Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tavarapaljous :(

Vierailija
22.04.2014 |

ahdistaa tämä tavaramäärä täällä asunnossa. 50neliöinen kaksio, 3 henkilöä, joista yksi alle 1v. yööööhhhh. miten tavaraa vois vähentää. olen vielä niin hamsteriluonne :/

Kommentit (20621)

Vierailija
18201/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavia poistoja täällä, mukava lukea edistymisiä! Itse tyhjensin tänään kirppispöytäni, saldona tasan 200 myytyä tavaraa/vaatetta

Millaisessa ajassa sait myytyä 200 tavaraa? Kuulostaa hurjalta. Kun minä katselen lähikirppikseni toimintaa, niin epäilen ettei saisi myytyä edes kymmentä. 

Oli se pöytä melkein 2kk eli siihen nähden ei mitenkään kovaa menekkiä, tosin pikkupaikkakunta kyseessä eli oon tosi tyytyväinen että pääsin noinkin hyvin tavaroista eroon.

Vierailija
18202/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tänään avannut jotain tunnelukkoja. Otin ison pahvilaatikon ja keräsin siihen kaikkea sekalaista kotoa. Suurin osa oli mun lapsuuden leluja, nuoruuden koruja ja muistoja. Nyt jotenkin tuntuu, että olen valmis niistä luopumaan. En toki luopunut vielä kaikesta, tavaraa on vielä paljon, mutta nyt tuntuu et oon valmis ottamaan ensimmäisen askeleeni. 

Huomenna aion kerätä kassiin vaatteet, joita oon yrittänyt myydä kirppiksellä, mutta ei ole vielä mennyt kaupaksi. Vien kaiken kierrätyskeskukseen ja karistan menneisyyttä olkapäiltäni. Uskon, että helpottaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
18203/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellisesti jotkut viestit ovat saaneet alapeukkuja. Mikäköhän täällä on sisäpiirin määrittelemä totuus? En itse tuohon sisäpiiriin kuulu.

Ei täällä ole mitään ehdotonta totuutta määritelty, eiköhän totuuksia ole yhtä monta kuin kirjoittajaakin.

Alapeukku voi kertoa vaan, että on eri mieltä asiasta, eikä tämäkään tietenkään ole väärin. Mielipiteitä on monia ja saa ollakin! 

Vierailija
18204/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tänään avannut jotain tunnelukkoja. Otin ison pahvilaatikon ja keräsin siihen kaikkea sekalaista kotoa. Suurin osa oli mun lapsuuden leluja, nuoruuden koruja ja muistoja. Nyt jotenkin tuntuu, että olen valmis niistä luopumaan. En toki luopunut vielä kaikesta, tavaraa on vielä paljon, mutta nyt tuntuu et oon valmis ottamaan ensimmäisen askeleeni. 

Huomenna aion kerätä kassiin vaatteet, joita oon yrittänyt myydä kirppiksellä, mutta ei ole vielä mennyt kaupaksi. Vien kaiken kierrätyskeskukseen ja karistan menneisyyttä olkapäiltäni. Uskon, että helpottaa oloa.

Laita vaikka ne poistettavat tavarat kasaan ja ota valokuvia niin, että kaikki tavarat pääsevät kuviin.

Vierailija
18205/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ärsyttää täysin eripari astiasto missä joka väriä... joskus kun pääsen ikeaan niin ostan yhtenäisen astiaston ja nakkaan nykyset mäkeen. Pitäisi taas käydä keittiön kaapit läpi, luulen että löydän vielä poistoja!

Ostaisit mieluummin jotain kunnollisia astioita etkä mitään Ikean rojua. Kierrätyskeskukseen tulee niin hirveästi Ikean romua myytäväksi, niihin kyllästyy nopeasti ja ne ovat tavattoman painavia.

Vierailija
18206/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin ärsyttää täysin eripari astiasto missä joka väriä... joskus kun pääsen ikeaan niin ostan yhtenäisen astiaston ja nakkaan nykyset mäkeen. Pitäisi taas käydä keittiön kaapit läpi, luulen että löydän vielä poistoja!

Ostaisit mieluummin jotain kunnollisia astioita etkä mitään Ikean rojua. Kierrätyskeskukseen tulee niin hirveästi Ikean romua myytäväksi, niihin kyllästyy nopeasti ja ne ovat tavattoman painavia.

Jotain ajatonta, eleganttia, mutta samalla joidenkin mielestä ehkä kliseistä, tylsää ja apaattista ja pelkistettyä astiasarjaa, jota on todennäköisesti saatavilla vielä pitkään kannattaa hankkia. Uusia hankintoja voi sitten tehdä vähitellen. Toki tämä sitten maksaakin paljon Ikean astioita enemmän. 

Vierailija
18207/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin miettimään, että ensimmäisiä kiinnostuksia tätä aihetta kohtaan olen tajunnut saada jo teininä 2000-luvun alussa. Muistan kuinka onnistuin täyttämään mustan jätesäkin kaikella oikeasti roskakuntoisella tavaralla. Toki tein tämän silloin kun olisi pitänyt lukea kokeisiin. Tuossa jätesäkissä oli mm. hajonnut muki, hajonnut neule, veritahrainen lakana, jotkut kengät ja hirveästi turhia papereita silputtuna.Äitini suuttui kun en antanut äitini tutkia tuota jätesäkkiä. Äitini ei luottanut yhtään siihen, mitä olin heittämässä pois ja suuttui ja mökötti koko loppuillan tuon takia. Oikeasti häpesin tuota verilakanaa, jota olin piilotellut kaapissani ties kuinka kauan, enkä halunnut äitini näkevän sitä. Kuukautisista ei puhuttu.

Vierailija
18208/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin nyt sitten ne väärää väriä olevat juomalasit pois. Oikeasti helpotti todella paljon. Tuntuu kun suurikin taakka olisi poistunut ja itselläni on siis oikeitakin suuria ongelmia, jotka eivät ratkea millään.Tuollaisia ihmeellisen värisiä juomalaseja en enää osta, vaan tästä lähin vain kirkkaita, halpoja tai kalliita sitten kun on tarve. Juomalasit olivat sen verran kuitenkin jo kärsineitä ja merkitkin jo irronneet, että ihan roskiin ne heitin. Harmi kun tuollaista ei lasinkeräyksen roskalaatikkoon saa laittaa.

Vierailija
18209/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin miettimään, että ensimmäisiä kiinnostuksia tätä aihetta kohtaan olen tajunnut saada jo teininä 2000-luvun alussa. Muistan kuinka onnistuin täyttämään mustan jätesäkin kaikella oikeasti roskakuntoisella tavaralla. Toki tein tämän silloin kun olisi pitänyt lukea kokeisiin. Tuossa jätesäkissä oli mm. hajonnut muki, hajonnut neule, veritahrainen lakana, jotkut kengät ja hirveästi turhia papereita silputtuna.Äitini suuttui kun en antanut äitini tutkia tuota jätesäkkiä. Äitini ei luottanut yhtään siihen, mitä olin heittämässä pois ja suuttui ja mökötti koko loppuillan tuon takia. Oikeasti häpesin tuota verilakanaa, jota olin piilotellut kaapissani ties kuinka kauan, enkä halunnut äitini näkevän sitä. Kuukautisista ei puhuttu.

Jos täällä voisi reagoida sydämellä, reagoisin tähän. Ja halaisin sua. Tää kosketti ja samaistun.

Vierailija
18210/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppispöytä varattu parin viikon päähän. Tein tänään hintatarrat 113:sta tuotteesta, yksi iso säkillinen lastenvaatetta vielä hinnoittelematta. Sitten pitää vielä hakea tarrat kirppikseltä ja liimata ne vaatteisiin ja leluihin. Olisi kyllä iso juttu, jos saisin nämä pois tilaa viemästä. Tavaraa on yhteensä noin 4-5 kestokassillista. Lasten pieneksi jääneitä vaatteita, leluja, pelejä ja kirjoja. Omat poistot menee suoraan Fidan laatikkoon, mutta nämä olisi kiva saada kaupaksi. 

Vierailija
18211/20621 |
04.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aloin miettimään, että ensimmäisiä kiinnostuksia tätä aihetta kohtaan olen tajunnut saada jo teininä 2000-luvun alussa. Muistan kuinka onnistuin täyttämään mustan jätesäkin kaikella oikeasti roskakuntoisella tavaralla. Toki tein tämän silloin kun olisi pitänyt lukea kokeisiin. Tuossa jätesäkissä oli mm. hajonnut muki, hajonnut neule, veritahrainen lakana, jotkut kengät ja hirveästi turhia papereita silputtuna.Äitini suuttui kun en antanut äitini tutkia tuota jätesäkkiä. Äitini ei luottanut yhtään siihen, mitä olin heittämässä pois ja suuttui ja mökötti koko loppuillan tuon takia. Oikeasti häpesin tuota verilakanaa, jota olin piilotellut kaapissani ties kuinka kauan, enkä halunnut äitini näkevän sitä. Kuukautisista ei puhuttu."

Vierailija
18212/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa hyvä fiilis, kun kaksi torikauppaa oli tullut yön aikana ja saan paketit tänään postiin. Oon talviloman aikana tehnyt poistoja jo noin 250 tavaraa, joista n. 15 olen myynyt ja loput lahjoittanut. Sinänsä ei vielä näy missään, mikä on hassua, koska kaikki on ollut pientä sälää ja pientä tavaraa. Kaksi pientä säilytysrasiaa olen kuitenkin saanut tyhjäksi ja heitin ne pois, kun aika oli tehnyt niillekin tehtävänsä.

Vierailija
18213/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa Himo/Superhamstraajat, kyllä tulee into siivoamiseen ja tavaroiden poistamiseen. Katson just nyt Suoerhamstraajia, saikulla kun olen. Sairauttahan tuo on, kun ei saa roskiaan ja paskojaan pois nurkista, mutta antaa kummasti pontta omiin touhuihin poistaa sitä ylimääräistä tavaraa nurkista.

Vierailija
18214/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa Himo/Superhamstraajat, kyllä tulee into siivoamiseen ja tavaroiden poistamiseen. Katson just nyt Suoerhamstraajia, saikulla kun olen. Sairauttahan tuo on, kun ei saa roskiaan ja paskojaan pois nurkista, mutta antaa kummasti pontta omiin touhuihin poistaa sitä ylimääräistä tavaraa nurkista.

Tuo on totta, mutta nuo ohjelmat ovat oikeasti hirveän ahdistavaa katsottavaa ja usein sairaan ihmisen hyväksikäyttöä. Useampaakin eri tuollaista sarjaa olen katsonut ja joku, ehkä se amerikkalainen oli täysin tuota sairaiden ihmisten hyväksikäyttöä ja shokeeraamista kun taas joku toinen, ehkä englantilainen, ehkä jopa eri formaatti oli lähinnä tapauksia, jossa ihmiset eivät niinkään olleet hamstraajia, vaan suunnatonta laiskuuttaan ja esim. vaikean elämäntilanteen, jonkun fyysisen sairauden tai mielenterveysongelmien myötä päästäneet kotinsa kaaokseen ja otekin lempeämpi. Tässä jälkimmäisessä ihmisiä pystyttiin jotenkin jopa auttamaan ja heräsivät tilanteeseen, mutta ensimmäisessä ei. Toki näissä herää tarve siivota ja raivata omaa kotia, mutta myös se suunnaton ahdistus.

Vierailija
18215/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään jatkui autotallin siivous. Vietiin pakettiautollinen sekalaista puutavaraa kaatopaikalle. Kaiken maailman listan pätkää, hyllylevyä, vanhat keittiöntuolit, kaappi ym. Tuli oikeasti autollinen. Aivan turhaan siellä. Nyt pääsevät hakkeeksi ja energialaitokselle. 

Lisäksi vietiin sorttiin pakettiautollinen lahjoituksia. Tavaraa riittää edelleen, ei huomaa tuota kuormaa missään. Autotallin kuorman kyllä huomaa, mutta kotona sisällä ei. Oon jopa vähän järkyttynyt.

Vierailija
18216/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta nuo ohjelmat ovat oikeasti hirveän ahdistavaa katsottavaa ja usein sairaan ihmisen hyväksikäyttöä. Useampaakin eri tuollaista sarjaa olen katsonut ja joku, ehkä se amerikkalainen oli täysin tuota sairaiden ihmisten hyväksikäyttöä ja shokeeraamista kun taas joku toinen, ehkä englantilainen, ehkä jopa eri formaatti oli lähinnä tapauksia, jossa ihmiset eivät niinkään olleet hamstraajia, vaan suunnatonta laiskuuttaan ja esim. vaikean elämäntilanteen, jonkun fyysisen sairauden tai mielenterveysongelmien myötä päästäneet kotinsa kaaokseen ja otekin lempeämpi

Katson kans aamuisin sitä Superhamstraajat-ohjelmaa, tosi surullista elämäähän ne viettää ja ehkä mielenkiintoisinta itselle noissa on ne juurisyyt hamstraamisen ja tavaroihin kiintymisen taustalla. Monilla taipumusta jo lapsuudesta lähtien ja mielenterveysongelmia mutta useilla joku läheisen kuolema tms laukaissut hamstraamisen myöhemmällä iällä. Noista saa vähän perspektiiviä ja olen alkanut ajattelemaan enemmän omaa suhdetta tavaroihin ja vaatteisiin

Vierailija
18217/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja jatkoa edelliseen, se Himohamstraajat on jotenkin draamankaari edellä tuotettu, en tykkää siitä niin paljoa. Aina tekemällä tehdään tilanteita että saadaan riitaa ja huutoa aikaiseksi, ja promoavat samalla härskisti niitä Junk Guys-mitälie roskalava/siivous-yrityksiä. No, meni vähän sivu aiheen

Vierailija
18218/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...ja jatkoa edelliseen, se Himohamstraajat on jotenkin draamankaari edellä tuotettu, en tykkää siitä niin paljoa. Aina tekemällä tehdään tilanteita että saadaan riitaa ja huutoa aikaiseksi, ja promoavat samalla härskisti niitä Junk Guys-mitälie roskalava/siivous-yrityksiä. No, meni vähän sivu aiheen

Itselläni on jäänyt mieleen noista ohjelmista jonkun sisältämä räikeä tuotesijoittelu ja se mukana kai pakosta olevan terapeutin/ psykiatrin kädettömyys. Tuon mukana olemisella ohjelman tuotanto sitten yrittänyt pestä käsiään ja on voinut väittää, että tukea on ollut tarjolla. Tietenkään noissa oloissa ei edes ole mahdollista mihinkään syvälliseen terapiaan, eikä hamstraajaa voi tuossa ohjelmassa hetkessä parantaa. Välillä tosin tuntuu, että jotain tuollaista tuotanto on paremman sisällön vuoksi yrittänyt tai toivonut.

Vierailija
18219/20621 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuu huomenna kirppispaikkaja myynti on 118 euroa. Ei siinä mitään, kiva summa. Itselläni on kulma kotona, mihin kerään kirppistavarat. Kun määrä on suuri, varaan pöydän. Ei paljoa vaivaa ole, eikä rahaakaan. Usein kehoitetaan myymään jotain, jotta saa rahaa, ei näillä rahoilla suuria ihmeitä tehdä

Vierailija
18220/20621 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heräsin tänäänkin siihen, että oon saanut kaksi toridiilitarjousta 😀 tulovirta on pieni (11e), mutta kyllä mä silti nää rahat otan ilolla vastaan.

Sulle, joka pohdit ettei sun kirppistuotoilla paljoa tehdä. Itse saisin tuon käytettyä esim sähkölaskuun, ravintolaillalliseen, laivamatkaan tai hotelliin/kylpylään. Tai säästöön tai lyhentäisin lainaa extra lyhennyksellä. Hyvän potin sait ja kaupanpäälle tilaa kotiin ja kevyemmän olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi