Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (19938)

Vierailija
1401/19938 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:26"]

Hyväkuntoiset kirjat voi lahjoittaa lähimpään kirjastoon. Ovat aina ottaneet mielellään vastaan. Jos heillä ei ole niille tarvetta eivätkä ne päädy hyllyyn asti, ne menevät kirjaston kirjakirppikselle myyntiin, ainakin täällä. Eivät ainakaan päädy turhaan roskiin.

Yllättävän moni minun lahjoittamistani kirjoista on päätynyt kuitenkin kirjaston hyllyynkin :) Siitä tulee hyvä mieli.

[/quote]

Missä päin? Olin viemässä hyväkuntoisia kirjoja lähikirjastooni niin minulle tiuskastiin, ettei tuollaisia kirjoja kukaan tarvitse ja ne menee  meillä suoraan roskiin.

Olin viemässä ihan hyväkuntoisia kirjoja, joiden kirjoittajina mm. Laila Hirvisaari, Ilkka Remes, Robin Cook, Mika Waltarin Sinuhe jne sekä ihan puolen vuoden sisällä ostettuja pokkareita. Kaikki siis hyväkuntoisia ja sellaisia, jotka olin lukenut/perheestämme joku oli lukenut viimeisen vuoden aikana.

Ei kelvannut. Otin kirjat takaisin, revin niistä kannet irti ja heitin läheiseen paperin- ja kartonginkeräykseen. Joten ihan turha tyrkyttää kirjastoille kirjoja, ei kelpaa. (pk-seutu)

Vierailija
1402/19938 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri myytyä tuon tilaavievän hupparin 5€ :D! Olo kevenee kun vaatteet vähenee!
Alan uskoa että kirpparilla noi tavarat menee- olin vilttikirppiksellä vuosi sitten niin päivän tulot oli n. 60€ vaikka ei hirveenä porukkaa ollu :)
-KirppariKalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/19938 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli sinulla on pitkä pinna niin tori on ihan ok.

Kiitos neuvoista! Pitkää pinnaa olen joutunut vuosien mittaan harjoittelemaan, mutta lisätreeni ei varmaan pahitteeksi...

Kiva kuitenkin kuulla, että suuri osa tori.fi-ostajista (ja myyjistä) on ihan kelpo porukkaa. Lupaan tulla tänne raportoimaan, miten käy.

Mielelläni tädille (eläkeläinen, joten ei leveä leipä) näistä myynneistä vähän rahaakin hankkisin, vaikka kampaajalle ja kauneushoitolaan. Mutta ei tavaraan :-)

Vierailija
1404/19938 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:35"]

Hyväkuntoiset kirjat voi lahjoittaa lähimpään kirjastoon. Ovat aina ottaneet mielellään vastaan. Jos heillä ei ole niille tarvetta eivätkä ne päädy hyllyyn asti, ne menevät kirjaston kirjakirppikselle myyntiin, ainakin täällä. Eivät ainakaan päädy turhaan roskiin.

Yllättävän moni minun lahjoittamistani kirjoista on päätynyt kuitenkin kirjaston hyllyynkin :) Siitä tulee hyvä mieli.

[/quote]

Missä päin? Olin viemässä hyväkuntoisia kirjoja lähikirjastooni niin minulle tiuskastiin, ettei tuollaisia kirjoja kukaan tarvitse ja ne menee  meillä suoraan roskiin.

Olin viemässä ihan hyväkuntoisia kirjoja, joiden kirjoittajina mm. Laila Hirvisaari, Ilkka Remes, Robin Cook, Mika Waltarin Sinuhe jne sekä ihan puolen vuoden sisällä ostettuja pokkareita. Kaikki siis hyväkuntoisia ja sellaisia, jotka olin lukenut/perheestämme joku oli lukenut viimeisen vuoden aikana.

Ei kelvannut. Otin kirjat takaisin, revin niistä kannet irti ja heitin läheiseen paperin- ja kartonginkeräykseen. Joten ihan turha tyrkyttää kirjastoille kirjoja, ei kelpaa. (pk-seutu)

[/quote]

Ainakin pääkaupunkiseudulla, eli Helsingissä, kirjastot ottavat vastaan kirjoja. Jos heille itsellään ei ole tarvetta jollekin niteelle se menee ilmaishyllyyn josta kuka tahansa kirjaston käyttäjä sen saa ottaa itselleen. Ja siihen kierrätyshyllyyn voi viedä kirjoja ihan suoraankin, tarjoamatta kirjoja ensin kirjastolle.

Se kierrätyshylly on muuten mainio ja erittäin toimiva systeemi. Olen sinne kantanut itse kirjoja ja välillä ottanut itsekin siitä jotain (lähinnä vain luettavaksi ja sitten laittanut takaisin kiertoon). Viimeksi siitä löytyi Konmari uudenveroisena...

[/quote]

Tuohon kierrätyshyllyyn olin laittamassa niitä Hirvisaari-Remes-Cook-ym-kirjojani kun kirjaston henkilökuntaan kuuluva rouva tuli minulle sanomaan, ettei kirjojani kukaan tarvitse ja ne menee heillä suoraan roskiin. Joten sen takia otin kirjani kierrätyshyllystä pois ja heitin paperinkeräykseen.

En enää edes yritä viedä kirjaston kierrätyshyllyyn mitään. Heitän kaikki kirjat suoraan paperin- ja kartonginkeräykseen.

nro 1373

Vierailija
1405/19938 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun innoittamana olen aloittanut kaappien siivouksen.

Eteisestä siivosin laukkukaapin, josta sain yli 30 käsilaukkua, reppua, matkakassia kirppikselle. Huh, miten monta käsilaukkua olen kuvitellut tarvitsevani? Lisäksi vähensin sateenvarjojen määrää radikaalisti, sillä en enää nykyisin käytä pitkiä sateenvarjoja (ainoastaan taitettavia, joita voi pitää esim. autossa varalla).

Kosmetiikkakaapista heitin kaikki vanhat ja sellaiset "jos-joskus-kuitenkin-käytän-vaikka-on-väärä-väri" -tuotteet pois. Ihanan siistiä!

Vierailija
1406/19938 |
22.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2015 klo 11:53"]Tämän ketjun innoittamana olen aloittanut kaappien siivouksen.

Eteisestä siivosin laukkukaapin, josta sain yli 30 käsilaukkua, reppua, matkakassia kirppikselle. Huh, miten monta käsilaukkua olen kuvitellut tarvitsevani? Lisäksi vähensin sateenvarjojen määrää radikaalisti, sillä en enää nykyisin käytä pitkiä sateenvarjoja (ainoastaan taitettavia, joita voi pitää esim. autossa varalla).

Kosmetiikkakaapista heitin kaikki vanhat ja sellaiset "jos-joskus-kuitenkin-käytän-vaikka-on-väärä-väri" -tuotteet pois. Ihanan siistiä!

[/quote]

Ethän heittänyt sateenvarjoja pois? Laita narulla varjoon lappu jossa lukee "ota käyttöön!" ja unohtele niitä kirjastoon, linja-autoasemalle jne... saatat pelastaa jonkun sateelta ;)

Vierailija
1407/19938 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä, huutonet on parempi kuin tori.fi. Tämä mielipide jostain syystä kerää alapeukkuja, en tiedä syytä.

Vierailija
1408/19938 |
20.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteluni kehittyy. Minulla on kortteja, joista voin poimia onnittelukortin tarvittaessa. Sinänsä kätevää ja usein nappaan sieltä jonkun kivan. Tajusin nyt, että siellä on ollut yli 20 vuotta kortteja, joita en koskaan voi laittaa mihinkään, koska kuva on liian synkeä, outo, vääräntyylinen. Vanhimmat alkaa olla jo ihan kellastuneitakin. Nyt erotin korttipinosta sellaiset, joita en todella voisi antaa kenellekään. Siitäkin tuli iso pino. 

Lisäksi kaapista lähti viemäriin liköörit, joita emme koskaan juo. Ja vino pino ammattiin liittyviä julkaisuja lähti paperinkeräykseen. Hämmentävää, että niitäkin vain löytyy ja löytyy. 

Sen sijaan säästän ilman muuta edesmenneiden sukulaisten valokuva-albumit, omista nyt puhumattakaan. Niissä on oman suvun historiaa. Minulle ne on tärkeitä, koska niitä ei mistään voi muualta myöhemmin ostaa tai lainata.

Vierailija
1409/19938 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan huono päivä ollut jollain kirjastotyypillä. Tiedän, miten paha mieli tulee, kun haluaa tehdä poikein ja lahjoittaa ja sitten tulee tiuskintaa vastaan. Silti minullakin kokemus, että osa kirjoista mennyt lähikirjaston hyllyyn (pk-seutu). Siitä tosiaan tulee hyvä mieli.

Alle kolmen ikäisille sopivia leluja ja pikkulastenkirjoja olen vienyt terveyskeskuksen odotushuoneeseen. Siellä kulutus on kova ja varmaan jotkut varastavatkin, joten ilolla ottavat vastaan, kunhan ehjiä ja hyväkuntoisia.

Vierailija
1410/19938 |
21.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 18:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 11:35"]

[/quote]

[/quote]

Ainakin pääkaupunkiseudulla, eli Helsingissä, kirjastot ottavat vastaan kirjoja. Jos heille itsellään ei ole tarvetta jollekin niteelle se menee ilmaishyllyyn josta kuka tahansa kirjaston käyttäjä sen saa ottaa itselleen. Ja siihen kierrätyshyllyyn voi viedä kirjoja ihan suoraankin, tarjoamatta kirjoja ensin kirjastolle.

Se kierrätyshylly on muuten mainio ja erittäin toimiva systeemi. Olen sinne kantanut itse kirjoja ja välillä ottanut itsekin siitä jotain (lähinnä vain luettavaksi ja sitten laittanut takaisin kiertoon). Viimeksi siitä löytyi Konmari uudenveroisena...

[/quote]

Tuohon kierrätyshyllyyn olin laittamassa niitä Hirvisaari-Remes-Cook-ym-kirjojani kun kirjaston henkilökuntaan kuuluva rouva tuli minulle sanomaan, ettei kirjojani kukaan tarvitse ja ne menee heillä suoraan roskiin. Joten sen takia otin kirjani kierrätyshyllystä pois ja heitin paperinkeräykseen.

En enää edes yritä viedä kirjaston kierrätyshyllyyn mitään. Heitän kaikki kirjat suoraan paperin- ja kartonginkeräykseen.

nro 1373

[/quote]

http://www.kysy.fi/kysymys/voiko-kirjastolle-lahjoittaa-omia-tarpeettomaksi-jaaneita-kirjoja

Tekisin valituksen tuollaisesta kirjastonhoitajasta, jos tuo on totta (?) kuulostaa joltain mielenterveyskuntoutujalta.

Vierailija
1411/19938 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1416, ehkä sen tiesitkin jo mutta sanottakoon silti varmuudeksi: Huuto.netissä ei ole pakko myydä huutokaupalla (vaan voi hyväksyä ainoastaan ns. Osta heti -tarjoukset eli kohde sulkeutuu heti kun sille ilmaantuu ostaja). Myöskään postitus ei ole pakollista, kohteen voi ilmoittaa pelkällä noutomahdollisuudella.

Vierailija
1412/19938 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nähtävästi pitää kumminkin olla Tosi Kärsivällinen ???

Vierailija
1413/19938 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1416, ehkä sen tiesitkin jo mutta sanottakoon silti varmuudeksi: Huuto.netissä ei ole pakko myydä huutokaupalla (vaan voi hyväksyä ainoastaan ns. Osta heti -tarjoukset eli kohde sulkeutuu heti kun sille ilmaantuu ostaja). Myöskään postitus ei ole pakollista, kohteen voi ilmoittaa pelkällä noutomahdollisuudella.

En tiennyt tuota. Mutta koen silti huutonetin hankalaksi. (En ole tuo jolle vissiin vastasit. )

Vierailija
1414/19938 |
28.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.09.2015 klo 10:49"]

Hei, olen seurannut tätä mainiota ketjua alusta pitäen innostuksen ja ideoiden takia, keväällä pari kertaa kirjoittanutkin kokemuksistani.

Nyt kysymys, josta täällä joskus ollut (vähän) keskustelua:

Millaisia kokemuksia teillä on tori.fi -myymisestä? Kysymys koskee eritoten huonekaluja ja astioita. Olen nyt luvannut auttaa vanhempaa sukulaistani raivaamaan isoa omakotitaloa, minne vuosikymmenien varrella on kertynyt (perintönä ym) hurjasti liikaa huonekaluja, myös astiastoja muutaman komppanian tarpeisiin.

En halua ryhtyä huutonettiin, koska koen sen hankalaksi. En myöskään halua postitella mitään (raskaita tai särkyviä esineitä en laisinkaan). Olen siis päätynyt tori.fi -palveluun, ja "ainostaan nouto". 

Oletteko itse päässeet eroon kalusteista ja/tai kalustoista torissa? 

Kaikki tavara on kelpoa, antiikkiakin, ei kuitenkaan mitään "huippu"löytöjä (koska ne on myyty jo arvohuutokauppaan). Ja hinnat asetan järkevästi eli sen, minkä itse olisin valmis maksamaan.

Kysyn tori-kokemuksia siksi, että tietojeni mukaan esim. paikan päältä tavarat hakeva jälleenmyyjä ei maksa juuri mistään mitään. 

Minulla olisi kyllä kotonakin vielä raivauksen tarvetta, mutta juuri nyt autan mielelläni sukulaistani, jonka huushollissa "tilanne" on akuutti eli mitään ei ole karsittu vuosikymmeniin. Tulisi vähän valoa ja ilmaa, kun edes muutama sohva ja lepotuoli poistuisi....

[/quote]

Hei, siis minä kysyin tuon. Ja kiitän vastauksista (vars. "Pitkää pinnaa"). 

Tähän mennessä: olen kuvannut ja arvioinut plus klanssanut huonekalut tori.fi. (Toistaiseksi vasta 3 ilmoitusta, koska kyllä kyllä niitten tekemiseen menee aikaa). 

Yksi nätti 1950-luvun lipasto meni jo, olisi ollut montakin ostajaa. Muut 4 kohdetta odottavat.

Kommentti tori.fi:sta: ehdottoman mielellään käytän tätä ja just "vain nouto". Olen itse ostanutkin jotakin tori.fi:n kautta ja "nouto":

kuinka paljon kertookaan se ympäristö/koti, mistä sen tavaran hakee!

En ole koskaan myynyt mitään huuto.netissä, minulle huutokauppa-systeemi on liian monimutkainen. En myöskään myy mitään jota pitäisi postittaa. 

Ja vielä: en myöskään ole facebookissa, enkä mene, joten sitä suuntaa turha minulle suositella.

Mutta tosiaan: tori toimii, noilla oletuksilla, että "tule, tarkista, vie itse pois".

Ja ole kärsivällinen...!

Vierailija
1415/19938 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USKOMATONTA!!!!!!!!
Huomenaamuna, viimeiset lps-tarvikkeet lähtee pois ja olen sitten 168€ rikkaampi! Ja tuo yksi iso laatikko vapautui kokonaan :D Apua, ne on vieneet niin ison tilan ja VIIKOSSA kaikki menee ! En ole ostanut mitään 5 viikkoon, ja olen kerännyt pulloja & tölkkejä joista nytten ainakin 10€ on kasassa! :D
Tuntuu todella hyvältä. Ja vielä kun kirpparipöytä vapautuu ja saa ne tavarat viedä sinne.. ja ainut syy miksi tähän ryhdyin, oli tämä keskustelu. 23.8 alkoi raivaus, VAIN TEIDÄN ANSIOSTA! Kiitos tästä inspiroivasta ja hyödyllisestä keskustelusta, tähän ei olisi tultu ilman teitä :)
Vaatekaappi näyttää kerrankin elämässä tilavalta ja järkevältä, pöytä ei pursua ihmeellisiä esineitä, kaapit on käyty läpi, 4vkn päästä tuo yksi kaapillinen kamaa kirppikselle, pöydän laatikoiden tavarat ovat järjestyksessä eikä tavaraa ole vaikea etsiä, tiedän täsmälleen missä kaikki on, ostelussa nollatoleranssi..
Olen niin innoissani että voisin vain jatkaa ja jatkaa! Mutta eiköhän kaikille tullut selväksi :D

♡KirppariKalle

Vierailija
1416/19938 |
24.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.09.2015 klo 17:13"]

Oletko kokeillut muita tapoja? Uskallan väittää, että kielen puhuminen ja kirjoittaminen on aina paras tapa. Lukemisenkin voi silti tehdä netissä. Ennemmin kuin säilöä kasaa kirjoja periaatteella "jos joskus". Kommentin lähtökohtana ketjun alkuperäinen aihe.

[/quote]

1401 vastaa, että olen kokeillut. Minulle jää aina kaikki luettu asia mieleen paremmin kuin kuultu, en voi sille mitään. Luettu kieli "elää" mielessäni ihan eri tavalla kuin kuultu. Äännän siitä huolimatta vieraita kieliä hyvin. Mutta kaikkihan me olemme oppimistavoissamme erilaisia; voi olla, että kuulun pieneen vähemmistöön, en tiedä. Minulla on myös synestesiaa ja "näen" sanat värikkäinä mielessäni.

Mutta joo, voihan niitä kirjoja lainata vaikka kirjastosta, ei ole mikään pakko säilöä mitään "jos joskus" -periaatteella. Ja itse ainakin luen vieraskielisinä kirjoja, joista olen jo lähtökohtaisesti muutenkin kiinnostunut.

Vierailija
1417/19938 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa voisin minäkin päivittää kuulumisiani, vaikkakin raivauksen saralla ollaan tylsällä loppusuoralla. Tavaroiden listaaminen jatkuu edelleen, ja elokuun osalta lopputulos oli tämä: tavaroita sisään 8kpl, ulos 33. Suhdeluku on parantunut edelliseen kuuhun nähden, mikä on lähes pelkästään taulukoinnin ansiota. Totta se vaan on, että tuollainen simppeli asioiden ylös kirjaaminen konkretisoi ne kummasti. Ostokseni sisälsivät lähes pelkästään kosmetiikkaa tämän kuun osalta, sattui nimittäin useampi tuote loppumaan meikkipussistani samaan aikaan. Kehitystä viime kuuhun on ainakin siis se, että nyt suoritetut ostokseni olivat kaikki yhtä lukuunottamatta harkittuja ja perustuivat oikeaan tarpeeseen, ns. krääsää ei ole tullut sisään lainkaan. 

Täydellinen en toki ole, sillä se yksi muu tuote oli rehellisesti sanottuna heräteostos kirpputorilta. Puolustuksekseni sanon kuitenkin sen, että moni muu roju tuolla reissulla palautui pöytiinsä, eli käytökseni oli kaikin puolin maltillista:)

Itse raivaamisesta ei ole kummoistakaan kerrottavaa, vaikka ulos lähteneen tavaran määrä onkin projektin tässä vaiheessa vielä noinkin merkittävä. kahteen kuluneeseen viikkoon ei ole tullut vastaan mitään sellaista, mistä voisin luopua, joten enkä tämä oli toistaiseksi tässä? 

-excel taulukko

Vierailija
1418/19938 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli tietenkin kirjoittaa syyskuu, ei elokuu... 

-exce taulukko

Vierailija
1419/19938 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietiin kolme jätesäkillistä pelkkiä merkkivaatteita pukuja myöten (Hugo Boss, Levi's ym.) suoraan vaan Konttiin. Kyllähän se siinä poisheitettäessä kirpaisi se niihin käytetty raha, mutta kun ei tarvitse niin ei tarvitse eikä oma aika riitä netissäkään myymiseen. Ei niitä enää haikaile.

Vierailija
1420/19938 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1423: minulla on kaapissa kaksi iltapukua. en osaa kuvitella, että niille olisi ihan hetkeen käyttöä, mutta pidänpä tuolla kaapissa kuitenkin.

Minulle on käynyt tässä muutaman vuoden aikana niin, että olen pudottanut painoa melko paljon. Näin ollen poistoon menneet vaatteet ovat olleet isoja.

Housuja on minulla neljät kappaleet. Kahdet mustat pillihousut, yhdet pillifarkut rikkinäisellä vetoketjulla ja yhdet leveähköt bootlegit. Tai onhan sitten jumppahousuja vielä kahdet sekä yhdet tuulipuvun housut. Kun näitä nyt listaan, niin tulikin mieleen, että tarvitsen talveksi siis kunnon toppahousut. Sen verran kuitenkin ulkoilen.

Hameita on niin paljon, että ne pitäisi käydä laskemassa. Niitä on rehellisesti sanoen yli tarpeen. Hameet ovat minulle siitä käteviä, että ne sallivat suuren painonvaihtelun. Osan noista nykyisistäkin hameista olen ostanut silloin, kun painoin vielä sen verran, mistä rupesin pudottamaan. Sama koskee myös muuten kietaisumekkoja.

Sitten talvitakkipuolella on villakankaisia eripituisia takkeja. En todellakaan tarvisi niitä kaikkia, mutta ovat nättejä enkä raatsi luopua niistä. Oletan ja toivon, että paino pysyy tässä ja takit tulevat ajastaan käytettyä loppuun :)

- Palapeli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi