Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20824)

Vierailija
13061/20824 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaikki irto-omaisuus huonekaluja ja pyörää lukuunottamatta mahtuu yhteen Samsungin isoon matkalaukkuun. Se toimii mittarina. Koko perheen kamat mahtuu pieneen pakettiautoon, myös jokaisen oma Samsung, meitä on neljä. Suosittelen. Ihminen ei tartte sen enempää. 

Minulle ei riitä. Asun kolmiossa yksin ja tämä on aika hyvä. 

Vierailija
13062/20824 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma tilannepäivitykseni: Olen huomannut, että aivoni toimivat parhaiten siistissä ympäristössä. Kun koti on sekaisin, en pysty keskittymään mihinkään. Kun kotityöt on tehty, on jopa hyperfokuksen vuoro. Nykyisin osaan käyttää tätä ilmiötä hyväkseni positiivisesti, ja käytän etätyöpäiväni ensimmäisen tunnin siivoamiseen -> parempi fokus lopputyöpäivän, kun muuten vain selailisin lehtiä ja somea herätäkseni.

Konmaritus sopii minulle. Kun tavara on ihan OK, käyttökelpoinen, mutta ei minua miellyttävä, hankkiudun siitä aina lopulta eroon ja ostan miellyttävämmän tilalle. Miksi en siis ostaisi sitä täydellistä yksilöä heti? Näe hiukan vaivaa ja maksa ehkä hiukan ylimääräistä, mutta ns. loppuelämän ostosta varten. Panostan itseeni sen verran. Siispä pidän ympärilläni vain tavaroita, jotka tuottavat minulle iloa.

Kotini on aika minimalistinen. Selkeä, jokaisella tavaralla on tarkoitus, mutta koristeitakin on maltillisesti. Jokaiselle on paikkansa. On helppo siivota päivittäin hetken, suursiivous käsittää lähinnä kylppärin ja ikkunoiden pesun.

Läheiseni eivät aina ymmärrä minua, jos on tarve jollekin tavaralle eikä mikään meinaa kelvata, ja lopulta lähden pois kaupoista ostamatta mitään. Pärjään mielummin hetken ilman kuin ostan ihan OKn, koska en jaksa nähdä sitä vaivaa hankkiutua eroon siitä ihan kivasta, kun sopiva ilmestyykin tyhjästä. Kyseessä on minun rahani, aikani ja vaivani, joten voinen panostaa etsimiseen jos haluan. Olen opetellut sen verran puolustamaan itseäni. Jos haluan esim. mustan paistinlastan, en tyydy musta-oranssiin vaan etsin sen mustan, sillä niitä varmasti on jossain olemassa.

Kannustan siis kaikkia pohtimaan omia tarpeitaan ja omaa hyvinvointiaan. Voisiko elämä parantua jollain pienellä rutiinin muutoksella? Tarvitsetko neljää sateenvarjoa, joista yksi toimii hyvin mutta on ruma ja kolme muuta on vähän huonoja mutta nättejä? Anna ne pois roskalavalla ja osta hyvä ja nätti sateenvarjo, jota tulee käytettyäkin. Tai älä osta mitään tilalle, jos et tarvitse. Sinun elämäsi, yritä voida siinä hyvin.

Tämä on inspiroiva ja mukava kommentti, kiitoksia tästä.

Samaa mieltä, kiitos. Itse samoilla linjoilla, ihan kivojen kamojen ostamisen pysäyttäminen on avain. Sekä se, että havaitsee miten työlästä niiden omistaminen on, koska sitten pitää säilöä ja hankkiutua eroon turhan herkästi haalituista tuplakappaleista ja pahanpäivänvarasta. Mun suurin ongelma on se, että jotenkin häpeän nirsouttani ja estetiikan tärkeyttä, koitan tunnollisesti käyttää loppuun ne ns väärätkin tavarat. Siihen vaan menee ihmisikä ja koko ajan ne kotona häiritsee. Olen tavaran suhteen varmaan jotenkin erityisherkkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13063/20824 |
03.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paljon omia ja lasten vaatteita. Viimeksi kun möin kirpparilla, tulos oli plus miinus nolla. Nyt heitin omat vaatteet uffin laatikkoon (jätesäkillisen), kuluneet roskiin. Lasten vaatteet lahjoitan ystävälle joka kutsui meidät kylään. Niitäkin vaatteita on säkillinen.

Ihmisillä on järkyttäviä määriä vaatteita näköjään kun sinäkin voit heittää jätesäkillisen uffin laatikkoon. Jos itse tekisin tuon, vaatekaappi olisi tyhjä. Minulla on siis yksi kaappi vaatteilla, 5 hyllyä. Tänä vuonna esimerkiksi en ole ostanut muita kuin kaksi alusvaatetta. Viime vuonna kaksi tunikaa, toinen juhlaan. Käytän vaatteet loppuun joten mitään lahjoitettavia vaatteita ei koskaan jää. Lopulta päätyvät vielä siivousräteiksi.

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen?

Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa

ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Täyttä asiaa. Itse ihmettelen samaa

Hei, jos asia aidosti kiinnostaa niin kannattaa lukea tätä ketjua taaksepäin. Ketjussa keskustelevat liiallisen tavaramäärän kanssa painiskelevat ihmiset ja samoin kuin missä tahansa elämänhallintaongelmassa, myös tässä ihmisillä on hyvin erilaisia syitä taustalla miten tilanteeseen on päädytty. Näistä ongelmista ja niiden juurisyistä on vuosien varrella keskusteltu monta kertaa erilaisista näkökulmista ja löydät varmasti menneiltä vuosilta mielenkiintoista pohdintaa jos asia sinua kiinnostaa. 

Jos noin ahdistaa niin. Olen hillonnut noita monta vuotta, liian pieniä vaatteita. Kengätkin meni vaihtoon kun ymmärsin että käytän liian pieniä. Pärjään vähemmälläkin ja käytän nykyisiä vaatteita ja kenkiä koko ajan. Enää en viitsi pyöriä kaupoissa, ei kiinnosta. Oletko nyt onnellinen?

Vierailija
13064/20824 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli paljon omia ja lasten vaatteita. Viimeksi kun möin kirpparilla, tulos oli plus miinus nolla. Nyt heitin omat vaatteet uffin laatikkoon (jätesäkillisen), kuluneet roskiin. Lasten vaatteet lahjoitan ystävälle joka kutsui meidät kylään. Niitäkin vaatteita on säkillinen.

Ihmisillä on järkyttäviä määriä vaatteita näköjään kun sinäkin voit heittää jätesäkillisen uffin laatikkoon. Jos itse tekisin tuon, vaatekaappi olisi tyhjä. Minulla on siis yksi kaappi vaatteilla, 5 hyllyä. Tänä vuonna esimerkiksi en ole ostanut muita kuin kaksi alusvaatetta. Viime vuonna kaksi tunikaa, toinen juhlaan. Käytän vaatteet loppuun joten mitään lahjoitettavia vaatteita ei koskaan jää. Lopulta päätyvät vielä siivousräteiksi.

Katsoin ällistyneenä kerran kun naapuri kantoi syksyllä neljää jätesäkkiä varastosta asuntoon. Kertoi että talvivaatteita ottaa käyttöön. Minulla on kaikki vaatteet aina kaapissa, ei tarvitse varastoida mitään jätesäkeissä. Miksi pitää ostaa niin paljon vaatetta että voi vielä lahjoittaa käyttökelpoisena jätesäkillisen? Miksi ei käytä itse niitä loppuun? Järkyttävää tuhlausta. Sisareni on tällainen tuhlari. Kaksi kertaa vuodessa ottaa kirppispöydän ja joka kerta saa vaatteilla liki tonnin rahaa ja myy halvalla uudenveroisia. Ei taida 1-2€ enempää vaatteilla pyytää. Ihan sairasta. Sitten itkee miten joutuu elämään kädestä suuhun.

Valehtelet.

Jos siskosi saisi esim. tonnin kirppispöydän tuotolla (kirjoitit toki liki tonnin, mutta helpompi laskea näin pyöristettynä), hänen pitäisi myydä vaatteita 500-1000 kpl riippuen tuosta hinnasta. Keskiarvo ehkä olisi 750 kpl:een luokkaa. En usko. Jos hän kaksi kertaa vuodessa tämän tekisi, hän saattaisi siis myydä jopa 2000 vaatetta. Ja tähän laskelmaan pitäisi tietysti ottaa mukaan pöytävuokra, jos hän kulujen jälkeen tienaa liki tonnin. Tällainen ei ole mitenkään mahdollista yksityiseltä henkilöltä. 

Minä oon saanu yli tuhat euroa kirppismyynnillä, että siinähän löpiset, ottiko vaalitulos noin pannuun kun pitää tähänkin ketjuun tulla raivoamaan ja soittamaan suutaan.

Kysymys ei ollut siitä voiko saada yli 1000 e kirppismyynnillä tai mitä voi saada. Kyse oli siitä, että myy 500-1000 kpl vanhaa vaatetta ja kerää tuon tuloksen ja kuka olisi niin tyhmä, että ensin itse ostaisi ne kovalla rahalla. Sekotat kaksi asiaa. 

Vierailija
13065/20824 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi myydä varastettua tai lahjaksi saatua tavaraa että voi sanoa että tienasi kirppismyynnillä. 😇

Vierailija
13066/20824 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää joskus olla shoppailemassa tutun kanssa, sillä jaksaa huomautella, jos en itse osta mitään.

Katselen tavaroita ja mietin, että joku voisi olla kiva, mutta en osta, koska en tarvitse. Tämä tuttu taas shoppailee innoissaan ja yrittää koko ajan saada minuakin ostelemaan.

Vierailija
13067/20824 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin juuri meidän lasiterassin kevät kuntoon.

Ihan parasta, kun saa kaapista tekstiilit terassille eikä tarvitse ostaa kuin narsissit.

Kaapista terassille siirtyi iso muovimatto, torkkupeitto, 2 tyynynpäällistä, 2 sisätyynyä, pieni amppeli ja ruukku.

Siirsin myös olohuoneesta Sackit säkkituolin terassille, joten saatiin olohuoneeseenkin lisää väljyyttä.

Lasiterassi lisää kevät- ja kesäaikaan muuten pienehkön kotimme asuinneliöitä. Sisustan sen ikäänkuin kakkosolohuoneeksi. Terassilla voi myös kuivattaa pyykit, jolloin pyykinkuivausteline ei vie tilaa sisällä.

Vierailija
13068/20824 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä alkuvuoden aikana jonkinlaista pientä edistystä tullut.

Myin vauvanvaatteita ja -tavaroita kirppiksellä, melkein kaikki meni kaupaksi ja pöytävuokran jälkeen käteen jäi 94€, kyllä sillä taas jotain seuraavia tarpeellisia hankintoja lapselle tekee :) 

Sain siivottua viikonloppuna yhden kaapin, ei sieltä kovin paljoa poistettavaa löytynyt mutta muutama kuitenkin lähti roskiin ja kiertoon. Siellä oli myös yksi diy-projekti joka on lojunut keskeneräisenä jo melkein pari vuotta... pitäisi varmaan malttaa siitä luopua kun en kerran näytä saavan sitä valmiiksi :/

Kävin läpi vanhoja dvd:itä, nyt pitäis vain keksiä minne noi poistettavat laittaa. Ehkä teen niistä teemoittain paketteja ja kokeilen antaa ilmaiseksi torissa/fb:ssa jos jollekin kelpaisi. Olen saanut annetaan -palstoilla lahjoitettua kyllä monta muutakin tavaraa, välillä ihan ihmetyttää että joku jaksaa edes nähdä hakemisen vaivan jonkun sellaisen takia mikä itselle tuntuu roskalta, mutta hyvä niin, että pääsevät kiertoon.

Seuraavana mulla olis vuorossa alusvaatelaatikon läpikäyminen, tiedän, että siellä on paljon sellaisia jotka eivät ole enää sopivia, mutta jostain syystä ollut vaikea tarttua toimeen, vaikka pieni homma onkin. 

Vierailija
13069/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin ja siivosin jääkaapin.

Tänään syödään jämiä pois, jotta huomenna saadaan pääsiäisen ruoat sopimaan jääkaappiin.

Vierailija
13070/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kantanut roskiin,. uffin ja fidan laatikkoon,. taloyhtiön roskikseen mutta en roskiin vaan näkyvälle paikalle jos kelpaa ja kelvannut on. Silti riittää. Aikomuksena on ostaa kaapisto eteiseen.

Roskat roskiin, laatikon sisälle. Ei roskahuoneeseen viedä roskia muiden otettavaksi. Jokainen roskiksen ulkopuolinen roska maksaa erikseen. Roskiskuskille tulee lisätöitä, roskisten ulkopuolisista roskista ja niistä velotetaan erikseen.

Vierailija
13071/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilana Aallon kirjassa on suunniteltu esimerkki pikkupojan vaatemääräksi. Jäin miettimään, miksi/miksei se sopisi myös aikuiselle. Herääkö ajatuksia? Lisäksi toki tulisi ulkovaatteet, harrastuksiin liittyvät.

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

4 pitkähihaista trikoopaitaa

6 lyhythihaista trikoopaitaa

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

Vierailija
13072/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilana Aallon kirjassa on suunniteltu esimerkki pikkupojan vaatemääräksi. Jäin miettimään, miksi/miksei se sopisi myös aikuiselle. Herääkö ajatuksia? Lisäksi toki tulisi ulkovaatteet, harrastuksiin liittyvät.

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

Minulle ei ainakaan riitä 8 alushousut. Saatan lähtä reissuun pariksi viikoksi, ja siellä ei ole pesumahdollisuutta. Neuletakkejakin tarvitsen enemmän kuin yhden.

Vierailija
13073/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

Minulle ei ainakaan riitä 8 alushousut. Saatan lähtä reissuun pariksi viikoksi, ja siellä ei ole pesumahdollisuutta. Neuletakkejakin tarvitsen enemmän kuin yhden.

Ei riitä itsellenikään. On kiva että perusvaatteita on sen verran, että ei tarvitse koko ajan olla pesemässä pyykkiä vajaita koneellisia. Lisäksi vaihdan alushousut usein kahdesti päivässä, aina aamulla ja sitten illalla urheilun ja pesun jälkeen puhtaat jalkaan. 

Vierailija
13074/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

Ei riittäisi. Minulla on työvaatteet ja kotivaatteet erikseen, sekä vielä juhlavaatteet. Virkanaisena en voi mennä töihin collegessa, enkä puutarhatöihin jakussa. Kengissä sama.

Vierailija
13075/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

Ei riittäisi. Minulla on työvaatteet ja kotivaatteet erikseen, sekä vielä juhlavaatteet. Virkanaisena en voi mennä töihin collegessa, enkä puutarhatöihin jakussa. Kengissä sama.

Itselläni taas on ulkoiluvaatteita melkoinen kokoelma niin kesä- kuin talvikeleillekin vaellusharrastuksen takia. Samoin työvaatteet ja kotivaatteet erikseen, ja molempia sen verran ettei tarvitse olla koko ajan pesemässä. Lisäksi vielä tietysti urheiluvaatteet. 

Vierailija
13076/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö, höpö, oikeasti keskiverto suomailaisella ei ole koskaan ollut varaa hankkia paljoa tavaraa. Normaali ihmisellä on tavaraa yli tarpeen niin että jonkun harvemmin tarvitsemansa tavarankin löytää omista kaapeista. Mistä tämä ihmeellinen ankeuden ylistys tulee? Ei suomalaisilla ole nyt ollut edes nykyistä elintasoa kuin vasta 80-luvulta alkaen. Pohjois-Amerikan keskiluokka tuntuu aina vain vaurastuvan. Suomalainen keskiluokka valuu alaspäin asuen yhä pienemmissä asunnoissa. Kuten jossain 50 neliön kolmiossa jossa ei ole tilaa edes kahden aikuisen saati vielä siihen kahden lapsen tarvitsemille kesä/talvivaatteille ja kengille.

Vierailija
13077/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään lähikirppiksellä. Mietin pöydän varaamista, kun siellä on tarjous 20€/vk. Mutta jotenkin masennuin siellä niin, etten jaksakaan varata pöytää. Siellä oli tavaraa laidasta laitaan, hyvin paljon esim pikkulasten vaatteita. Joistakin muumi- tms lastenvaatteista pyydettiin yli 10€. Itselläni tosin olisi tarjolla vain keski-ikäisen naisen vaatteita ja laukkuja + kasseja, kun olen niin kova niitä ostelemaan. Joitakin astioita ja kirjoja myös.

Vierailija
13078/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 alushousut

2 pitkät alushousut

6 ohuet nilkkasukat

2 paksut sukat

2 collegepaitaa

3 collegehousut

1 villapaita

2 shortsit

2 farkut

1 kesähousut

1 juhlapuku

tää on hyvä ohjelista varmaan sellaiselle, jolla homma lähtenyt käsistä. Itsellänikin ollut vuosia sitten varmaan kymmenittäin erivärisiä ja mallisia alushousuja ja liivejä, loppupeleissä käyttänyt kuitenkin vain tiettyjä mukavempia. Nykyisin itselläni riittäisi n. 10-12 paria ja about saman verran näitä varmaan onkin. Sukkia suunnilleen saman verran. Nämäkin määrät vaihtelee sen mukaan, että onko perheellinen( pyöriikö pyykkari esim 2-3päivän välein) versus asuuko yksin, jolloin pesee sen koneellisen per viikko. Mielestäni on hyvä, että näitä vertailulistoja tehdään avuksi heille, jotka omaa tavaramäärää pohdiskelee. Muotia tai somea kun seuraa, niin joka naiselta pitäisi löytyä 10 eri mekkoa, korkkareita 3 eri sävyssä etc ja myönnän, nuorempana siihen tuli vähän haksahdettu, kunnes huomasin että en käy juhlissa niin usein :) Etätyö on vähentänyt myös työvaatteiden tarvetta vs. jos pitäisi olla toimistolla edustuskunnossa 5pvä/vko.

Vierailija
13079/20824 |
05.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon pikkupojan vaatelistaan liittyen. Pikkutytöille löytyy kaupoista paljon enemmän vaatteita kuin pikkupojille. Niitä myös ostetaan enemmän. Miksi? Aikuiselle naiselle yhtenä asiana näen tietenkin rintaliivit ja hameet, joita harvempi mies käyttää. Myös jos pikkutytölle tekee listaa vaatteista, olisi kiva laittaa sinne myös mekko ja hame.

Vierailija
13080/20824 |
06.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tota kirppismyynnin vääntämistä.

Mä myyn tavaraa, joka on meille tarpeetonta ja jokaisen euron mitä sieltä saan, on mulle voittoa.

Vaatteita on käytetty, miten ihmeessä voisin edes ajatella ostan 20 e paidan ja myyn sen 2 e, se olisi tappiota.

Rahat on käytetty, kun lähdin kaupasta.

Mun appivanhemmilla oli edellinen koti tupsten töynnä, 4 kerrosta.

Varmaan lähemmäs 10 v tulivat meille kerran kk ja toivat farkun peräkontillisen tarpeetonta.

Meidän kautta on lähtenyt pakastearkku ja muita kodinkoneita.

Olin saanut provikkapalkalla ennenkin, kun vaan kysyin.

Mies sai työpaikan kautta pakettiauton ja kerran viikossa meni ihan vanhempiensa lähelle.

Sai luvan koukata vanhempien kautta.

5 kk meni, joka ikinen maanantai haki pakettiautollisen tavaraa. Appivanhemmat olivat pari v kerännyt banaanilaatikoita kaupassa käydessään.

Työ oli järkyttävä.

Appivanhemmat pakkasivat tarpeetonta laatikoihin ja mies nouti ne kerran viikossa.

Me tuotiin ne sisälle ja mä hinnoittelin kaikki. Viikon päästä tiistaina vietiin kaikki kirppikselle.

Tätä tehtiin viikosta toiseen, joka päivä.

Ja joka päivä, töiden jälkeen, menin kirppikselle, laitoin lisää myyntiin, siivosin laikkoja jne.

Kirppispaikka oli meillä 15 viikkoa ja saatiin käteem 15 000 eli myynti oli 30 000

Tavarat oli yhdessä loossissa, siinä oli ehkä 12 myyntipaikkaa.

Appivanhemmat itse sanoivat ekan kk jälkeen eroa ei huomannut. Vasta, kun 3 kk oli täynnä, oli jo vaikeaa keksiä mistä luopuu ja lopuksi heillä oli ihan tyhjiä huoneita.

En tiedä paljonko niihin on laitettu rahaa, todella paljon.

Mutta kyllä oltiin niin iloisia, kun urakka oli ohi ja vuoden asuntolainan lyhennys tuli tehtyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme