Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20825)

Vierailija
12401/20825 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ostaneet alemyynnistä?

Välipäivät meni pohjoisessa mökillä niin en ehtinyt käydä välipäivä-aleissa shoppailemassa, tavallaan vähän harmitti, mutta toisaalta hyvä, koska mitään tiettyä tarvetta ei edes ollut. Paitsi lapselle vaatteita, niitä tilasin nettikaupan alemyynnistä, tilauksen arvo 122€ mutta maksoin vain 56€ kun oli niin hyvät aleprosentit! 

Vierailija
12402/20825 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko syksyn käynyt tavaroita läpi, myynyt ja lahjoittanut ja vienyt myös ihan roskiin jotain huonokuntoista.

Jännä huomata että tässä ihan oikeasti on alkanut tulla ajatusten puolella tilaa uudelle. Ei siis uutta tavaraa vaan uusia kiinnostavia ajatuksia. Erikoista. Odotan innolla mitä kaikkea elämään vielä ilmaantuu.

Nyt KonMaritus on ihan itsestään alkanut siirtyä syömisiin, ihmissuhteisiin, työprojekteihin ja myös olen alkanut pohtia erilaisia yhdistysjösenyyksiä ym että pitääkö muka kaikessa olla mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12403/20825 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä vaan muuttoa tehdessä tavaran määrä taas konkretisoituu. Pari säkillistä on mennyt ihan sekajätteeseen, oikea paikka niille. Autottomana ja kiireessä harmittaa tavarat, jotka eivät ole roskiskuntoisia, mutta joita en itse saa vietyä kierrätykseen eikä ole aikaa säätää torin tai facebookin sekopäiden kanssa. Mitähän noille pitäisi tehdä? Ainakin kaksi tai kolme banaanilaatikollista sekatavaraa, kuten astioita, koriste-esineitä, kenkiä, kirjoja yms.

Vierailija
12404/20825 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä vaan muuttoa tehdessä tavaran määrä taas konkretisoituu. Pari säkillistä on mennyt ihan sekajätteeseen, oikea paikka niille. Autottomana ja kiireessä harmittaa tavarat, jotka eivät ole roskiskuntoisia, mutta joita en itse saa vietyä kierrätykseen eikä ole aikaa säätää torin tai facebookin sekopäiden kanssa. Mitähän noille pitäisi tehdä? Ainakin kaksi tai kolme banaanilaatikollista sekatavaraa, kuten astioita, koriste-esineitä, kenkiä, kirjoja yms.

Vie keräykseen ukrainalaisille tai kirjoja voit viedä kirjaston annetaan hyllyyn. Voit myös taloyhtiössä laittaa rappukäytävään ne astiat ja kirjottaa "saa ottaa". Toki jos kukaan ei lopulta niitä ota, niin otat takaisin itsellesi

Vierailija
12405/20825 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos laitat ne Facebookissa paikkakuntasi roskalavaryhmään saatteella, että et kuvaa sisältöjä tai vastaile kysymyksiin ja annat kaikki tavarat kerralla ekalle, joka hakee? Ainakin meidän paikkakunnalla tuossa ryhmässä on paljon kirppismyyjiä, joita kiinnostaa tuollaiset tavaraerät.

Vierailija
12406/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko myöntää, että raivasin vaatekaapin, ja vein turhan romun roskiin. Siinä meni ehjääkin tavaraa jonkun verran.

Voimat eivät olleet riittäneet muutamaan vuoteen raivaamiseen. Nyt kun ne loman takia riittivät, eivät olisi riittäneet enää myyntirumbaan. Alkoi olla jo kasseja ja pinoja huoneissa.

Vierailija
12407/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aleshoppaillut ja yritän vältellä huvin vuoksi kirppareilla sekä kaupoissa kiertelyä ja nettikauppojen selailua, koska sillä lailla salakavalasti on oma tavarapaljous syntynyt. Ostetaan vähän sieltä ja tuolta vaikka oikeasti ei ole tarvetta, uusi tavara vain houkuttelee. Sitten sitä huomaakin että kaapit tursuavat ja ahdistaa ja haluaisi vain heittää kaiken roskiin, mukaan lukien ne alennusmyynnistä ostetut sandaalit jotka jalassa fantasioi kipittelevänsä tyylikkäänä Rooman katuja lomamatkalla mutta jotka on edelleen käyttämättöminä kaapissa kahden vuoden jälkeen.

Vierailija
12408/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut itsessäni ja muissa tavaran raivaajissa tietynlaisen malttamattomuuden tavarasta eroon pääsemisen suhteen. Vaikka se kodin tavaravuori ei ole syntynyt viikossa tai kahdessa, kaikesta ylimääräisestä halutaan eroon mieluiten heti tai viimeistään parissa päivässä kun inspiraatio kaappien siivoamiselle syntyy, sen sijaan että tavaroita jaksaisi viedä pikkuhiljaa eri paikkoihin tai jaksaisi sopia noutoja useamman eri ihmisen kanssa.

Vierailija
12409/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paikkaan rikkinäiset sukat. Se on rauhallista, terapeuttista iltapuuhaa joskus kun on aikaa. Jos tykkää siitä, niin tekee sitä ja jos ei, niin ei ole pakko.

Vierailija
12410/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin yhden ulkovalosarjan, nyt kaksi talvea on mietitty että piharakennusten räystäät kaipaa valoja. Houkutteli ostaa toinenkin valosarja, mutta hetken mietittyämme totesimme että sille ei ole vielä paikkaa valmiina joten sai jäädä kauppaan. Tuo valosarja joka ostettiin tulee varmuudella käyttöön ensi syksynä ja on sitten kivempi piha ja valoisampaa.

Vierailija
12411/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko antaa neuvoa. Mitä itse tekisit? Minulla on toimiva ompelukone, joka vaatii huoltoa. Olin jo ehtinyt joulun alla päättää, että vien sen huoltoon. Se on kerran ennen ollut huollossa ja toiminut sen jälkeen aivan hyvin. Mutta sukulaiseni olikin laittanut korvan taakse tuon ompelukoneasian ja meni ostamaan uuden joululahjaksi. Olin kesästä asti jo vienyt hyvää mutta turhaa tavaraa kirppikselle ja huonoa tavaraa kaatopaikalle. Nyt ärsyttää että kontollani on kaksi ompelukonetta. Mitä kannattaisi tehdä? Huollattaa vanha ja myydä se sitten pois? Myydä se huoltamattomana pois? Vuokrata, pitkäaikaislainata tarvitsevalle vai mitä. Tilaa on vain yhden säilytykselle. Nyt tuo uusi vielä turhaa tilaa ja on ikävästi esillä. Että ärsyttää tuollaiset kun ostavat ilman, että kysytään tarvitsenko oikeasti jotain. Ostaja kuuluu suureen ikäluokkaan ja hänellä tuota rahaa on. Ostaa itselleenkin uutta vaikka vanhakin vielä toimii.

Huollata vanha ja jatka sen käyttöä. Myy uusi pois. Mieti jatkossa tarkemmin mistä sukulaisillesi puhut.

Vierailija
12412/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko antaa neuvoa. Mitä itse tekisit? Minulla on toimiva ompelukone, joka vaatii huoltoa. Olin jo ehtinyt joulun alla päättää, että vien sen huoltoon. Se on kerran ennen ollut huollossa ja toiminut sen jälkeen aivan hyvin. Mutta sukulaiseni olikin laittanut korvan taakse tuon ompelukoneasian ja meni ostamaan uuden joululahjaksi. Olin kesästä asti jo vienyt hyvää mutta turhaa tavaraa kirppikselle ja huonoa tavaraa kaatopaikalle. Nyt ärsyttää että kontollani on kaksi ompelukonetta. Mitä kannattaisi tehdä? Huollattaa vanha ja myydä se sitten pois? Myydä se huoltamattomana pois? Vuokrata, pitkäaikaislainata tarvitsevalle vai mitä. Tilaa on vain yhden säilytykselle. Nyt tuo uusi vielä turhaa tilaa ja on ikävästi esillä. Että ärsyttää tuollaiset kun ostavat ilman, että kysytään tarvitsenko oikeasti jotain. Ostaja kuuluu suureen ikäluokkaan ja hänellä tuota rahaa on. Ostaa itselleenkin uutta vaikka vanhakin vielä toimii.

Huollata vanha ja jatka sen käyttöä. Myy uusi pois. Mieti jatkossa tarkemmin mistä sukulaisillesi puhut.

Älä nyt ainakaan syyllistä ihmistä siitä, jos puhuu normaalisti asioistaan. Että pitäisi sitten sensuroida sellaisetkin lauseet kuin "aion viedä ompelukoneeni huoltoon". 

Vierailija
12413/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut itsessäni ja muissa tavaran raivaajissa tietynlaisen malttamattomuuden tavarasta eroon pääsemisen suhteen. Vaikka se kodin tavaravuori ei ole syntynyt viikossa tai kahdessa, kaikesta ylimääräisestä halutaan eroon mieluiten heti tai viimeistään parissa päivässä kun inspiraatio kaappien siivoamiselle syntyy, sen sijaan että tavaroita jaksaisi viedä pikkuhiljaa eri paikkoihin tai jaksaisi sopia noutoja useamman eri ihmisen kanssa.

Inhimillistä. 

Jos on 6-kymppinen ja haalinut tavaraa koko aikuisikänsä, eli noin 40 vuotta, niin eikö ole ymmärrettävää, ettei halua odottaa yhtä monta vuotta sen kaiken poistamiseen?

Jos kaapeissa on paljon tavaraa ja sitä pitää ruveta olohuoneen lattialla lajittelemaan, eikö ole päivänselvää, että sen urakan katseleminen vuosikausia on masentavaa?

Vierailija
12414/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuussa aloin puolison kanssa tavaroiden karsimisen. Joka päivä heitetään 1-2 asiaa pois. Tai lahjoitetaan, jos on hyvässä kunnossa. Aluksi se oli kivaa ja siitä sai energiaa. Vanhoja rikkinäisiä hanskoja, laitteiden säilytyslaatikoita, pieneksi jäänyt takki, puhkikävellyt kengät, laatikon pohjalla pyöriviä nappeja ja pikkusälää, vuosia vanha meikkivoide.... oli helppo löytää karsittavia asioita!

Nyt kaikki ihan ilmiselvä ROSKA on poissa. Puoliso haluaa jatkaa oikeaa karsimista, pakata pois teiniajan cd-levyt ja vähentää sitä sun tätä tursuaa tavaraa. Minä en jotenkin halua tai jaksa. Tai haluan kyllä, mutta koko juttu on alkanut tympiä ja ahdistaa. Ehkä koska asioita pitää siirrellä, sitten kaappia siivota, sitten löytyy taas jotain uutta, pitää suunnitella sitä ja tätä. Siis että asiat paisuu ja menee joku tunti siihen prosessiin taas. En jaksaisi.

Vierailija
12415/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukuussa aloin puolison kanssa tavaroiden karsimisen. Joka päivä heitetään 1-2 asiaa pois. Tai lahjoitetaan, jos on hyvässä kunnossa. Aluksi se oli kivaa ja siitä sai energiaa. Vanhoja rikkinäisiä hanskoja, laitteiden säilytyslaatikoita, pieneksi jäänyt takki, puhkikävellyt kengät, laatikon pohjalla pyöriviä nappeja ja pikkusälää, vuosia vanha meikkivoide.... oli helppo löytää karsittavia asioita!

Nyt kaikki ihan ilmiselvä ROSKA on poissa. Puoliso haluaa jatkaa oikeaa karsimista, pakata pois teiniajan cd-levyt ja vähentää sitä sun tätä tursuaa tavaraa. Minä en jotenkin halua tai jaksa. Tai haluan kyllä, mutta koko juttu on alkanut tympiä ja ahdistaa. Ehkä koska asioita pitää siirrellä, sitten kaappia siivota, sitten löytyy taas jotain uutta, pitää suunnitella sitä ja tätä. Siis että asiat paisuu ja menee joku tunti siihen prosessiin taas. En jaksaisi.

Puolisosi voi jatkaa omien tavaroidensa karsimista ja sinä voit pitää taukoa kunnes tuntuu taas siltä että jaksat.

Vierailija
12416/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karsiminen kannattaa tehdä ilon ja positiivisuuden kautta. Jos karsit vaikka vaatteita, niin voit enemmänkin miettiä että mitä valitset, mitä haluat käyttää ja säilyttää. Mitkä ovat sinun suosikkejasi, mistä tulee hyvä fiilis ja keskittyä siihen. Mieti millainen ihminen olet ja millainen elämäntilanteesi on ja mitkä vaatteet ovat tarpeellisia ja luovat positiivisia tunteita, iloa. Ne joista tulee huono fiilis, joita ei ole tullut käytettyä vuosiin jne. ne voit laittaa pois, mutta voit ajatella asian niin että haluat valita parhaat, haluat tehdä vaatekaapistasi sinun näköisen. Sehän on mahtavaa. Ja jos karsittavaa ei löydy kuin joku yksi tai kaksi vaatetta niin ei sitä väkisin tarvitse karsia. Katsoo mikä on tilanne vaikka puolen vuoden tai vuoden päästä. Jostain kategoriasta lähtee helposti tavaraa pois ja jostain ei yhtään ja molemmat on ok.

Vierailija
12417/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin takin netistä, tai muutaman vaihtoehdon, tarpeseen. Voi olla että joku niistä oli alennuksessa tai sitten ei. En kiinnittänyt huomiota tai en muista. Onkin aika vapauttavaa huomata, että nykyään en edes muista erikseen ajatella alennusmyyntejä. Kun tarvitsen jotain, ostan sen oli hinta normaali tai alennettu.

Vierailija
12418/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nyt vuoden alusta tullut pakolliseksi tekstiilin kierrätys? Mistä löydän missä eri kaupungeissa kerätään nuo? Lähinnä Jyväskylää itse mietin, tietääkö joku?

Vierailija
12419/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion osallistua tänä vuonna planetaarinen vaatekaappi - haasteeseen. Vaan viisi vaatekappaletta saa ostaa (ei koske sukkia ja alusvaatteita).

Josta tulikin mieleeni että saako muut kulutettua puhki sukkia ja alushousuja vuosittain?

Itse en ostanut sukkia ja alkkareita viime vuonna ollenkaan ja oletan selviäväni nykyisillä myös tämän vuoden.

Ainoa mikä mietityttää tuossa haasteessa on se että saanko neuloa itselleni villapaitoja, neuletakkeja, sukkia, tumppuja.

Harrastan neulomista ja tuntuisi hurjalta olla harrastamatta vuoteen. Ehkä pitäisi laskea langat harrastuskuluiksi eikä vaatteiksi. Vai onko se huijaamista?

Vierailija
12420/20825 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen digikameroita oli yleistä, että ihmisellä oli kamerassaan sama filmirulla koko vuoden, mutta sitten kun se viimeinen kuva oli otettu, kuvat piti saada valmiiksi tunnissa.

Kertokaapa joku, mistä tuo psykologia juontaa juurensa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän