Asuntoesittely tänään illalla. Vinkkejä?
Mahdollisimman siistiä tietysti pitää olla, rojut pois näkyvistä ja melkein kaikki tavarat pois esim. keittiön tasoilta. Naulakot tyhjiksi, vessaan ja kylppäriin vain pari kaunista pyyhettä ja sampoopulloa ja muut pois. Mutta mitä vielä? Antakaa vinkkejä, siivoan täällä paraikaa.
Kommentit (14)
Viherkasveista kuivat lehdet pois.
Jos on itse esittelemässä, niin kynttilöitä ja rauhallista musiikkia (mutta ei liian klassista, ettei se ole jollekin hautajaismusiikkia). Leffalevyt toimivat aika hyvin.
Ne kaapit järjestykseen, joihin ostajat todennäköisimmin kurkkaavat.
Jos olette lapsiperhe, vähentäkää nimenomaan lasten roinan määrää.
Käy tuoksuttamassa vessaan pullollinen parfyymiä etteivät ainaan paskanhajuun pyörry.
Tuuletus ja jätä kaikki valot päälle.
Kävimme itse vasta esittelyssä, jossa todellakin oli tuoksuteltu siellä täällä, ei ehkä kaikkien mielestä liikaa, mutta huomattavasti normaalikäyttöä enemmän. Itse reagoin tuoksuihin allergisena, mutta enemmän heräsi ajatus, onko tuoksuilla yritetty peittää kosteusongelman aiheuttamaa hajua.
... mattojen hapsut suorassa, pihalla pihatulet (sopikaa esittelijän kanssa, että sammuttaa ne lähtiessään).
Takkaan tuli näytön ajaksi, jos lasiluukullinen takka tai kynttilät takkaan palamaan, jos mahdollista.
Mieluummin jotain pikkuleipiä tms. Ehkä parast olisi vaan siivota hyvin ja niin, että ilmassa leijuu kevyt puhdistusaineen tuoksu. Siis sellainen, kun tulee kotiin ja siivooja on juuri lähtenyt, eli raikas.
ja pese ikkunat. Jos näyttö olisi päivällä, niin verhot ikkunoiden edestä pois. Kerää KAIKKI pikkusälä pois, sanomalehdet, koriste-esineet, valokuvat. Pahin mitä olen nähnyt, no ok, ei sentään pahin, mutta perheen maksamattomat laskut ja tiliotteet oli jääkaapin ovissa magneeteilla kaikenm kansan nähtävillä :-o
Itse tajuaisin pullan- ja kardemumman tuoksuista heti, että täällä peitellään tunkkaisuutta. Mieluummin kunnon läpiveto hetkeksi ennen näyttöä.
Hyvä vinkki on myös pyytää jotakin kaveria katsomaan " sillä silmällä" , koska itse voi olla liian kotisokea.
ällöttävä ruuan käry on vastenmielistä. Ei mitään leikkokukkia, korkeintaan esikkoja tms. pöydälle. Siivoa hyvin ja tuuleta se riittää.
Liika yrittäminen näkyy ja te vaikutatte epätoivoisilta, näkyy myyntihinnassa.
Itse myimme juuri asuntomme oli tosin tyhjillään. Menin esittelyn jälkeen käymään asunnolla ja minua viehähti välittäjän jälkeensä jättämä hento parfuumin tuoksu.
Aika monelta jää sivuun sellanen, että vaikka kaikki olisi kuinka puhdasta ja järjestyksellistä niin jos värit ei sovi keskenään niin tulos ei oo paras mahdollinen.
Samoin yleensä huonekaluja on liikaa.
ja yks mikä piristää hirmuisesti kotia, on kukat ja viherkasvit!
ja pst, oikeesti kantsii siivota ne kaapitkin järjestykseen, kyllä niitäkin on jotka sinne nokkansa tunkevat....Eivät uteliaisuuttaan vaan kaappien sisällöistä näkee onko esim. säilytystilaa tarpeeksi, eli tavarat järjestyksessä vaiko survottuna.
Ja kyllä pieni tuoksu kummasti parantaa asuntoa, minkäs takia te kuvittelette nykyään melkeinpä joka supermarketissa paistettavan itse pullaa....
Jo monta vuotta sitten asuntojen stailistit sanoivat, että pullantuoksu asuntonäytössä on liian läpinäkyvää...
Vierailija:
Ja kyllä pieni tuoksu kummasti parantaa asuntoa, minkäs takia te kuvittelette nykyään melkeinpä joka supermarketissa paistettavan itse pullaa....
tarkennusta tuohon värihommeliin...
Siis jos itse pidät voimakkaista väreistä, vaihda edes osa neutraaliimpiin, mutta sen voimakkaan värin kanssa sopivaan. Esim sohvaa ei nyt kannata lähteä vaihtamaan, mutta verhot, sisustus tyynyt, pyyhkeet,
Eli tavallaan neutralisoi sitä yleisilmettä.
koska aika harvalla ihmisellä on kykyä nähdä tila kokonaisuutena jos väritys on vähänkään erikoinen.
Putsausvinkkejä vielä:
Tupakoitsijalta tuhkikset pois näkyviltä, olipa sisällä tahi ulkona
Suihkuverhon pesu/vaihto
Roskiskaapin tehoputsaus/roskat pois
...tarkoitin tuoksua yleisesti, en pullaa vaikka sen esimerkiksi otinkin.
Ja todellakin tuoksua mieluummin liian vähän kuin liikaa!
ensivaikutelmilla ja mielikuvilla on yllättävän suuri vaikutus.