Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20605)

Vierailija
18481/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kauan kuluu että torkkupeitto hajoaa?? Mies saanut eksältään eikä anna hävittää sitä ja mulla ällöttää se... oon koittanut paljon pestä sitä 60 asteessa mutta ei hajoa!!!! On ollut käytössä monta vuotta..

Anna olla jos mies sitä käyttää. Se on VAIN peitto. Ei siinä eksän haamu leijaile. Itsetunto parisuhteessa ei ole ihan kohdallaan jos jotkut entisen parisuhteen esineet ovat noin turn off. Useimmilla ihmisillä on parisuhdehistoria, mitä sitten. 

Minullakin on eksältä saatuja esineitä joita käytän edelleen mielelläni enkä koskaan mieti tai muistele mistä ovat. Suuttuisin kyllä tulisesti jos nykyinen puoliso hävittäisi tavaroita joista pidän.

Vierailija
18482/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kauan kuluu että torkkupeitto hajoaa?? Mies saanut eksältään eikä anna hävittää sitä ja mulla ällöttää se... oon koittanut paljon pestä sitä 60 asteessa mutta ei hajoa!!!! On ollut käytössä monta vuotta..

Anna olla jos mies sitä käyttää. Se on VAIN peitto. Ei siinä eksän haamu leijaile. Itsetunto parisuhteessa ei ole ihan kohdallaan jos jotkut entisen parisuhteen esineet ovat noin turn off. Useimmilla ihmisillä on parisuhdehistoria, mitä sitten. 

Minullakin on eksältä saatuja esineitä joita käytän edelleen mielelläni enkä koskaan mieti tai muistele mistä ovat. Suuttuisin kyllä tulisesti jos nykyinen puoliso hävittäisi tavaroita joista pidän.

MUn mielestä se on jotenki sairasta HALUTA käyttää eksältä saatuja juttuja hyh... jäädään menneeseen kiinni kun ei voi nakata pois niitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18483/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUn mielestä se on jotenki sairasta HALUTA käyttää eksältä saatuja juttuja hyh... jäädään menneeseen kiinni kun ei voi n

Musta siinä ei ole mitään sairasta. Jos ei pysty suhtautumaan exältä saatuun tavaraan neutraalisti, on parisuhteessa ehkä ollut jotain sairasta, kuten väkivaltaa tai pettämistä niin, että tavara tuo vain huonoja muistoja mieleen. Silloin voi oman mielenrauhan vuoksi toki hankkiutua tavaroista eroon. Mutta jos uusi puoliso on niin jumissa tavaroiden suhteen, taitaa uudessa suhteessa olla jotain sairasta. Esim. sairaalloinen mustasukkaisuus. Kyllä mäkin olin miehen eksästä mustis ja ärsyynnyin jos ex tuli jossain yhteydessä esiin. Mut sit kun tajusin et ex on ex niin annoin olla. 

Vierailija
18484/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako astioita kuskata kierrätyskeskukseen vai suoraan roskiin? Esim glögilasit, joitain pieniä ihme kippoja? Onko nuo sekunda astiat vaan haitoilla kierrätyskeskukselle?

Vierailija
18485/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MUn mielestä se on jotenki sairasta HALUTA käyttää eksältä saatuja juttuja hyh... jäädään menneeseen kiinni kun ei voi n

Mä asun miesystävän kodissa ja täällä on jopa heidän häälahjoja. Ne on vain esineitä. Miesystävä vähän kummasteli, kun pakkasin ne pois.

Keittiön kaapit olivat aivan täynnä, pari oveakin oli irti jne. Mä siivosin kaikki ja laitoin juuri nämä shampanjalasit, muoviset astiat jne yläkaappiin. Siellä ne on ja mitä tärkeintä, kun laseja tarvitaan, ne on puhtaat, eikä pölyssä.

Päiväpeiton kyllä laitoin kiertoon, siinä oli jopa reikiä. 

Vierailija
18486/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako astioita kuskata kierrätyskeskukseen vai suoraan roskiin? Esim glögilasit, joitain pieniä ihme kippoja? Onko nuo sekunda astiat vaan haitoilla kierrätyskeskukselle?

kyllähän siellä on kippoja ja kuppeja pilvin pimein eli joutuvat varmaan itsekin niitä melko lailla roskiin heittämään. Eli pääset siinä mielessä itsekin helpommalla kun laitat ne suoraan roskiin. 

Vierailija
18487/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kyllähän siellä on kippoja ja kuppeja pilvin pimein eli joutuvat varmaan itsekin niitä melko lailla roskiin heittämään. Eli pääset siinä mielessä itsekin helpommalla kun laitat ne suoraan roskiin. 

Mä kyllä veisin ne kierrätyskeskukseen. Aina sillon tällön sieltä lähtee tosi paljon kerralla astioita opiskelijoiden ja kotoa muuttavien matkaan. Ei ainakaan meidän kaupungin kierrätyskeskus heitä ehjiä astioita pois. Vain ne joissa särö laitetaan pois.

Vierailija
18488/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on siis tollasista turhista astioista just ne glögilasit ja pari pientä pentikin snapsi kuppia..

Vierailija
18489/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan typerää olla mustis jostain miehen exästä. Sehän on ex. Vähän enemmän pitäisi ihmiseltä löytyä omanarvontuntoa. Toisekseen ei ole kiva lukea näitä exä viestejä. Säästä meidät muut niiltä huoh

Vierailija
18490/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on siis tollasista turhista astioista just ne glögilasit ja pari pientä pentikin snapsi kuppia..

Kierrätyskeskukseen tai Konttiin. Kyllä niitäkin joku kerää ja kuppisi voivat olla just ne joltain puuttuvat. Mä löysin kerran kierrätyskeskuksesta yhden vanhan haarukan, jollaista olin etsinyt monta vuotta. Keräsin tiettyjä aterimia ja tätä haarukkaa en meinannut mistään löytää. Vanhaa Sorsakoskea. Toiselle romu, mutta minulle aarre. Ja maksoi yhden euron.

Vierailija
18491/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun homssuisuusahdistus on tänään vain pahentunut. Aamuaurinko on armoton ja paljastaa kaikki ihon virheet, tukan homssuisuuden (kampaajakäynnistä huolimatta), vaatteiden epäsiisteyden, yleisesti väsyneen ilmeen. Meinasin jo lähteä tänään vinguttamaan visaa kauppakeskukseen, mutta en halua mennä ihmisten ilmoille tällaisena. Oon jäänyt jumiin neljän seinän sisälle. Ja oon tosi ärsyyntynyt kodin kaaoksesta, mutta aloitekyvytön.

En tiedä millainen neuvo auttaisi juuri sinun tilanteessasi, mutta sen tiedän, ettei tuohon homssuisuusahdistukseen auta kuin asennemuutos. Tai näin ainakin minun kohdallani.

Minulla on huono punakirjava iho (joka vain pahenee meikkaamisesta, enkä edes osaa meikata kunnolla, joten en ole meikannut vuosiin) ja hiukset muuttuvat sähköiseksi pörröksi heti kun astun ovesta ulos. Vaatteeni ovat tarpe

"Tää menee ihan ot, sori siitä, mutta kyllä mä sanon ja kannustan että homssuisuuteen vaikuttaa todella paljon, siis erittäin paljon, hiusten malli ja väri, meikki, vaatteet, laukut, kengät, ihan kaikki! Olen toki itsekin aamulla herätessä aika homssuinen, kyllä, mutta laitan hiukset nätisti, meikkaan, pukeudun ryhdikkääseen kivan väriseen bleiseriin ja ulos villakangastakki päälle ja tyylikkäät kengät, myös näin äitiyslomalla vauvan kanssa tottakai. Ja homssuisuus on vaihtunut tyylikkääseen olemukseen. Kyllä siihen voi vaikuttaa. Tässä kannustava tsemppipuhe. "

No ehkä näinkin. Mutta itselläni tosiaan auttoi ainakin henkisesti se, että hyväksyn olevani homssuinen. Kuten sanoinkin, en ole likainen tai kulje missään huomiotaherättävissä rääsyissä. Olen vain sellaista tavallista tylsää homssuista massaa, mitä nyt kadulla tulee vastaan.

Olen kokeillut leikkauttaa tukkani monella eri tapaa, mutta hiusteni laatu nyt vaan on sellainen, että se sähköistyy ja pörröistyy ihan pienestä. (Lyhyt tukka on vieläkin huonompi minulla; laitan pitkän tukan nutturalle, se on minulla helpoin.) Ihoni on mitä on - meikeistä saan helakanpunaista ihottumaa, ja paksukaan meikkikerros ei estäisi naamaani olemasta jo parin tunnin päästä hehkuvan kiiltävä. Silloin kun meikkasin, sain jatkuvasti taputella puuteria lisää, ja lopputulos oli vieläkin suttuisempi kuin meikkaamattomuus.

Jokainen saa totta kai puunata ja huolitella itseään niin paljon kuin haluaa. Minulla se ei maksa vaivaa, koska päämääräni oli alunperinkin vain näyttää "normaalilta" eikä tyylikkäältä. Oli helpotus tajuta, että tällainen homssuisuus ON ihan normaalia. Ketään ei kiinnosta.

Vierailija
18492/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täysin normaalia käyttää kesältä saatuja tavaroita. Vaikka kahvimuki, kestää vuosikausia ja hyödyllinen tuote. Miksi ihmeessä heittäisin hyödyllisen toimivan tuotteen pois siksi että en ole enää suhteessa lahjan antajan kanssa. Hassu ajatus 😅

Vierailija
18493/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä exästä jankkaaja haiskahtaa provolta. Kohta varmaan tarina jatkuu niin, että siellä kannetaan roskiin tsaikka-laseja ja sahaillaan design-sohvaa palasiksi taloyhtiön jäteastiaan. Tilalle laatua Ikeasta ja Jyskistä...

Mutta jos ei ole provo, niin tilanteeseen ei auta kuin kunnollinen ja asiallinen keskustelu miehen kanssa. Kyllä kodin täytyy tuntua kodilta kaikille sen asukkaille ja molempien puolisoiden tavaroille ja tyyleille olla tilaa. Jos ei ole rahasta puutetta, niin palkatkaa ammattiapua, sisustussuunnittelija sovittamaan tyylit yhteen.

Vierailija
18494/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Minäkin olen homssuinen vaikka kuinka yritän. Vaatteet ja hiukset sähköistyy vaikka välttelen keinokuituja, meikkivoide katoaa kasvoilta tai kuivuu naamioksi jonka alta kasvojen kuivat kohdat hilseilevät, kengissä on aina likaa ja selässä heiluu jättimäinen reppu jossa pitää roudata työläppäriä ja muita työvälineitä. Tänäänkin kävelin aamulla vajaan kilometrin työpaikalle ja kun pääsin sinne otsa valui jo tuskanhiestä, naama punoitti ja kotona siististi laittamani letti hapsotti joka suuntaan. Olen vielä tätäkin paljon nolompi joskus mutta jätän nyt tunnistamisen pelossa kertomatta...

Vierailija
18495/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti ole provo.. Pitää jutella miehen kanssa tosissaan, en halua elää näin. Maksan kuitenki kuluja asumisesta.. Ei ole desing sohvaa vaan yli 20v vanha rikkinäinen sohva ja ei ole mitään kalliita astioita meillä

Vierailija
18496/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vielä lisätä homssuisuus-teemaan liittyen että se on myös rasittavaa kun niitä ongelmakohtia on tosi paljon. Se lannistaa ja saa lyömään hanskat tiskiin. Kun ei ole kyse vain siitä että ei löydä sopivia vaatteita tai sopivia värisävyjä, vaan ihan kaikkea pitäisi puunata jatkuvasti, jotta pääsisi siihen mikä muilla on normipäivä. Hiukset ovat kuivat ja luonnonkiharat, mutta ei silleen kauniilla tavalla vaan osa hiuksista on kiharia, osa laineikkaita ja osa suoria! Kokeilin joskus suoristusrautaa ja koko pään läpikäymisessä meni valehtelematta puoli tuntia. Joka aamuko se pitäisi tehdä? Iltapäivällä hiukset oli taas pörröiset. 

Hiuspohja on kuiva ja hilseilevä, kasvojen iho on hilseilevä, kuiva ja punakka ja kaikki hiki tunkee aina ulos päästä eikä kainaloista kuten normaaleilla ihmisillä, heh. Vartalon iho on kuiva, hilseilevä, näppyläinen ja punakka, kroppa on muhkurainen ja liian lyhyt, kynnet ovat liuskoittuvat ja kädet ja jalat ne vasta rutikuivat ovatkin. 

Tähän päälle vielä se että kun yrittää kokeilla uusia vaatteita tai kosmetiikkaa, se ei lähes koskaan toimi. Meikkivoide on väärän sävyistä ja väärä koostumus vaikka valittu myyjän kanssa, vartalovoide ei kosteuta ollenkaan, uusi mekko osoittautuu käytössä sähköistyväksi ja liimaantuu kroppaan,  uudet kengät ovat jo ostettaessa vanhanaikaiset. Housut pitäisi aina lyhennyttää ammattilaisella, kuka tavis sellaista jaksaa, oikeasti? 

Tämä on johtanut mulla tavarapaljouteen kun aina tulee hankittua jotain siinä toivossa että nyt tämä auttaa mun hiuksiin ja loihtii niistä sileät ja kiiltävät, tai tämä käsivoide parantaa kuivat käteni tai tämä viides uusi meikkivoide vihdoin on se sopiva. Turha toivo.

Vierailija
18497/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää vielä lisätä homssuisuus-teemaan liittyen että se on myös rasittavaa kun niitä ongelmakohtia on tosi paljon. Se lannistaa ja saa lyömään hanskat tiskiin. Kun ei ole kyse vain siitä että ei löydä sopivia vaatteita tai sopivia värisävyjä, vaan ihan kaikkea pitäisi puunata jatkuvasti, jotta pääsisi siihen mikä muilla on normipäivä. Hiukset ovat kuivat ja luonnonkiharat, mutta ei silleen kauniilla tavalla vaan osa hiuksista on kiharia, osa laineikkaita ja osa suoria! Kokeilin joskus suoristusrautaa ja koko pään läpikäymisessä meni valehtelematta puoli tuntia. Joka aamuko se pitäisi tehdä? Iltapäivällä hiukset oli taas pörröiset. 

Hiuspohja on kuiva ja hilseilevä, kasvojen iho on hilseilevä, kuiva ja punakka ja kaikki hiki tunkee aina ulos päästä eikä kainaloista kuten normaaleilla ihmisillä, heh. Vartalon iho on kuiva, hilseilevä, näppyläinen ja punakka, kroppa on muhkurainen ja liian lyhyt, kynnet ovat liuskoittuvat ja

Kuulostaa siltä, ettet saa tarpeeksi hyviä rasvoja eli omegoja. Kokeiles ostaa purkki omega rasvahappoja ja voi olla että pääset monesta ongelmasta eroon. Ja vaihda kaikki kovat rasvat kasviöljyihin ja laadukkaisiin margariineihin. Ja juo vettä paljon. Jätä sahampoo pois tai vähintäänkin pese vain kerran viikossa pelkkä päänahka. Sen sijaan laita aina kiharille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta ja ihan kunnolla. Mä rypistelen aina pitkiin kihariin hiuksiini sillon tällön kiharien hiusten hoitoainetta ihan kuiviinkin hiuksiin. Ja laita yöksi liuskoittuviin kynsiin käsivoidetta.

Vierailija
18498/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti ole provo.. Pitää jutella miehen kanssa tosissaan, en halua elää näin. Maksan kuitenki kuluja asumisesta.. Ei ole desing sohvaa vaan yli 20v vanha rikkinäinen sohva ja ei ole mitään kalliita astioita meillä

Juttele rakentavasti ja rauhallisesti. Älä syyttele ja vaadi. Kerro miltä susta tuntuu ja miten haluaisit yhteistä kotia ja tulevaisuutta rakentaa ja parantaa yhdessä. Puhuminen ja kommuninointi on tärkeää. 

Vierailija
18499/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiuspohja on kuiva ja hilseilevä, kasvojen iho on hilseilevä, kuiva ja punakka ja kaikki hiki tunkee aina ulos päästä eikä kainaloista kuten normaaleilla ihmisillä, heh. Vartalon iho on kuiva, hilseilevä, näppyläinen ja punakka, kroppa on muhku

Kiitos vinkeistä, mutta ne ovat jo käytössä. Syön kyllä omega-ravinnelisää muiden ravinnelisien joukossa ja juon pelkkää vettä 1 litra päivässä ja päälle 6 dl yrttiteetä tai vihreää teetä. Kaikki rasvat ovat jo kasvirasvoja; käytän rypsiöljyä, oliiviöljyä ja margariinia, syön manteleita ja pähkinöitä päivittäin. Hiukset pesen kerran viikossa ja käytän hoitoaineena kiharien hiusten hoitonaamiota. Käsirasva on käytössä aamuisin, päivisin ja öisin. Otan kyllä mielelläni tuotesuosituksia vastaan!

Vierailija
18500/20605 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiuspohja on kuiva ja hilseilevä, kasvojen iho on hilseilevä, kuiva ja punakka ja kaikki hiki tunkee aina ulos päästä eikä kainaloista kuten normaaleilla ihmisillä, heh. Vartalon iho on kuiva, hilseilevä, näppyläinen ja punakka, kroppa on muhkurainen ja liian lyhyt, kynnet ovat liuskoittuvat ja

Mun tekis mieli halata sua. Oot niin samaistuttava ja aito. <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi