. Tos joulukuun puoles välis tuli sellast limaa pari päivää ja sen jälkee rinnat kipeyty ja mietin et oiskoha se ollu se ovulaatio?? en osaa yhtää laskee paljo vois olla vkoja ja ultrassakaan tänään ei näkynyt kuin " tyhjä tila" kohdussa. lääkäri sanoi et tunnustelemalla kohtu tuntuu viel pieneltä ja ultras näky kuitenkin jotai limakalvon paksuuntumista. huolestuneena kysyin et voisko olla tuulimuna, niin lääkäri vastas et ei viittais siihen et tuulimuna tapauksissa ei kuulemma esiintyis sitä limakalvon paksuuntumista ja et mul oli kohdun joku kanava kiinni ja kova kun taas tuulimuna tapauksis ois auki ja pehmee et se pääsee tulee ulos. lääkäri vaan sanoi et voi olla niin varhaiset vkot ja niil aika vanha se laite siel neuvolas et ei viel sen takii näkyis. lupas soitella huomenna kun jutellu kollegansa kans siitä niin et mites tästä eteenpäin et meenkö parin vkon pääst uudestaan sinne vai saanko lähetteen sairaalaan.

Nyt vaan pelottaa kauheesti jos onkin tuulimuna.. oiskos kellää vastaavaa komeusta et myöhemmin oiski löytynyt syke ja pikkuinen kasvamassa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Jos tosiaan tuossa joulukuun puolivälissä on ollut ovulaatio, miltä kuulostaa, niin viikot tosiaan vielä sen verran varhaiset, että sen takia ei näy vielä. Parin viikon päästä uudelleen :)

Vierailija
2/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voin sua lohdutella. Mulla epäsäännölliset menkat. Kesäkuun 6.päivä tein raskaustestin, kun menkat viipyi normaalia pidempään. Tuloksena haalea viiva. Seuraavalle viikolle sain alkuraskauden ultran viikkojen varmistamiseksi, koska raskaus ei ollut suunniteltu ja pohdimme sen jatkumista. Valitettavasti lääkäri ei silloin osannut laittaa ultralaitetta niin, että olisi voinut tehdä emättimen kautta ultraa. Sain uuden ajan seuraavalle viikolle, koska vatsan päältä ei näkynyt mitään.

Seuraavalla viikolla ei sitten löytynyt mitään. Kohtu näytti tyhjälle, ehkä hivenen pyöristynyt. Lääkäri epäili olisko kyseessä tuulimuna. Sain uuden ajan siitä taas viikon päähän. Sitten löytyikin pieni sydän sykkimässä ja olin todellakin raskaana. Pikkuinen oli siis pari viikkoa jäljessä, eikä siksi näkynyt aiemmin.

Nyt pikkuinen kasvaa masussa ja piakkoin pääsemme varmaan tapaamaan hänet.

Tsemppiä sulle kovasti!

Noi viikot, jotka odotimme oli yhtä piinaa, kun ei oikein tiennyt kumpaa edes toivoisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon aina sellanen et ajattelen heti pahinta ettei putois sit kauheen korkeelta jos ja kun jotai pahaa käviskin. ennen ajattelin aina ku aikasemmat lapset tullu iha tost noin vaan ja ei mitään ongelmia, ei edes mitään oireita ettei mitään ihmeellist omalle kohalle sattuiska. mut sit yks kerta aloin miettimään et no miks just mulle ei vois sattuu ja sit tuli kauheet kauhukuvat jo silmiin ja nyt kun viel ei mitään näkynyt ultras ni alko viel enemmän pelottaa. varsinki ku täs raskaudes on ollut kyl oireit sit vaik muille jakaa. mut ehkä olin aikaisemmis raskauksis niin nuori viel ettei oireet iskeny :) edellisest synnytyksest tulee kuluneeks huhtikuussa 6 vuotta.

ja tosiaan mul todella epäsäännöllinen kierto, edellisist menkoist tulee maaliskuus vuosi. positiivisen raskaustestin tein 8.1.08

osaako kukaan sanoa et jos tost laskis et ovulaatio ois ollu joulukuun puolesvälis ja positiivisen testin tein 8.1 niin milloin pitäis alkaa ultras jotain näkymään?

nyt jännään hirveesti kun eilen se lääkäri sanoi, et soittelee tänään tos kahden ja kolmen välissä..

Vierailija
4/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli konsultoinu toisen lääkärin kans joka tekee paljon noita varhais ultrii, niin se kuva minkä se otti mun kohdun tilanteesta vastais vkoja 5+.

sanoi vaan et nyt pitäis varata iha normaali neuvola aika kuukauden päähän ja jatkaa iha normaalia odotusta.

kyselin siit tuulimunan mahdollisuudesta ja sanoi et se on 30% mahdollisuus, mut et iha rauhallisin mielin pitäis nyt vaan odotella et pääsee sit np-ultraan. ja et jos tulee vatsakipuja tai veristä vuotoa niin sit hakeutua lääkäriin.

Vierailija
5/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikki sujuu hienosti.

Vierailija
6/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et millään malta np-ultraan odottaa, niin ehkä parin viikon päästä yksityiselle uuteen varhaisultraan. Kun viiikkoja on kertynyt 7+ pitäisi sydämensykkeenkin näkyä ultrassa.

Vierailija
7/9 |
17.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielessä kävikin et vois parin vkon pääst mennä yksityiselle katsastelemaan tilannetta. kaveri tossa vaan ehdotti et " mitä turhaa makselee ultrasta, et meet päivystykseen valittaa mahakipuja ni kyllä ne sielä sitten ultraa" :D

iha hyvä idea, mut en tiiä oisko pokkaa tehä sitä, heh :D

Vierailija
8/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Mulla on kokemusta miten tuulimunasta tuleekin seuraavassa ultrassa vahvat sydämen sykkeet. Eli 5.12 testasin haaleen plussan, ja ultran varasin 21.12 jolloin olis pitäny olla rv 7+. Ultranneen lääkärin mukaan oli kuitenkin selkeä tuulimuna, ei edes ruskuaispussia näkynyt ja se alkiolaattakin (vai mikä lie tyhjä pussi nyt olikaan) oli kuulemma väärän muotoinen (pitäs olla pyöreä ja oli lituskainen). Noh, joulu ja uusi vuosi meni surkutellessan ja pelätessä milloin keskenmeno koittaa, ja kun sain ajan uuteen ultraan päivää ennen suunniteltua kaavintaa, niin syke löytyikin ja vastasi viikkoja 7+2 (ois pitäny olla 9+)! Vieläkään en uskalla uskoa todeksi, sen verran suuren surutyön jo kerkesimme tehdä.

Nyt normaali neuvolaseuranta, eka neuvola ens viikolla ja seuraavalla viikolla np-ultra mitä odotan suurella pelolla mutta silti malttamattomana. Silloin selvinnee viimein totuus.

Eli mulla eka ultra oli kai jo viikolla rv 5+ ja siksi mitään lupaavaa ei vielä näkynyt.

Olivia rv 9+4 (?)

Vierailija
9/9 |
18.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lääkäri sanoikin ettei mitään paniikkia et jatka normaalia odotusta, niin silti kauhee paniikki. mul on ollu niin huono tuuri viime aikoina et pelottaa et se jatkuu tänki asian kans.

tulethan sitten kertomaan mitä siellä np-ultrassa näkyi? :)

itsekkin kun joudun sinne asti piinailee melkeimpä 7vkoa..kauheen pitkä aika :/