Onko täällä yli 6v kotona olleita äitejä? Montako lasta ja millaiset on tulevaisuudensuunnitelmat?
Meillä kauhea vauvakuume ja kolmas olisi enemmän kuin toivottu :) Oma tyllisyystilanne tulevaisuudessa kuitenkin mietityttää, sillä olen nyt ollut putkeen kotona jo viitisen vuotta ja tähän sitten vielä kolmas perään... Alallani työllisyystilanne ei ole mikään huikea tälä hetkellä, joten toisaalta varmaan aika turhaa jäädä sitä unelmien työpaikkaa odottelemaan sormet ristissä :/
Onko kellään siis kokemuksia pitkästä kotonaolosta ja mahdollisesta työllistymisestä vuosien jälkeen?
Kommentit (4)
en aio mennä töihin,näin on parempi.
lapset 5v, 4v ja 2v. Olen ainakin vielä puoli vuotta kotona, sitten pitempään jos vain on rahallisesti mahdollista. En usko työllistyväni oman alani töihin, kun en ole pitänyt ammattitaitoani aktiivisesti yllä (olen kääntäjä) enkä ole työskennellyt opiskelun jälkeen oman alani töitä. joten jotain uutta on etsittävä... helpointa olisi tietty olla kotona mutta olisi se kiva että joskus olisi vähän ylimääräistä rahaakin eikä vain aina käydä miehen pussilla.
Ja pian aloitan " taas" oman alan työt, tosin ensin puolipäiväisenä (opettaja).
mutta, jos teillä siellä vauvakuumetta, niin siitä vaan! Itselläni tulee kuusi vuotta täyteen kotona oloa, jos olen kuopuksenkin kanssa kotona kunnes täyttää kolme. En tiedä millä alalla olet. Toisaalta kaikkea ei kuitenkaan voi aina laskelmoida ja varmaksi pelata elämässä tai työelämässä. Ehkä nykyään aika paljon pelotellaan kotiäitejä sillä, että putoaa uraputkesta. Mitä sitten? Mitä eniten haluat itse? Toisaalta paljon puhutaan työvoimapulastakin, että jospa tilanne muuttuu silläkin saralla lähivuosina. Tsemppiä päätöksen tekoon!